• Son dönemde hayli popüler olan, Facebook tarafından satın alındıktan sonra ivmeli yükselişine devam eden Instagram diğer birçok sosyal medya platformunda olduğu gibi doğrulama sistemine sahip. Kullanıcı adının yanına mavi renkli bir tik işareti alan ünlü isimler, bu sayede hesaplarının gerçekten kendilerine ait olduğunu takipçilerine gösterebiliyorlar. Halihazırda Facebook ve Twitter’da da kullanılan bu sistemin Instagram’a gelmesi elbette güzel bir gelişme. Ancak diğer mecraların aksine Instagram’da hesap doğrulama için yönetime bir talep gönderebilmeniz mümkün değil.

    Evet, Instagram’ın “Yardım” sayfasında yer alan açıklamlara bakılırsa hesabınızın doğrulanmasını isteyemiyorsunuz. Ancak Instagram editörleri kendileri uygun bulurlarsa hesabınızı doğrulayabiliyorlar. Ancak şuanda hesabı onaylanmış kullanıcılara bakarak Instagram’da mavi tik almak için yapılması gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

    Oldukça geniş bir takipçi kitlesine sahip olmak

    Ne kadar çok popüler olursanız, Instagram hesabınızı onaylatma ihtimaliniz o kadar artar. Oprah Winfrey’den tutun Tarkan’a kadar hesabı onaylanan tüm kullanıcıların takipçi sayısı en az 100 bin. Bu rakam milyonlara kadar da yükselebiliyor. Instagram editörlerinin dikkatini çekebilmek ve onaylanmak için çok fazla takipçiye sahip olmanız gerekiyor.

    Sürekli aktif olmak

    Instagram’ı kullanırken #hashtag etiketlerinin yer aldığı paylaşımları belli aralıklarla, sık sık yapmak da hesabınızı onaylatmanıza yardımcı olacaktır. İyi bir Instagram kullanıcısı olduğunuzu bu şekilde yöneticilerin fark etmesini sağlayabilirsiniz. Ancak bu süreç ne kadar zaman alır, kimse bilemez.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 17 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Instagram’da daha fazla etkileşim almak için fotoğraf veya video paylaşmayı tercih edeceğiniz özel zaman dilimleri var mı? Daha fazla görüntülenme, beğeni ve yorum almak için hangi gün ve saatte paylaşım yapacağınızı belirlemek bazen gerçekten kafa karıştırıcı olabilir. Üstelik Instagram’ı kullanan insanların çoğunlukla cep telefonu kullanıcıları olduğunu hesaba kattığımızda bu etkileşimi yüksek saatleri bulmak daha da zorlaşıyor. Çünkü insanlar akıllı telefonlarını günün herhangi bir diliminde ellerine alıp Instagram’daki fotoğrafları kaydırmaya başlayabilirler.

    Ancak neyse ki Instagram’da kendiniz deneme yanılma yöntemiyle en ideal saati belirleyebilirsiniz. Ama bundan önce göz önünde bulundurmanız gereken bazı kriterler var elbette.

    Hedef kitlenizi tanıyın

    Instagram hesabınızı takip eden kullanıcılar kimlerden oluşuyor? Sabah 9, akşam 5 çalışan beyaz yakalı yetişkinler mi? Yoksa okuldan çıkınca internete bağlanan gençler mi? Veya gece kuşları mı? Hedef kitlenizi tanıdığınız takdirde günün hangi saati Instagram’da aktif oldukları hakkında da tahmin yürütebilirsiniz.

    En ideal gün ve saatler

    Sabah 7:00 – 9:00 arası: Uyanır uyanmaz telefonu eline alan insanlar, uykudayken Instagram’da olan biteni kontrol etmek isteyebilirler. Keza işe giderken Instagram’a göz atma alışkanlığı da halk arasında hayli yaygın.

    Öğlen 11:00 – 14:00 arası: Öğle yemeğine çıkan insanlar sosyal medyayı kontrol eder.

    Akşam 17:00 – 19:00 arası: İşten eve gelip yorgun argın bir şekilde TV’nin karşısına kurulan insanlar bir süre sonra telefonu eline alıp Instagram’daki fotoğraflar arasında gezinmeye başlayacaktır.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 55 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.


