• Facebook ve Twitter gibi popüler sosyal medya ağları, günümüzde hemen her internet kullanıcısı tarafından düzenli olarak ziyaret ediliyor. Eğer siz de daha küçük çaplı bir şekilde kendi sosyal ağ sitenizi hayata geçirmeyi hedefliyorsanız, var olan ücretsiz scriptlere göz atmak isteyebilirsiniz. Alan adı ve hosting dışında hiçbir ücret ödemeden indirebileceğiniz bu hazır yazılımlar sayesinde yeni bir sosyal medya sitesini kolayca açabilmeniz mümkündür. İşte sizin için derlediğimiz açık kaynak ve ücretsiz sosyal ağ scriptleri:

    Dolphin

    boonexm En iyi ücretsiz sosyal ağ scriptleri

    Açık kaynak olan Dolphin yazılımı, kendi sosyal ağınızı veya arkadaşlık sitenizi kurmanızı sağlar. Yazılımda kullanılan tüm kodlar şifrelenmemiş halde teslim edildiği için kendi eklenti ve uygulamalarınızı geliştirebilmeniz de mümkündür. Flash oyun, video ve fotoğraf galerileriyle de uyumlu çalışan bu yazılımı mutlaka denemenizde fayda var.

    PHP Fox

    phpfoxm En iyi ücretsiz sosyal ağ scriptleri

    14 günlüğüne ücretsiz deneyebileceğiniz PHP Fox, en popüler sosyal ağ yazılımlarından birisi. Ancak hiçbir şekilde kodlama bilgisine sahip olmadan kendi ağınızı oluşturabilmenizi sağlıyor. Özel eklenti ve tema desteği de bir diğer avantajı. Kısa bir süre test ettikten sonra cüz’i bir ücret karşılığında yazılımı satın alabilirsiniz.

    Elgg

    elgg En iyi ücretsiz sosyal ağ scriptleri

    Okullar, işletmeler, üniversiteler ve dernekler için gayet ideal bir sosyal medya ağı oluşturabileceğiniz Elgg yazılımı bünyesinde aradığınız birçok uygulama ve eklenti hazır bulunuyor. Açık kaynak olması ve sürekli olarak geliştirilmesi gibi avantajları sayesinde ödül de kazanan Elgg, sizin de aradığınız çözüm olabilir.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 148 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Google, Bing ve Yandex gibi popüler arama motorlarının web sitenizi sorunsuz bir şekilde tarayabilmesi için onlara site haritası, yani Sitemap göndermeniz gerekir. Böylece sitenizdeki tüm kategori ve yazı adreslerinin arama motorlarında daha hızlı ve rahat listelenmesini sağlayabilirsiniz. Hazır içerik yönetim sistemleri için geliştirilen birçok ücretsiz Sitemap eklentisi halihazırda kullanılabilir durumdadır.

    Eğer hazır yazılım kullanmıyorsanız, xml-sitemaps.com adresini ziyaret ederek web sitenizin ismini yazdıktan sonra sitenizin yenilenme sıklığını belirleyin. Daha sonra Start butonuna basarak XML uzantısı halinde site haritanızı bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Bu dosyayı FTP adresinize yükleyip Google Webmaster Tools üzerinden Google’a bildirdiğinizde de site haritası işlemini başarıyla tamamlamış olacaksınız.

    WordPress için Sitemap eklentileri

    Yoast Seo

    Türkiye’de ve dünyada en çok tercih edilen SEO eklentileri arasında gösterilen Yoast, dahili olarak XML site haritası oluşturma özelliğine sahiptir. Sitenizdeki yazıların fotoğraflarını da site haritalarına eklemeyi başaran eklenti, ücretsiz olmasıyla da tercih sebebi haline geliyor.

    All in One Seo

    En sevilen bir diğer WordPress SEO eklentisi olan All in One SEO Pack, geliştirilmiş site harita oluşturma arayüzünü de bünyesinde barındırıyor. Teknik olarak arzu ettiğiniz şekilde özelleştirilmiş site haritaları oluşturabilmeniz bu eklentiyle de mümkün.

    XML Sitemaps

    İsminden de anlaşılacağı üzere sadece site haritaları için geliştirilen bu eklenti, sitenizde güncelleme yaptığınız her an site haritasını güncelleyip Google’a haber verebiliyor.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 51 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.


  • Web sayfaları üzerinde tarama hataları belirli dönemlerde ciddi sıralama düşüşlerine sebebiyet vermektedir. Sıralama esnasında yer alan düşüşleri sonrasında site içlerinde trafik kayıpları ortaya çıkmaktadır. Web sayfaları üzerine yönelik ortaya çıkan tarama problemleri Google’ın başarılı bir tarama gerçekleştirmediği ya da HTTP hata raporu veren internet adresinin URL’leri hakkında bilgi vermesine neden olmaktadır.  Tarama esnasında ortaya çıkan hata raporunda iki ana bölüm yer almaktadır. Genel hatları ile tarama hataları raporu kısımları;

     

    Site Hataları: Yer alan raporun internet adresi hataları bölümünde son 90 gün aralığında Googlebot’un siteye erişimini engelleyen tüm sorunlar ortaya çıkarılmaktadır.

     

    URL Hataları: Ortaya çıkan raporun URL hataları kısmında ise Google’ın masaüstü ya da telefon sayfalarını taradığı aşama içerisinde ortaya çıkan spesifik hatalar olarak adlandırılabilir. URL hataları kısmında bulunan her bölüm Google siteleri içerisinde erişim sağlayabilmek için kullanmış olduğu farklı mekanizmalara denk gelmektedir. Listelenmiş olan tüm hatalar ise tarama yaptığınız sayfaya ilişkin olduğunun unutulmaması gerekmektedir.

    Hataların Oluşma Nedenleri

     

    Kaliteli ile beraber iyi çalışan bir internet adresinde tarama hataları rapor kısmında site hataları bölümünde herhangi bir hata yer almaması gerekmektedir. Google site ile beraber ilgili önemli bir miktarda hata bulunması durumunda sitenin koşullarına bakmadan bir ileti yollanarak sitenin hatalı olduğu sizlere bildirilmektedir. Bunun yanında birçok site iyi bir çalışma yapılmaktadır. Tarama hataları adresinde sayesinde site ile ilgili hata durumları ortaya çıkarılmaktadır. İnternet adresinde çıkan hataları bölümünün üç hata türü arasından her birinin yanında hızlı durum kodu yer almaktadır. Ortaya çıkarılan durum kodları ise DNS, Sunucu bağlantısı ve robots. txt olarak adlandırılabilir.