  • Twitter nihayet merakla beklenen gece modu özelliğini iOS uygulamasına ekledi. Bu özelliği aktifleştirdiğiniz takdirde Twitter uygulaması koyu mavi bir renge bürünüyor ve geceleri ekrana bakarken gözünüzün daha az yorulmasını sağlıyor. Üstelik beyaz ışık gözlerin ve beynin uyarılmasını sağladığı için uykuyu da kaçırabiliyor. Bu koyu renk teması sayesinde geceleri daha rahat bir uyku çekebilmek de mümkün hale geliyor.

    Cydia Tweak’i çıkmıştı

    Daha önce iOS işletim sistemine sahip telefon veya tabletlerini JailBreak işlemi uygulayan kullanıcılar, Eclipse isimli tweak sayesinde tüm menüleri karanlık hale getirebiliyordu. Görünen o ki Twitter da bu eklentiden ilham almış ve resmî iOS uygulamasına bu özelliği dahil etmiş. Windows Phone ve Android uygulamalarında da bu seçenek kullanılabilir durumda.

    Göz sağlığınız için, daha rahat bir uygulama deneyimi için bu özelliği açmanız tavsiye edilir. Eğer iOS’ta gece modunu nasıl açacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterli olacaktır.

    • Twitter uygulamasını açarak sağ alt menüdeki Ben butonuna basın.
    • Açılan bölümde profil sayfanız görüntülenecektir. Üst kısımdaki dişli butonuna dokunun.
    • Gece modunu aktifleştir yazısına dokunmanızla birlikte uygulama kendini yenileyecek ve karanlık temaya geçiş yapacaktır.
    • Hepsi bu kadar!

    Twitter uygulamasının son sürümü olan 6.60 numaralı yapıda bu özellik mevcut. Eğer uygulama mağazasından gerekli güncellemeleri yaptığınız takdirde hala daha bu özelliği açamıyorsanız, Twitter uygulamasını kapatıp yeniden açmanız çözüm olabilir.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 42 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Ne kadar mutlu olduklarını gözünüze sokmaya çalışan insanlardan tutun, daha fazla beğeni almak için kırk takla atan sayfalara kadar birçok olumsuz etken yüzünden Facebook’tan soğuduysanız yalnız değilsiniz! Ülkemizde hemen herkesin üye olduğu bu sosyal medya platformu, kullanıcıları kendine bağımlı etmesiyle de biliniyor. Gün içinde vaktinizin büyük çoğunluğunu Facebook’ta haber akışını takip ederek geçirdiğinizi fark ettiğinizde siz de haklı olarak bu mecradan temelli ayrılmak isteyebilirsiniz.

    Genelde çoğu insan Facebook hesabını kalıcı olarak silmektense geçici olarak dondurmayı tercih ediyor. Eğer siz de ani bir karar alıp daha sonra pişman olmak istemiyorsanız, Hesap Ayarları’ndan profilinizi bir süreliğine dondurabilirsiniz. Ama hesabınızı bir daha geri gelmeyecek şekilde silmek istiyorsanız Facebook buna da imkân tanıyor.

    Hesabımı silmeye karar verdim!

    En az iki kere düşündükten sonra hala daha fikrinizi değiştirmediyseniz, bu bağlantıyı takip ederek Facebook hesabınızı kalıcı olarak silmek için gerekli işlemlere başlayabilirsiniz. Tabii bunun için öncelikle Facebook’ta oturum açmanız gerekiyor. Daha sonra size yöneltilen “Emin misiniz?” sorusuna karşı “Hesabımı sil” butonuna basmanız yeterli olacaktır. Teyit maksatlı size gösterilen resimde yer alan harf ve rakamları da girdikten sonra Facebook hesabınızı silmek için önünüzde hiçbir engel kalmıyor.

    Bu işlem sona erdikten sonra bir daha Facebook hesabınızı asla geri döndüremeyeceğinizi sakın unutmayın. Ve buna göre hesabınızı silme kararını alın.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 39 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Kullanıyor olduğunuz Twitter hesabını onaylatarak isminizin yanına mavi bir tık aldığınız takdirde diğer Twitter kullanıcıları arasından sıyrılabilmeniz mümkündür. Hem daha profesyonel, hem de daha itibarlı gözükmenizi sağlayacak olan bu mavi tiki almak ise sandığınızdan çok daha kolay. Önceleri yalnızca kamuoyunca tanınan ve bilinen ünlü isimlere verilen mavi tik, günümüzde başvuran herkes tarafından alınabiliyor. Bunun için yapmış olduğunuz başvurunun onaylanması gerekiyor ve Twitter’ı ünlü biri olduğuna ikna etmeniz de şart.