     

       tarama-hataları Tarama Hatalarının Google Sıralamasına Etkisitarama-hataları-2 Tarama Hatalarının Google Sıralamasına Etkisi

     

    Yüksek Hata Problemi

     

    İnternet siteleri içerisinde DNS, Sunucu bağlantısı ile beraber robots. txt kategorilerinden herhangi bir yerde %100 hata bulunması halinde siteniz devre dışı kalmaktadır. Site içerisinde %100 hata çıkmasının nedenleri arasında;

     

    —İnternet adresinde belirli bir bölüme ait izin durumlarının değiştirilip değiştirilmediği kontrol edilmesi gerekir.

    —Web sayfanız yeni düzenlenmişse harici olarak çalıştırılan bağlantıların çalışıp çalışmadığı kontrol edilmesi gerekir.

    —Yeni komut dosyalarını doğru bir şekilde inceleyerek bozuk şekilde çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.

    —Dizin durumunun mevcut olduğundan ve silinmediğinden emin olmalısınız.

    —Site içerisinde bu nedenlerden oluşan hata bulunmuyorsa hata geçici bir hata olarak bulunabilir. Sitede geçici problemlerden oluşan hatalar sorun oluşturmamaktadır.

     

    Site içerisinde %100’den az hata yer alması halinde bu durumun geçici olacağını unutmamanız gerekmektedir. Fakat %100’den düşük hataların ortaya çıkması sitenizin aşırı yüklü olduğunu da belirtebilmektedir. İyi şekilde oluşturulmuş sitelerde hata yer almamaktadır.

     

     

    URL Sorunlarından Kurtulma

     

     

    İnternet adreslerinde 404 hataları normal hata olarak adlandırılır. Fakat başka sayfalar aracılığı ile bağlantı verilen önemli internet adresleri, eskiden site haritası içerisinde bulunup ancak şu an silinmiş olan URL’ler ile beraber artık sitenizde yer almayan URL’leri kontrol etmeniz son derece önemli bir konudur. Bu URL’ler aracılığı ile başka kişiler ve Google sayfası sizin verilerinize erişme imkânına ulaşabilmektedir. Site haritanızı periyodik şekilde güncelleyerek eski URL’leri silmelisiniz. Eski kodların yerine daha yeni site haritaları eklemiş kullanıcıların eski site haritasının silip silmediğinden emin olunması gerekir. Yönlendirme koşullarınız ve URL’leriniz ardışık durumdaysa Google sırayı takip etmekte zorlanabilir. Bu yüzden atlamaların sayısının düşük tutulması son derece önemlidir.

     

    Tarama Hatası Ne Demektir

     

     

    Tarama problemleri, web sitelerinin belli sayfalarında ya da tamamında arama motoru ile beraber ulaşılamaması halidir. Ortaya çıkan bu hatalar genel olarak Server (500) hataları ile 404 Not found hataları olarak kendisini belirtmektedir. Server hatası ise web sayfalarının alındığı serverdeki herhangi bir problemden dolayı meydana gelmektedir.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 276 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bu yazıyı okumadan önce;

    • Etiketi angarya bir iş olarak görüyorsanız unutun
    • Etiketlemeyi, sitenizin içerik ve indeks sayısını artırıcı bir yöntem olarak görüyorsanız unutun (İndeks sayısından kasıt, ne kadar çok etiket o kadar çok url, teorik olarak öyle ancak bu indeks artırma değil siteyi çöpleştirmektir.)
    • Etiketlemeyi,  arama motorlarını kandırarak insanları çekme yöntemi olarak görüyorsanız da unutun.
    • Etiketlemeyi, c/p içeriklerinizi özgünleştirme yöntemi olarak görüyorsanız, unutun.

    Peki nedir etiketleme? Etiketleme bence 2 şeydir. Birincisi etiketler mini  kategorilerdir, ikincisi kullanıcının arama sonuçları ile içeriğiniz arasındaki köprücüklerdir.  Peki bu bilgi neye yarayacak ?

    Etiketleme Mantığı

    Etiketleri mini kategoriler olarak kullanabilirsiniz. Örneğin Sitenizde Seo adında bir kategori var, on page seo, off page seo  vb. etiketler, sizin mini kategorileriniz olur. Bu etiketler, sadece arama motorları için değil, kullanıcılar için de site için de faydalı bağlantılar oluşturur. Kullanıcı yazınıza ulaştı, on page seo ile ilgili daha fazla yazı okuyacak, bu etiket kullancııyı o yazılara yönlendirecektir. Haber sitelerinde kent isimlerinin etiket yapılması, dekorasyon sitelerinde oda ve dekorasyon objelerinin etiket yapılması vs. gibi. Bu mantıkla yapacağınız etiketleme ve bu etiketlemeler için  yazı içinde geçen kelimelerde bağlantı oluşturucu bir takım eklentiler (simple tags vb.) ile, bunu başarıyla uygulayabiliriz.

    Bir diğer konusu etiketlemeler ile doğru takipçilere ulaşmak. Peki etiketlemeler bizi okura nasıl ulaştırır? Etiketlemenizi aramalara yönelik yapın. Bir tarafa içeriğinizi diğer tarafa, kullanıcının içeriğinizle alakalı bilgilere ulaşmak için yapacağı aramaları koyun. Örneğin bu yazıdaki bilgilere kullanıcı hangi aramalar ile ulaşır? “etiketleme nasıl yapılmalı, en fazla kaç etiket, etiket kullanımı vb.” o zaman etiketlemelerimiz bu şekilde olmalı.