    Öncelikle Twitter’a onaylama için başvuru yapmadan önce tamamlamanız gereken bazı adımlar var. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

    • Cep telefonu numaranız (onaylanmış olmalı)
    • Doğum tarihiniz
    • Web siteniz
    • Doğrulanmış bir e-posta adresi

    Tüm bu bilgileri profilinize girdikten sonra her Twitter kullanıcısı gibi siz de başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Bunun için bu adresteki formu doldurmanız yeterli.

    Başvuru yaptıktan sonra beklemeniz gerekiyor

    Sayfayı açtığınızda başvuru yapmadan önce tamamlamanız gereken adımlar size gösterilecektir. Bu eksiklikleri giderdikten sonra başvurunuzu gönderebilir, Twitter’dan cevap gelmesi için beklemeye başlayabilirsiniz. 1 hafta ile 15 gün arasında bir süre içinde Twitter talebinize olumlu veya olumsuz dönüş yapacaktır.

    Eğer başvurunuz reddedildiyse daha sonra da başvuru yapabilmeniz mümkün. Ancak bu esnada Twitter’ın neden hesabınızı onaylamadığıyla ilgili muhtemel eksiklikleri gidermeniz faydalı olacaktır. Kendinizi bir sanatçı gibi göstererek iTunes veya Spotify üzerine birkaç tane müzik yüklediğiniz takdirde daha rahat onay alabilmeniz mümkündür.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 53 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Instagram hesabınız üzerinden fotoğraflar paylaşarak takipçilerinizle etkileşime geçmeyi bir tutku haline getirdiyseniz, düzenli aralıklarla bu alışkanlığı sürdürmek isteyebilirsiniz. Ancak hayatın şartları gereği ne yazık ki her zaman bilgisayar veya cep telefonu başında durmanız mümkün olmayabiliyor.

    Kimi zaman tatilde, kimi zaman da seyahatte olabileceğiniz için siz internete bağlı değilken bile sizin yerinize Instagram’ın otomatik olarak zamanladığınız paylaşımları göndermesini isteyebilirsiniz.

    Ne yazık ki Intagram’da dahili olarak bu tür bir özellik mevcut değil. Bunun yerine üçüncü parti servisleri kullanmak zorundasınız. Bu servislerin başında ise Buffer geliyor.

    Siz zamanlayın, Buffer paylaşsın!

    Buffer.com adresinden ulaşabileceğiniz bu site, özellikle sosyal medya uzmanlarının işini çok kolaylaştırıyor. Müsait bir zamanda hangi gün, hangi saatte, hangi fotoğrafın paylaşılmasını istediğinizi belirleyerek Buffer’den çıkış yaptıktan sonra Instagram hesabınızda ilgili paylaşımın yapılmasını izleyebiliyorsunuz.

    İşin güzel yanı, Buffer’in üstün yetenekleri sadece Instagram’ı da kapsamıyor. Facebook, Twitter, Google Plus+ ve LinkedIn gibi popüler sosyal mecralarda aynı özelliği kullanabilmeniz mümkün.

    Sisteme üye kaydınızı gerçekleştirdikten sonra Buffer’a bağlayacağınız sosyal medya sitesinin uygulamasına erişim izni vermeniz gerekiyor. Sizin adınıza, haberiniz olmadan hiçbir paylaşım yapmama sözü veren Buffer’a gönül rahatlığıyla güvenebilirsiniz.

    Daha sonra Instagram hesabınızdan paylaşmak istediğiniz fotoğrafı Buffer’a yüklemeniz gerekiyor. Fotoğrafa açıklama olarak hazırladığınız metni doğrudan Buffer’a yapıştırabilir, etiketleri de belirledikten sonra paylaşımın saat ve tarihini belirleyebilirsiniz. Hepsi bu kadar!

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 61 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Geçtiğimiz hafta yeni bir güncelleme alan Twitter, Periscope uygulamasındaki canlı yayın özelliğini artık doğrudan kullanıcılarının beğenisine sundu. Buna göre Periscope’a sahip olmadan da Twitter üzerinden canlı yayın yapabilmek mümkün olacak. Eğer telefonunuzda yüklü Twitter uygulamasını güncellerseniz, siz de bu özellikten faydalanmaya bir an önce başlayabilirsiniz.

    Canlı yayına başlamak çok basit

    Şuanda yalnızca iOS ve Android platformlarında kullanılabilen canlı yayın özelliği, Windows Phone’lar için yayınlanmış değil. Son sürüme sahip Twitter uygulamasını açtıktan sonra yeni tweet atma butonuna basın ve üzerinde Periscope logosunun yer aldığı CANLI yazısına dokunun. Ardından Twitter uygulamasının canlı yayın yapmak için kamera ve ses erişim izni talep edeceğini göreceksiniz. Tüm bu isteklere izin verdikten sonra Twitter kameranızı çalıştıracak ve canlı yayın için hazır hale gelecektir. Kırmızı renkli “Canlı yayına başla” butonuna basmanızla birlikte tüm takipçileriniz yaptığınız yayına katılabileceklerdir. Tabii bunu yapmadan önce canlı yayına bir başlık atmanız da lâzım.

    Canlı yayını sonlandırmak içinse parmağınızı yukarıdan aşağıya doğru sürükleyerek “Yayını sonlandır” butonuna dokunabilirsiniz. Bu işlemin ardından dilerseniz canlı yayın videosunu telefonunuza indirebilir, isterseniz de videoyu kaç kişinin izlediğine dair detaylı istatistiklere göz gezdirebilirsiniz. İyi yayınlar!

    Herkes izleyebiliyor

    Periscope’ta kişiye özel canlı yayın yapabilmek mümkün, ancak Twitter’da henüz böyle bir gizlilik ayarı mevcut değil. Başlattığınız canlı yayını Twitter kullanan herkes izleyebilir.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 43 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bir numaralı sosyal medya ağı Facebook, kurulduğu günden bu yana sürekli olarak farklı stratejiler geliştirerek kullanıcılarının gözünden düşmemeyi başarıyor. Geçmişte en çok kullanılan sosyal medya sitelerinden biri olan MySpace’in başından geçenlere bakarak kendine ders çıkaran ve benimsediği politikalarla her geçen gün daha fazla kullanıcıya ulaşmayı hedefleyen Facebook, son olarak Lifestage ismini verdiği yeni bir uygulamayı daha duyurdu.

    Sadece gençlere, daha doğrusu ergenlere hitap eden bu uygulama şuan için yalnızca App Store’da yer alıyor. Yayınlandığı günden beri Android’e gelmeyen Facebook Lifestage’in ilerleyen günlerde Google Play Store’a eklenip eklenmeyeceği merak konusu oldu.

    19 yaşındaki bir Facebook çalışanı Michael Sayman tarafından geliştirilen Lifestage, ilk bakışta Snapchat’i andırıyor. Sayman liseyi bitirdikten sadece 2 yıl sonra Facebook’ta işe başlayan bir mobil yazılım geliştiricisi. Liselilerin ihtiyaçlarını analiz ederek bu doğrultuda Lifestage’i yazmış ve kullanıcıların beğenisine sunmuş.

    Evet, Lifestage’in asıl amacı liseli gençler tarafından kullanılmak. Okullar adına oluşturulan gruplara üye olarak sınıf arkadaşlarınızın paylaştığı videolara göz atabiliyorsunuz. Videolarını görüntülediğiniz kişilere özel mesaj gönderebilmeniz ise mümkün değil.