    Etiket Sayısı

    Etiket sayısını abartmanız, etiketlerde seo bilgileri, seo bilgisi, seo bilgi, seo bilgiler, faydalı seo bilgileri, seo bilgi bıdıbıdısı tarzı onlarca tekrarlar yapmanız vs. sitenizi çöplüğe dönüştürecektir. Bundan kaçınalım. Bunun dışında, 2016, google, güncelleme şeklinde 3 etiket değil de (bunu otomatik etiketleme programları yapıyor, faydasından çok zararlı var) “2016 google güncellemesi” şeklinde tek ve yukarıdaki mantıgımızda uygulanan bir etiket tercih ediniz. Bu doğrultuda oluşturacağınız etiket sayısı ideali 3-5 dir. Ben bir etiket koydum sorun olur mu ? Olmaz, sadece yukarıda saydıgım faydalarını azaltırsınız. 20 etiket koydum yararlı mı? Değil, hadi yazınızın içeriğinize göre (700-750 kelimelik kalabalık bir içerik ise) 6-7 olsun, daha fazla da olmamalı. Kelime sayınız x %1 formulü uygulayabilirsiniz, ancak kelime sayımız ne olursa olsun maksimum sınırımızı 6-7 civarında tutalım mutlaka. Bu oranı bir tekil içerik için düşünmeyin; ne yani 50 kelimelik yazıya 5 etiket girdim ne olacak demeyin, tüme varım yaparsak; site genel içeriğindeki o oranda etiket çöplüğü sağlıksızdır.

    Etiket Bulucu & Etiket- İçerik Alakası

    Yukarıdaki mantıklar ile  etiket oluşturmak ve simpe tags gibi eklentiler ile  etiketler – yazılar arasında köprüler oluşturmak yeterlidir. Yok efendim yazıda en çok geçen kelimeler etiket olur diyip etiketleri yazıda ilgili ilgisiz yerlere sıkıştırıp dil bilgisinden, metin mantık ve anlamından uzak botlara hitap eden içerikler üretmeyiniz.  Doğal, insanlara yönelik olun. Bakın ben bu yazıya 2 tane etiketleme nasıl olmalı kalıbı sığdırdım mı ? Hayır, gerek yok, faydası yok, zararı çok.

     

    Bonuslar :

    Etiketleme bir site dilidir, başladığınmız mantık ile devam edin, tutarlı olun.

    Etiketlemede noktalama işaretleri kullanmayın

    http://www.okck.net/2010/11/bloglamada-etiketleme-tavsiyeleri-1.html adresinde bu yazıma ele almadığım pek çok ufak detay hakkında bilgi verilmiş,  şimdi olmasa bile yer imlerine ekleyip bir ara okumanızı tavsiye ederim.

    Başarılı Etiketlemeler 🙂

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.495 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bu kısaltmalar kafa karıştırıyor değil mi? SEO’yu anladık ta bu diğerleri ne oluyor? SEO’yu hallettik de diğerleri mi kaldı? Şimdi bunlar da nerden çıktı vs. gibi sorular görüyorum 🙂 Bu soruları görünce, söz konusu kavramları kısaca açıklama ihtiyacı duydum.

    SEO aslında hepimizin bildiği üzere, Search Engine Optimization, yani Arama Motoru Optimizasyonu. Kısaca açıklaması siteleri başta Google olmak üzere arama motorlarına sevdirmek için site içi ( tema optimizasyonu, site içi link inşaatı, etiketlemeler vs.) ve site dışı (backlink gibi) seo çalışmalarını kapsayan bir çalışma sistemidir. SEO çalışma sisteminiz ne kadar sağlamsa, arama motorlarındaki sonuçlardaki yeriniz o kadar öndedir. Bu da sitenizin seçkinliğini artıracak en değerli anahtardır.

    Peki ya SEM? Search Engine Marketing, yani Arama Motoru Pazarlaması.  Yani Adwords, Bing ads vb.  SEO çalışmaları uzun vadede, SEM çalışmaları ise daha kısa vadede sonuçlar elde etmenize yarar. Buna çok yatırımla kısa vadeli kazanç, daha az yatırımla daha uzun vadede kazanç gözüyle de bakabilirsiniz. SEM olmazsa olur mu? Olmaz, tek başına SEO yeterli midir? Hayır, SEO ile SEM bir bütündür ve rakiplerinize karşı esas başarı ancak bu ikisi sistematik bir şekilde harmanlandığında gerçekleşir.

    SMO Nedir ? Social Media Optimization, Türkçesi Sosyal Medya Optimizasyonu. Sosyal medya, günümüz web sektörünün lokomotifleri olmuştur, devir sosyal medya devri diye boşuna demiyoruz. Bu da SEO kadar SMO’yu da önemli hale getirmiştir. SEO ve SEM’i anladıkta SMO için neler yapıcaz dediğinizi hissediyorum.

    • Öncelikle siteleriniz için tüm popüler sosyal ağlarda hesap açınız.
    • Bu hesapları birbirine bağlayınız ki bir paylaştıgınız otomatik hepsine gitsin.
    • Hootsuite gibi sosyal medya paylaşımınıza fayda sağlayacak araçlar edininiz.
    • Düzenli olarak bağlantılarınızı sosyal ağlarda paylaşınız.
    • Paylaşım yaparken insanların ilgisini çekecek görsel medyalar ile destekleyiniz
    • İnsanları da paylaşmaya teşvik ediniz
    • Hashtag gibi günümüz sosyal ağ etiketleme sistemlerini kullanınız

    Son kavramımız SMM, Social Media Marketing, yani Sosyal Medya Pazarlaması. SMO-SMM arasındaki ilişki, SEO-SEM arasındaki ilişki ile aynı. SMM de Facebook Ads gibi sosyal ağ reklam araçlarını kapsamaktadır.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Bol kazançlar

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 717 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hamza demir

Çok güzel bir derleme teşekkürler
  •  

     

    Son dönemlerde kurulmuş ve hızla popülerlik kazanmış olan video barındırma web sitesi YouTube; 15 Şubat 2005 yılında üç eski PayPal çalışanı tarafından kurulmuştur. Google tarafından 2006 yılında 1.6 milyar dolara satın alınmış, günümüzde ise Google bünyesinde yan şirket olarak işlevini sürdürmektedir.

     

    YouTube, kullanıcılarına video izleme, yüklenmesini sağlama ve bu videoların paylaşımının imkanını sunmaktadır. YouTube, kullanıcı üretimi ve medya şirketlerinin videolarının gösterimini sağlamak için; WebM, H.264 ve Adobe Flash Video gibi yazılımları kullanır. Genelde video klipler, televizyon klipleri, müzik videoları ve son zamanlarda popülerlik kazanan video bloglar gibi içeriklerin yayıncılığını yapmaktadır.

     

     

    YouTube’daki içeriklerin hepsi kullanıcının kendisi tarafından yüklenir. Ancak birkaç şirket YouTube ortaklık programı ile içeriklerin bir kısmını halen paylaşmaya devam etmektedir. Kullanıcıların videoları izlemesi için üye olmaları gibi bir şart sunmayan YouTube, üye olan kullanıcıların ise kendi kanallarına video yüklemesine olanak sağlamakta. Ayrıca bazı içeriklerin izlenebilmesi için; 18 yaş sınırının geçildiğinin onayının kullanıcılar tarafından alınmış olması gerekir.

     

    YouTube’un Şirket Geçmişi:

     

     

    YouTube, Steve, Chad ve Jawed isimlerinde eski PayPal çalışanlarınca kurulmuştur. Chad Hurley tasarım, Steve Chen ve Jawed Karim ise bilgisayar bilimi bölümlerinden mezun olmuşlardır.

     

     

     

    YouTube ilk başlarda girişimci finansmanı ile başlayan bir web sitesi idi. 11.5 milyon dolarlık ilk yatırımını 2005 Kasım ve 2006 Nisan arasında Sequoia Capital şirketi tarafından almış, 14 Şubat 2005 yılında ise www.youtube.com ismindeki domaini (alan adını) aktif hale getirdi. Daha sonra ise bu internet adresi geliştirildi.

     

     

     

    *YouTube’un ilk videosu Jawed Karim’in çekip yayınladığı “Me at the zoo” isimli videoydu. Bu video Nisan 2005’te site üzerinden paylaşılmıştır. Hatta günümüzde de izlenebilir haldedir. Sitenin, 2005 yılının Mayıs ayında beta sürümü yayınlandı. Daha sonra, beta sürümün üzerinden altı ay geçince resmi olarak yayına girdi. Sitenin gelişimi çok hızlı bir şekilde oldu ve popüler olması da bir o kadar hızlı oldu.

    Kanal Türleri:

     

    • YouTuber: Standart YouTube hesabı.
    • Director: Yönetmen. Deneyimli film yapımcıları için hazırlanmıştır.
    • Musician: Müzisyen. Müzik eserleri bulunan hesaplardır.
    • Comedian: Komedi içerikli hesaplardır.
    • Guru: İlgi alanına bağlı içeriklerin bulunduğu hesaplardır.
    • Reporter: Uygunsuz içerikleri bildirenlerin kullandığı hesaplardır.

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 181 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Reklam, tanıtım ve backlink piyasasında, site-alışverişlerinde PR’nin öneminin tartışıldığı son dönemlerde, giderek önem kazanan iki kavram : Domain Authority ve Page Authority. Authority kelime olarak itibar anlamına gelir, yani Alan adı İtibarı ve Sayfa İtibarı olarak Türkçeleştirebiliriz bu terimleri .  MOZ tarafından çeşitli kriterlere dayalı algoritmalara bağlı olarak 1-100 arasında değişen bu değerlerin hangi kriterlere bağlı olduğundan aşağıda bahsedeceğim. Öncelike şunu söylemekte fayda var, Tıpkı PR değerinde oldugu gibi, 2 taktik ile bu değerleri yerinden oynatmak mümkün değildir, bu değerleri yükseltmek için, tüm kriterleri kapsayacak ciddi iç ve dış seo çalışması gerekmektedir.

    Domain Authority Değerini Etkileyen Kriterler:

    • Domain Yaşı
    • Toplam aktiflik süresi
    • Güncellenme sıklığı
    • Sayfa otorite değerleri (PR ile benzer mantıktadır, altsayfalar ne kadar otorite sahibiyse, domain de o kadar otoritelidir.)
    • Moz tarafından geliştirildiği için MozRank, MozTrust değerleri

    Page Authority  Değerini Etkileyen Kriterler:

    • İçerik kalitesi ( Özgünlük, takipçiye sağladığı fayda)
    • İçerik kalitesi ile alakalı olarak, hemen çıkma oranı, yorumlar, anahtar kelime tutarlılığı
    • Backlink kaynaklarının kalitesi (otoritesi, alakası, geri dönüşüm oranı)
    • Dış köprülerin kalitesi
    • Site içi linkleme
    • Temiz kodlama, hız vs. performans özellikleri
    • Spam durumu
    • 302 yönlendirmelerinin sayısı
    • Sosyal ağ popülaritesi (Beğeniler ve paylaşımlar, sosyal medyadan gelen trafik)

    Bu kriterler, 2 otorite değerinizi yükseltmek için size yeterimce ipucu veriyor 😉

    Sayfa otoritesinin yükselmesi, PR mantıgında oldugu gibi alan adı otoritesini de yükseltmektedir.

    Otorite değerleri için : https://moz.com/researchtools/ose/

    Burada önemli olan soru, Google bu değerleri kabul ediyor mu ? Aslında MOZ tarafından geliştirilen bu değerlerin bağlı oldugu kriterler, Google sıralama algoritmalarında kullanılan kriterler ile benzer oldugundan, Authority değerleri ile Google arama sonuçları arasında paralellik görülebilmektedir.

    Aşağıda, SeoBilog tarafından yapılan analize ait görselleri görebilirsiniz.  

    Haber kelimesinde ilk 130 sitenin Domain Authority Grafiği

    google-domain-authority-iliskisi-300x192 Domain ve Page Authority Anlamı, Etkileri

    Haber kelimesinde ilk 130 sitenin Page Authority Grafiği

     

    google-page-authority-ilişkisi-300x192 Domain ve Page Authority Anlamı, Etkileri

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.006 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Merhabalar

    Pek çoğumuz sitemizin arama motorlarında üst sıralara çıkması ve daha çok hite sahip olması için, backlink alımına başvururuz. Bunu yaparken de, maalesef alışılagelmiş, artık kabul görmediği gibi faydasından çok zararı olan yöntemleri deneriz.