    21 yaşından büyükseniz, uygulamayı kullanamıyorsunuz. Kendi okulunuzda yaşadıklarınızı diğer kullanıcılarla paylaşarak yeni insanlarla tanışmanızı sağlayan Lifestage, ABD’de yaşayan liseliler tarafından aktif olarak kullanılıyor. Ancak Türkiye için aynı şeyi söyleyemiyoruz. Çoğu lise öğrencisinin Lifestage’den muhtemelen haberi bile yok. Zaten Facebook da uygulamanın çok fazla reklamını yapmıyor.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 48 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Dünyanın en sık kullanılan sosyal medya ağı Facebook, hayatımızın her alanına dahil olmakta çok ısrarcı. Sanal gerçeklik, mesajlaşma ve oyun alanı başta olmak üzere birçok farklı kategoride hizmet vermeye devam eden Facebook; bu sefer gözüne ofis çalışanlarını kestirmiş bulunuyor. “Facebook at Work” ismini verdiği yeni bir uygulamayı yayına alan Facebook, böylece kullanıcıların iş organizasyonlarını da sosyal medya platformu üzerinden sağlayabilmelerini hedefliyor.

    yyrjefzfdbzvzlusqwtq Facebook at Work nedir, nasıl kullanılır?

    Henüz kapalı beta sürecinde olan uygulamaya şimdilik Norveç’in en büyük telekomünikasyon şirketi Telenor ve Booking.com gibi firmalar dahil olmuş gözüküyor.

    Nasıl çalışıyor?

    Facebook at Work’ün asıl amacı, kullanıcıların başka bir yazılım kullanmaya ihtiyaç duymadan iş akışını Facebook’tan sağlayabilmesi. Görev tanımlamaları, proje takibi, dosya paylaşımı gibi birçok özellik Facebook at Work’e eklenmiş durumda. Uygulamaya giriş yapmak için şirket e-postasıyla başvuru yapmanız ve talebinizin kabul görmesi gerekiyor. Bildiğimiz kadarıyla Türkiye’den hiçbir şirket henüz bu servisi kullanmaya başlamış değil. Daha çok yabancı şirketlerin talepleri kabul görüyor gibi.

    Ücretli mi?

    Şirketler bu yeni servisi 3 ay boyunca ücretsiz deneyebiliyorlar. Daha sonra ise her kullanıcı başına aylık 3$’dan başlayan fiyatlarla servisten faydalanmaya devam edebiliyorlar.

    Sınırsız dosya ve video paylaşımı, canlı yayın desteği, bilgi işlemcilerin için monitoring (izleme) yazılımları, Windows Azure gibi bulut bilişim servisleriyle entegre çalışma gibi birçok avantaj da Facebook at Work’te mevcut durumda.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 181 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Marka bilinirliği, ürün pazarlaması, website reklamı, hobi, ilgi alanları vb. amaçlar ile sosyal ağ hesaplar oluştururuz. Bu hesaplarımız ne kadar çok etkileşim içine girerse, az önce saydıgımız amaçlarımız da o kadar başarılı olabiliriz. Daha fazla etkileşim için ise, daha fazla gerçek takipçi gerekmektedir. Gerçeğin altını çizdim, birazdan bu kısmını daha da açacağım.

    Peki daha fazla takipçiye nasıl ulaşabiliriz? Facebook, yıllardır olduğu gibi, tahminimce en az bir 5 sene daha sosyal ağların babası konumundadır. Bu da demek oluyor ki; haber siteleri gibi Twitter’in, ünlü sayfaları gibi İnstagram’ın, şirket profilleri gibi Linkedin’in üstünlük kurduğu alanları saymazsak, diğer ağlarda başarı yakalama esasında Facebook’ta başarı yakalamaktan geçmektedir. Bu yazımda, Facebook takipçi arttırma konusunda nasıl başarıya ulaşacağınız ile ilgili bazı ipuçları vereceğim.

    Öncelikle; facebook takipçi nedir ? sorusunu cevaplayalım. Bu ne biçim soru demeyin. Facebook takipçi, sayfanızı beğenen, takip eden kişi demektir. Yani hile hurda ile kazanılan profiller takipçi değildir. Ya gerçek değildir, ya da aslında sizi takip etmemektedir.