    Bakın Google amca kalite yönergesinde ne diyor :

    https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=tr

     

    Amacımız sitemizi arama motorlarına sevdirmek değil mi ? En güçlü ve hedef arama motoru da Google olduğuna göre, ilk referansımız onun yönergeleri olmalı. Yukarıdaki yönergelerde pek çok konuda kurallar, tavsiyeler var, ben size işin Türkçesini söyleyeylim:

    • Sosyal link adı altında satılan, işe yaramaz yüzlerce çöp forum, blog, dizin, wiki ve toplistten kaçının.
    • Siteniz ile hiç alakası olmayan sitelerden, doğal olmayan görünümde link alımlarından kaçının
    • Makale çöplüğü sitelerde tanıtım yazısı alımlarından kaçının
    • Doğal olmayan her türlü imleme ve pingleme çalışmalarından kaçının.
    • Sosyal ağlardaki spam paylaşımlardan kaçının.

    Unutmayın, biz Google denen şeyi, bize anlatıldığı kadar biliyoruz. Onu kandıramayız, çünkü o algoritmayı oluşturan beyinler, en az bizim kadar çalışıyor 😉 Hiçbir site, doğal yöntemler ile 2 günde binlerce backlink kazanamaz. Kazanıyorsa, o işte bir hile vardır. Bu çok basit bir mantık.

    Peki nasıl backlink almalıyız?

    Google gözünde iyi itibara sahip, içeriğimize yakın sitelerin bizi tavsiye etmesi şeklinde bağlantılar alabilirsiniz. Google insgiht ile siteniz ile alakalı kategorileri bulabilirsiniz.  Footer ya da sidebardaki, görünmez köşelerde kalmış, aynı anahtar kelimeye yönelik onlarca backlink alımlarından kaçının. Google yönegelerindeki güncelleme ile bu duruma karşı olan tavrını açıkça ortaya koymaktadır. Sitenizi kaynak gösteren, tavsiye eden farklı text-linkler (Örneğin emlak anahtar kelimeli 10 link yerine, emlak fırsatları, emlak tavsiyeleri, en uygun emlak , emlak rehberi vs. gibi insanların sorguladığı farklı alt anahtar kelimeler ile) veya siteniz ile alakalı tanıtım tadında yada alanınızla ilgili bilgi verici özgün makaleler size doğal görünümlü işe yarar backlinkler sağlayın. Böylelikle, bu linkler, işe yaramaz backlinkler olarak kalmaz, size takipçi de getirir, bir link size takipçi getiriyorsa, o takipçi doğru kitleyse ve sitenizle ilgilendiyse, Google amca da bu backlinki sever.

    Banner reklam dediğimiz, takipçinin dikkatini çekecek, doğru yönlendirecek görsel bağlantılı backlinkler almanız da sağlıklı bir alternatif.

    Rss şeklinde backlink alabilirsiniz. Böylelikle hem farklı alt bağlantılara backlink ve hit kazandırmış olursunuz.

    Sosyal medyadan gelen köprü bağlantılar da oldukça önemlidir, çeştli yazılarımda farklı farklı açılardan bu konuya değindim, blogumda biraz daha gezinebilirsiniz 🙂

    Başarılar

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.187 kez görüntülendi.
  • 2 Yorum

Son Yorum: Yakup

Güzel bir yazı
  • Bu yazımda, acemi wordpress bloggerları için, siteyi kurduktan sonra yapılacak bir kaç ufak ayardan bahsedeceğim.

    WordPress tabanlı yeni sitemizi kurduk (kuramayanlar için : WordPress Kurulumu). Azı bitti çoğu kaldı 🙂 Peki şimdi ne yapacağız ?

    Bu yazıda anlatacağım pek çok şey  – eklenti tavsiyeleri gibi wp sistemine özel olanlar dışında-  aslında sadece wordpress tabanlı siteler için değil, diğer tüm siteler için de geçerli.

    Öncelikle, kesinlikle acele etmeyin arkadaşlar. Pek çok yeni webmaster arkadaşın düştüğü hatadır. Herşeyi hazırlamadan sunum yapmayınız. İlk intiba çok önemlidir. İnsanlar hazır olmayan, gözlerine itici, faydasız vs. gelen bir site ile karşılaştılar mı, bir daha girmezler. Bu nedenle herşey hazır olunca tanıtım için kolları sıvayın. Hadi, herşeyi hazırlayalım bakalım 😉

    WordPress kurulumu tamamlandı. Vakit kaybetmeden eklenti kurulumuna geçelim (WordPress Eklenti Kurulumu).  İnceleyebilirsiniz.

    wordpress-popüler-eklentiler-300x142 Wordpress Sitemi Kurdum, Şimdi Ne Yapacağım ?İlk önce kurulum ile birlikte gelen Akismeti etkinleştirelim. Bunun için API anahtarı almanız gerekmekte detaylı anlatımı bloğumda mevcut. Bu eklenti yeni bloglar için lüzumsuz gibi görünse de, siteniz büyüdükçe, spamlar arttıkça değerini anlayacaksınız.

    Daha sonra temel seo ayarlarında işimize yarayacak eklentileri kuralım.  Yazımda en çok kullanılan ve tavsiye ettiğim eklentileri yazıyorum. Eklentilerle ilgili detaylı kurulum ve ayarlama rehberleri bloğumda mevcut, inceleyebilirsiniz. Aynı işi görebilecek, alternatif eklentiler de mevcuttur. WordPress çok zengin bir dünyadır 😉

    All in One Seo Pack ile temel seo ayarlarınızı yapabilirsiniz. Title, Description, Keywords gibi temel seo  ve daha detaylı ayarlarda size kolaylık sağlayacaktır. Detaylı anlatım için : All in One Seo Pack ile Etkili Seo

    Seo Friendly Images eklentisi ile, resimlerinizi de seo uyumlu hale getirebilirsiniz.

    Seo Smart Links eklentisini de tavsiye ederim. Site içi linkeme, seo konusunda oldukça etkili bir silahtır. Bu eklenti ile, site içi linklemenizi sağlıklı bir şekilde yapabilirsiniz. Site içi linkleme, arama motorları gözünde bağlantılarınızı daha değerli hale getirmekle kalmaz, ziyaretçileri de sitenizde daha çok tutar.

    Size birkaç eklenti tavsiyem daha olacak. Bu eklentiler de sitenizin güncelliği ve bakımı açısından oldukça önemlidir.

    Google XML Sitemaps ile kolay bir şekilde site haritanızı oluşturabilir, ayarlamalarını yapabilir ve arama motorlarına gönderebilirsiniz. XML Image Sitemap eklentisi de resimleriniz için sitemap oluşturmaya yarar. Sitemap önemli midir diye soracak olursanız, okuyucu için indeks ne ise, arama motoru için de sitemap odur.

    Kırık Bağlantı Bildirici  sitenizde çalışmayan bağlantılardan haberdar olmanıza yarar. Sitenizdeki içerikler arttıkça, yazılarınızda ve yorumlardaki dış ve iç bağlantıların güncelliğini kontrol etmek oldukça zorlaşacaktır. Bu eklenti sayesinde geriye dönüp bakmanıza gerek yok, kendisi düzenli olarak bildirecektir. Son derece işe yarar bir eklenti, kırık bağlantılar sitenin güncelliğini kaybettiği anlamına gelir, arama motorları bunu sevmez, daha önemlisi kullanıcılarınız.

    Simple Tags, güzel bir etiket eklentisidir. Daha gelişmiş bir etiketleme ve site içi linkleme sistemi sağlar. Etiket havuzunun büyüdükçe, manuel yapılması imkansız olan etiketlemeleri bu eklenti ile otomatik yapabilirsiniz, yukarıda bahsettiğim site içi linkleme konusunda önemli bir iş yapmış olursunuz.

    Sitenizi kurdunuz. Takipçileriniz gelecek ve sizinle iletişime geçecek. Bunun için iletişim sayfasına ihtiyacınız olacak. Contact Form 7 eklentisi, size gelişmiş bir iletişim sayfası sağlayacaktır. Bu eklenti sayesinde, kullanıcılarınız sizinle iletişime geçmek ile kalmaz, dosya paylaşımı da yapabilirler. Eklentiyi biraz kurcalarsanız, iletişim formunu çok zengin hale getirebilirsiniz.

    Sitenizdeki resimleri düzgün bir galeri sistemi ile, takipçilerinize daha iyi sunmak isterseniz, Nextgen Gallery eklentisi, bu konuda oldukça iyidir. Galeriler görsel olarak sitenizi öne çıkarır, kullanıcılar için de sitenizi daha keyifli hale getirir.

    Bunların dışında, WP-RecentComments eklentisi ile, sidebarda son yorumları gösterebilir, Yet Another Related Posts Plugin eklentisi ile yazılarınız altında benzer yazıları gösterebilirsiniz. Bu eklentiler, ziyaretçilerinizin sitede daha uzun kalmasını sağlayacaktır. Ayrıca benzer yazıları resimli göstermenizi sağlayan eklentilerde mevcuttur piyasada. Araştırmanızı tavsiye ederim.

    Ayrıca anketler düzenlemek, hem ziyaretçilerinizi sitenizde daha fazla tutar, hemde takipçi kitlenizden bilgi almanızı sağlar. Wp-polls gelişmiş anket eklentisi ile, wordpress sitelerinzde anketler düzenleyebilirsiniz.

    Arkadaşlar bunlar temel eklentilerdir. Bu eklentilerin pek çoğunu, kodlayarak eklentisiz bir şekilde yapmak da mümkündür. İlk etapta, wordpress sistemini iyice tanıyana kadar eklentiler işinizi görecektir. Daha sonrası size kalmış, ister eklenti ile devam edersiniz, isterseniz kendi kodlama çözümleriniz ile.

    wordpress-ayarlar-150x150 Wordpress Sitemi Kurdum, Şimdi Ne Yapacağım ?2 önemli ayarmız daha var :

     Kalıcı Bağlantı Ayarları

    En önemli ayarlardan birisi. Admin panelindeki ayarlar menüsünden ulaşabilirsiniz.  WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarları başlıklı konumda detaylı bilgi mevcut.

    Ping Servisleri

    Ayarlar>Yazma sekmesinden ulaşabilirsiniz. http://codex.wordpress.org/Update_Services linkinde güncel ping servisleri yazmaktadır, faydalanabilirsiniz. Bu ayar, sitenizin daha çabuk indekslenmesi konusunda önemlidir, oturmuş sitelerde pek ihtiyaç yoktur, arama motorları zaten siteniz güncel ise rahat bırakmaz ancak yeni sitelerde hızlı indeks alma konusunda etkin rol oynar.

    Sıra geldi tema seçmeye. Sitenizin içeriği ve kadar görünümü ve işlevselliği de önemlidir. Bu nedenle tema seçiminizi çok doğru yapmalısınız. WordPress dünyası, o kadar fazla ücretsiz ve ücretli tema seçenekleri ile mevcut ki. Haberden oyuna, filmden portala, forumdan bahise,  kurumsaldan kişisele, aklınıza gelebilecek her türlü site için uygun wordpress temaları mevcut.  Öncelikle bu konuda içiniz rahat olsun.

    wordpress-theme-150x150 Wordpress Sitemi Kurdum, Şimdi Ne Yapacağım ?Tema seçerken sadece göze hoş gelmesine değil, işlevselliğine ve seo uygunluğuna da bakmak lazım. Az önce yukarıda saydığım eklentilerin pek çoğuna ihtiyaç duymadan, aynı vazifeleri yerine getirebilecek temalar var. Temanız ne kadar fonksiyonel olursa, o kadar az eklentiye ve kodla uğraşmaya ihtiyaç duyarsınız.

    Seçeneceğiniz temada gelişmiş bir admin paneli bulunmalı ve istediğiniz herşeyi oradan kontrol edebilmelisiniz.

    Ayrıca temanızın, hızlı, seo uyumlu olması da önemlidir. Bunun için gereksiz kodlamalardan kaçınılmış, temiz ve çağın yazılım teknolojisine uygun olarak kodlanmış olması gerektir.

    Bu liste daha da uzatılabilir.  Tema almadan önce, özelliklerini dikkatli bir biçimde incelemek mümkünse kullanıldığı sitelerden kalite kontrol yapmak lazım.

    Tema seçerken,  sadece bileşenleri, hızı, peformansı ve görselliği değil, bu eklentilere ihtiyacı minimum düzeyde tutacak temaları araştırmanızı öneririm.