    Yapmanız gerekenlerden önce, yapmamanız gerekenlere değinelim. Kesinlikle facebook takipçi hilesi, facebook takipçi satın alma gibi yollara başvurmayınız. Bu gibi yöntemlerin;

    1 ) Garantisi yoktur. Yasaklanabilirsiniz, onca emeğiniz boşa gider. Size bu hizmeti verenler zaten garanti vermez, ayrıca hikayeden garanti verse nolur ki ? hesabınız kapatılıp, yatırım ve emekleriniz boşa gittikten sonra…

    2 ) Faydası yoktur, zararı çoktur. Çünkü inanın bu takipçilerin çoğu gerçek değildir, gerçek olanlar da, istemdışı beğenmişlerdir ve ilk farkettikleri zamanda muhtemelen takibi bırakacaklardır. Hatta şikayet dahi edilebilirsiniz. Muhafazakar birisinin ateist sayfasını, evli birisinin arkadaşlık sayfasını beğendiğini düşününsene ( abarttım olabilir) ya da Fenerbahçeli birisinin (benim gibi) Galatasaray sayfasını (=

    Bu tür yollara başvurup boşyere kendinizi üzmeyin. Peki tabir-i caizse facebook takipçi kasma konusunda ne gibi yöntemlere başvuracaksınız ?

    Websiteniz İle Entegre Ediniz

    Websitenizde, dikkat çekici konumlarda sosyal ağ takip butonlarınız olsun. Hatta sosyal ağdaki paylaşımlarınızı gösterecek bir widget de ekleyebilirsiniz. Ayrıca dlvr.it gibi ücretsiz rss akışınız sayesinde içeriklerinizi otomatik olarak  facebook sayfalarınızda paylaşan hizmetler var. Bu gibi yöntemler ile website içeriklerinizi sosyal ağlarınızda paylaşınız.

    Sosyal Ağlarınızı Sürekli Güncel Tutunuz

    Sosyal ağlarınızı takip ediniz, sürekli güncel tutunuz. Hergün buna ayıracak vaktiniz olmayabilir, o halde ayda bir defaya mahsus bir kaç saatinizi ayırarak tüm gönderilerininizi planlamaya ne dersiniz? Hootsuite gibi uygulamalar tam size göre . Takipçilerinize ilgi çekici gönderilerde bulunun, resim ve videolar paylaşın.

    Sayfanızı İnceleyiniz

    Sayfa istatistiklerinizi sürekli inceleyin. Kitle durumunuzu ( dil, yaş, cinsiyet vs.), beğenme ve beğenmekten vazgeçme kaynaklarına, zamanlarına (gün,saat vb.), sayfanıza gelenlerin kaynaklarına, paylaşımlarınızın aldığı reaksiyonlara vs.  bakın.  Bunlar size yapmanız gerekenlerle ilgili fikir verecektir. Örneğin: Ne zaman paylaşımda bulunmalı, neler paylaşmalı veya paylaşmamalı gibi.

    Rakiplerinizi İnceleyiniz

    Kendiniz kadar rakiplerinizi de incelemelisiniz. www.boomsocial.com bu konuda oldukça başarılı. Rakiplerinizi takip edin, neler paylaşıyor, takipçiler neler beğeniyor, o takipçileri kazanmak için neler yapmalısınız? gibi sorulara yanıt arayın. Onların ve sizin performanslarınızı inceleyin, kıyaslayın.

    Takipçilerinizle İletişimde Olun

    Gelen mesajlara hızlı ve verimli reaksiyonlarda bulunun. Takipçilerinizi küstürmeyin.

    Facebook Reklamları Kullanın

    Sahte facebook takipçi açma, botlarla takipçi kasma yöntemleri ile milyonlara ulaşmış sahte sayfalara, alaksız sayfalara vs. para yatırmayın. Güvenilmeyen 2. el sayfaları da almayın. Bu konuda yapılacak en doğru yatırım yeni bir sayfa oluşturup facebook reklamlar ile sayfanızın tanıtımını yapmaktır. Çünkü ilgi alanında yaşına istediğiniz filtrelerle takipçi kazanabilirsiniz. Ayrıca beğeni başı 0.02 ye kadar düşebilmektedir maliyeti. Yani 100 tl ile 1000-5000 arası takipçi kazanmak mümkün.  Hem de direk olarak sizinle alakalı, kendi seçtiğiniz profilden (yaş, cinsiyet, dil, ülke, ilgi alanı vs. ) takipçiler. Zaten 5000 takipçiden sonrası, yukarıda saydıgım yöntemleri izlemeniz ve uygulamanız durumunda kendiliğinden gelecektir.

    Hediyeler Verin, Soru Sorun vs.