    Sitemiz hazır. Artık onu insanlara tanıtabilir, takipçi kitlemizi oluşturabiliriz. Ama insanlardan önce unutmamaız gereken birisi var. Google Amca ve diğer arama motorları. Sitemizi onlara tanıtırsak, onlar takipçilere ulaşmamızda yardımcı olacaktır. Sitelerimizi webmaster araçları aracılığı ile arama motorlarına ekleyelim. Bu arada söylemeyi unutmadan, robots.txt dosyası oluşturalım ve arama dizinine atalım. Arama motoruna ekledikten sonra bir daha açmamak üzere kapatmayalım, webmaster araçlarını sürekli inceleyelim. Sitemizle ilgili en doğru verileri oradan alacağız.

    İçerik girmeye başladıkça, takipçiler gelmeye başladı. Şimdi bu takipçileri elimizde tutmak ve yenilerini eklemek lazım. Kesinlikle tavsiye ettiğim bir hizmet daha, Feedburner. Mail aboneliği ile, tüm yeni yayınlarınızdan takipçilerinizin haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Böylece, steinize bir kez grip mail abonesi olan takipçiler, her yayınınız mail alacak ve tekrar gelecektir. Feedburner kayıt ve mail aboneliği ile ilgili detaylı bilgi bloğumda mevcut, inceleyebilirsiniz. Feedburner Kullanımı

    wordpress-sosyal-aglar Wordpress Sitemi Kurdum, Şimdi Ne Yapacağım ?Şuan 2016 yılındayız ve çağımız sosyal medya çağı. Bir website, başarılı olacaksa bu çağda 2 altın kural var. Google amca sevecek, sosyal medyası güçlü olacak. Artık insanlar sosyal medyada. Sitenizin sosyal ağlardaki yerini bir an önce alın ve  sürekli güçlü tutun. İlk önce bir sosyal ağ oluşturun. Facebookda bir sayfa açın mesela. Daha sonra facebook reklam aracılığı ile ve kişisel çabalarınız ile takipçi sayısını artırın. Sayfanız ile bloğu entegre edin. Böylelikle her yazınız otomatik olarak orada paylaşılacaktır. Facebok sayfaları elinizden kaçmayacak, kalıcı takipçilerdir. Bu nedenle siteme takipçi çekeceğim yerine ilk önce sosyal medyadaki ağlarınızı güçlendirin derim. Sosyal ağ butonlarını koyun. İnsanlar beğensin, paylaşsın, paylaştıkça çoğalsınlar. Sosyal ağ entegresi ve bileşenleri için pek çok eklenti mevcut. Bunları yükleyebilirsiniz bloğunuza. Sosyal ağdan sıkı bir destek alan sitenin sırtı yere gelmez.

    İçeriğe dikkat edin. 3-5- kuruşa satılan makalelerden almayın. %100 özgün olması bir şey ifade etmez. Faydalı olması gerekir yazıların ki insanlar girip 2 sn’de çıkmasınlar. Bu şekilde olursa, faydasını bırakın zararı bile olur o içeriğin. Yazılarınız, hedef kitlenize yönelik faydalı şeyler olsun. İnsanları yanıltmayın, ne arıyorlarsa onu bulsunlar. Sitenize elma diye girip armut görmesinler. Çürük elma da görmesinler. Elma için girmişlerse, onlara lezzetli bir elma sunun ki satabilesiniz.  Bu nedenle gerçekten işe yarar yayınlarınız olsun.

    Arama motorları yanılmaz. Sadece şu dediklerimle bile ve biraz sabırla, inanın siteleriniz çok güzel yerlere gelebilir. Ben faydalı içerik ve sosyal medya desteği ile çok başarılı bloglar oluşturdum. Bunlar önemli. Hileli işlere girmeyin. Google bir motor olabilir ama insan yapımı. Algoritması da onlarca, yüzlerce beynin hizmeti, yanıltılamaz, kandırılamaz bunu baştan bilin. Doğal olmayan hiçbir yöntem ile içerik, takipçi, backlink çekmeye çalışmayın.

    Sosyal link borsasında onca para ve zamana yazık oluyor ki. Yüzbinlerce backlinkin dönemi çoktan bitti, kapandı, unutun. Aynı anda, programlar aracılığı ile, sitenizle uzaktan yakından gram ilişkisi olmayan bloglardan, çöplük dizinlerden, Google da indeksi bile olmayan sözde .edu, gov, tr sitelerin /1/2/3/4…/100 üncü göbeğindeki alt sayfalarından, içi boş paravan bloglardan, hileli yöntemler ile çekilmiş gerçek olmayan kişilerden oluşan sosyal ağlardan alınan anlamsız, değersiz, yüzlerce, binlerce backlink yalan, paranıza yazık, zamanınıza yazık. O işlere girmeyin, size getireceği zararı düzeltmeniz çok zor olacaktır. Test edildi, onaylandı.

    fayd Wordpress Sitemi Kurdum, Şimdi Ne Yapacağım ?Kaliteli, en az sizinki kadar insanlara faydalı, “para için paylaşmayan, paylaştığı için para kazanabilen” sitelerde tanıtımlarınızı yapılabilir. Prsi alexası iyi, dmoz kaydı olan her site kaliteli değildir. Backlink ağınızı oluştururken, kaliteli siteleri tercih ediniz.