    Sayfa olarak bazı hediyeler, promosyonlar verin. Sayfanızın alanına göre takipçilere bazı imkanlar sunun.

    Sayfanızı İlgi Çekici Hale Getirin

     Unutmadan, profil resmi ve duvar kağıdı önemlidir. Bunları özenle seçin, sayfa bilgilerinizi dikkatli girin.
    Başarılar (=
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 329 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • İstatistik portalı Statista tarafından paylaşılan veriler, dünya üzerindeki mobil uygulama kullanımları ile ilgili çeşitli bilgiler vermektedir. Bir takım verileri sizler için derledik. Verilen 2009 ile 2017 (geçmiş yıllara göre tahmini) yılları arasını kapsamaktadır. İşte 2016 ve tahmini 2017 yılı için mobil uygulama istatistikleri:

     

     

    Dünya Çapında Uygulama İndirme Sayısı : 224,80-268,69 Milyar

    Ücretsiz Uygulama İndirme Sayısı : 211,31 – 253,91 Milyar

    Ücretli Uygulama İndirme Sayısı : 13,49-14,78 Milyar

    Dünya Çapındaki Mobil Uygulama Geliri (2011-2017) : 58,21-76,,52 Milyar $

     

    App Store indirme verilerine göre, indirme yüzdelerine göre uygulama kategorileri:
    Oyunlar 22,49 %
    İş 10,38 %
    Eğitim 9,44 %
    Yaşam 8,66 %
    Eğlence 6,43 %
    Hizmet-Kamu 5,04 %
    Seyahat 4,22 %
    kitap 3,33 %
    Sağlık ve Fitness 2,93 %
    Müzik 2,91 %
    Pazarlama 2,79 %
    Yeme İçme 2,72 %
    Spor 2,47 %
    Fotoğraf-Video 2,34 %
    Finans 2,3 %
    Haber 2,25 %
    Kaynaklar 2,25 %
    Sosyal Ağ 2,07 %
    Medikal 2,02 %
    Navigasyon 1,16 %
    Diğer 1,8 %

     

    Zaman Geçirme Yüzdelerine Göre Uygulamalar

     

    Facebook 19
    Eğlence 17
    Oyun 15
    Mesajlaşma 12
    Safari 6
    Chrome 4
    Youtube 3
    Haberler 2
    Diğer 22

     

    Kullanıcı Sayılarına Göre Sosyal Ağ Uygulamaları :

     

    Facebook 1550 Milyon
    Whatsup 900 Milyon
    QQ 860 Milyon
    Facebook Messenger 700 Milyon
    Qzone 653 Milyon
    WeChat 650 Milyon
    İnstagram 400 Milyon
    Twitter 316 Milyon
    Baidu 300 Milyon
    Skype 300 Milyon
    Viber 249 Milyon
    Tumblr 230 Milyon
    Sina Weibo 212 Milyon
    Line 211 Milyon
    Snapchat 200 Milyon
    YY 105 Milyon
    Vkontekte 100 Milyon
    pinterenst 100 Milyon
    BBM 100 Milyon
    Linkedin 97 Milyon

     

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 530 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bu kısaltmalar kafa karıştırıyor değil mi? SEO’yu anladık ta bu diğerleri ne oluyor? SEO’yu hallettik de diğerleri mi kaldı? Şimdi bunlar da nerden çıktı vs. gibi sorular görüyorum 🙂 Bu soruları görünce, söz konusu kavramları kısaca açıklama ihtiyacı duydum.

    SEO aslında hepimizin bildiği üzere, Search Engine Optimization, yani Arama Motoru Optimizasyonu. Kısaca açıklaması siteleri başta Google olmak üzere arama motorlarına sevdirmek için site içi ( tema optimizasyonu, site içi link inşaatı, etiketlemeler vs.) ve site dışı (backlink gibi) seo çalışmalarını kapsayan bir çalışma sistemidir. SEO çalışma sisteminiz ne kadar sağlamsa, arama motorlarındaki sonuçlardaki yeriniz o kadar öndedir. Bu da sitenizin seçkinliğini artıracak en değerli anahtardır.

    Peki ya SEM? Search Engine Marketing, yani Arama Motoru Pazarlaması.  Yani Adwords, Bing ads vb.  SEO çalışmaları uzun vadede, SEM çalışmaları ise daha kısa vadede sonuçlar elde etmenize yarar. Buna çok yatırımla kısa vadeli kazanç, daha az yatırımla daha uzun vadede kazanç gözüyle de bakabilirsiniz. SEM olmazsa olur mu? Olmaz, tek başına SEO yeterli midir? Hayır, SEO ile SEM bir bütündür ve rakiplerinize karşı esas başarı ancak bu ikisi sistematik bir şekilde harmanlandığında gerçekleşir.

    SMO Nedir ? Social Media Optimization, Türkçesi Sosyal Medya Optimizasyonu. Sosyal medya, günümüz web sektörünün lokomotifleri olmuştur, devir sosyal medya devri diye boşuna demiyoruz. Bu da SEO kadar SMO’yu da önemli hale getirmiştir. SEO ve SEM’i anladıkta SMO için neler yapıcaz dediğinizi hissediyorum.

    • Öncelikle siteleriniz için tüm popüler sosyal ağlarda hesap açınız.
    • Bu hesapları birbirine bağlayınız ki bir paylaştıgınız otomatik hepsine gitsin.
    • Hootsuite gibi sosyal medya paylaşımınıza fayda sağlayacak araçlar edininiz.
    • Düzenli olarak bağlantılarınızı sosyal ağlarda paylaşınız.
    • Paylaşım yaparken insanların ilgisini çekecek görsel medyalar ile destekleyiniz
    • İnsanları da paylaşmaya teşvik ediniz
    • Hashtag gibi günümüz sosyal ağ etiketleme sistemlerini kullanınız

    Son kavramımız SMM, Social Media Marketing, yani Sosyal Medya Pazarlaması. SMO-SMM arasındaki ilişki, SEO-SEM arasındaki ilişki ile aynı. SMM de Facebook Ads gibi sosyal ağ reklam araçlarını kapsamaktadır.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Bol kazançlar

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 717 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hamza demir

Çok güzel bir derleme teşekkürler
  •  

     

     

     

     

    2015 Yılı Mayıs ayı istatistiklerine göre, işte internet devlerinin market değerleri:

    Google 373 Milyar $
    Alibaba 233 Milyar $
    Facebook 226 Milyar $
    Amazon 199 Milyar $
    Tencent 190 Milyar $
    Ebay 73 Milyar $
    Baidu 72 Milyar $
    Priceline 63 Milyar $
    Salesforce 49 Milyar $
    JD 48 Milyar $
    Yahoo 41 Milyar $
    Netflix 38 Milyar $
    Linkedin 25 Milyar $
    Twitter 24 Milyar $
    Yahoo Japan 23 Milyar $
    NetEase 19 Milyar $
    Naver 17 Milyar $
    Vipshop 15 Milyar $

     

    Statista tarafından yapılan araştırmalar doğrultusunda hazırlanan  istatistikler,  sosyal medya ağları ile ilgili de ilginç bilgiler veriyor :

    2016 yılında, 2.13 Milyar insan sosyal ağları kullanırken, bu sayının 2018 yılında 2,44 Milyara çıkması beklenmektedir.

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 422 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Pek çok İnstagram kullanıcısının aradığı bu yöntem aslında çok basit, ayrıca bir program vs. kullanmanıza gerek de yok son güncelleme ile İnstagram, tıpkı Twitter gibi birden fazla hesabı tek cihazda kullanma imkanı tanıyor.

     

     

     

    Bunu yapabilmek için izlemeniz gereken yol > Ayarlar>Hesap Ekle

    instagram-birden-fazla-hesap İnstagram'da Birden Fazla Hesabı Tek Cihazda Yönetme

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    İki hesabınız arasında geçiş yapmak istiyorsanız : Sol üst köşedeki adınıza tıklayın> Kullanmak istediğiniz hesabı seçin.

    instagram-birden-fazla-hesap-2 İnstagram'da Birden Fazla Hesabı Tek Cihazda Yönetme

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Bu kadar basit 🙂

    Bol paylaşımlı hesaplar …

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 420 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
Sayfa 1 Toplam: 212

Bu site Aykut ÖZDEMİR tarafindan kurulmuştur.