     

    Şimdilik bu kadar, bu arada, yeni siteniz şimdiden hayırlı olsun 🙂

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.378 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Domain Uzantıları ve Anlamları
    Uzantı İngilizce Türkçe Açıklama
    .com commercial ticari Ticari kuruluşlar, kar amacı güden siteleri
    .net network Servis sunucuları, ağ siteleri
    .org organization organizasyon Kar amacı gütmeyen kuruluş ve organizasyonlar
    .site site site
    .club club kulüp kulüp siteleri
    .info information bilgi Herhangi bir konuda bilgi içeren siteler
    .kim kim kim kim (Kore’de en çok kullanılan soyadı) – Korelileri hedefleyerek yola çıkan, isim.kim jenerikliği ile Türkiye’de daha çok kullanılan uzantı
    .web web web
    .mobi mobil mobil Mobil uygulamalar vs.
    .gen General Genel Genel siteler
    .biz business şirket Ticari şirket siteleri
    .center center merkez Herhangi bir alanda insanların toplandığı merkez haline gelmiş siteler vs.
    .tv television televizyon Televizyon, video sitelerine hitap eder
    .pro professional profesyonel Bir alandaki profesyonel kuruluş
    .eu europe Avrupa Avrupa siteleri
    .name name isim Gerçek kişi isimli siteler
    .gov government hükümet Resmi kurumlar
    .bel belediye Belediye siteleri
    .pol Polis Emniyet websiteleri
    .edu education eğitim Eğitim kuruluşları
    .ac academic akademik Akademik kuruluşlar
    .asia Asia Asya Asya siteleri için
    .k12 Milli Eğitim Bakanlığı Siteleri
    .mil military askeriye Askeri kurumlar
    .int international uluslararası Uluslar arası kurum ve kuruluşlar
    .travel travel seyahat Seyahat siteleri
    .aero aeronautics havacılık havacılık siteleri
    .cat Catalan Katalan Katalan siteleri
    .coop cooperative kooperatif Koperatif siteleri
    .jobs jobs işler Kariyer sitesi
    .museum museum müze Müze siteleri
    .tel Telecom Telecom İletişim Bilgileri paylaşan siteleri, online kartvizit siteleri vb.
    Ülke Uzantıları
    .ac : Ascension Adası 
       
    .ad : Andorra 
       
    .ae : Birleşik Arap Emirlikleri 
       
    .aero : Hava taşımacılığı endüstrisi 
       
    .af : Afganistan 
       
    .ag : Antigua ve Barbuda 
       
    .ai : Anguilla 
       
    .al : Arnavutluk 
       
    .am : Ermenistan 
       
    .an : Hollanda Antilleri 
       
    .ao : Angola 
       
    .aq : Antarktika Antarktika Anlaşması na göre 60°G’in güneyindeki her şey için. 
       
    .ar : Arjantin 
       
    .arpa : Address ve Routing Parameter Area 
       
    .as : Amerikan Samoası 
       
    .at : Avusturya 
       
    .au : Avustralya İçerir Ashmore ve Cartier Adaları ve Coral Sea Adaları 
       
    .aw : Aruba 
       
    .az : Azerbaycan 
       
    .ba : Bosna-Hersek 
       
    .bb : Barbados
       
    .bd : Bangladeş 
       
    .be : Belçika 
       
    .bf : Burkina Faso 
       
    .bg : Bulgaristan 
       
    .bh : Bahreyn 
       
    .bi : Burundi 
       
    .biz : Business 
       
    .bj : Benin 
       
    .bm : Bermuda 
       
    .bn : Brunei Darussalam 
       
    .bo : Bolivya 
       
    .br : Brezilya 
       
    .bs : Bahamalar 
       
    .bt : Bhutan 
       
    .bv : Bouvet Adası Kullanımda değil 
       
    .bw : Botswana 
       
    .by : Beyaz Rusya 
       
    .bz : Belize 
       
    .ca : Kanada 
       
    .cc : Cocos (Keeling) Adaları 
       
    .cd : Kongo Demokratik Cumhuriyeti Önceki adıyla Zaire 
       
    .cf : Orta Afrika Cumhuriyeti 
       
    .cg : Kongo Cumhuriyeti 
       
    .ch : İsviçre (Confoederatio Helvetica) 
       
    .ci : Fildişi Sahili 
       
    .ck : Cook Adaları 
       
    .cl : Şili 
       
    .cm : Kamerun 
       
    .cn : Çin, anakara 
       
    .co : Kolombiya 
       
    .com : Ticari 
       
    .coop : Cooperatives 
       
    .cr : Costa Rika 
       
    .cu : Küba 
       
    .cv : Cape Verde 
       
    .cx : Christmas Adası 
       
    .cy : Kıbrıs 
       
    .cz : Çek Cumhuriyeti 
       
    .de : Almanya (Deutschland) 
       
    .dj : Jibuti 
       
    .dk : Danimarka 
       
    .dm : Dominik 
       
    .do : Dominik Cumhuriyeti 
       
    .dz : Cezayir 
       
    .ec : Ekvador 
       
    .edu : Eğitim 
       
    .ee : Estonya 
       
    .eg : Mısır 
       
    .er : Eritre 
       
    .es : İspanya (España) 
       
    .et : Etiyopya 
       
    .eu : Avrupa Birliği 
       
    .fi : Finlandiya 
       
    .fj : Fiji 
       
    .fk : Falkland Adaları 
       
    .fm : Micronezya 
       
    .fo : Faroe Adaları 
       
    .fr : Fransa 
       
    .ga : Gabon 
       
    .gb : Birleşik Krallık | az kullanılır; ana uzantı .uk dır 
       
    .gd : Grenada 
       
    .ge : Gürcistan 
       
    .gf : Fransız Guyanası 
       
    .gg : Guernsey 
       
    .gh : Gana 
       
    .gi : Gibraltar 
       
    .gl : Greenland 
       
    .gm : Gambia 
       
    .gn : Gine 
       
    .gov : hükümet – government 
       
    .gp : Guadeloupe 
       
    .gq : Equator Ginesi 
       
    .gr : Yunanistan 
       
    .gs : Güney Georgia and Güney Sandwich Adaları 
       
    .gt : Guatemala 
       
    .gu : Guam 
       
    .gw : Guinea-Bissau 
       
    .gy : Guyana 
       
    .hk : Hong Kong 
       
    .hm : Heard Adası ve McDonald Adaları 
       
    .hn : Honduras 
       
    .hr : Hırvatistan (Hrvatska) 
       
    .ht : Haiti 
       
    .hu : Macaristan 
       
    .id : Endonezya 
       
    .ie : İrlanda 
       
    .il : İsrail 
       
    .im : Isle of Man 
       
    .in : Hindistan 
       
    .info : İnformation 
       
    .int : Uluslararası örgütler 
       
    .io : Hint Okyanusundaki İngiliz Toprakları 
       
    .iq : Irak 
       
    .ir : İran 
       
    .is : İzlanda 
       
    .it : İtalya 
       
    .je : Jersey 
       
    .jm : Jamaika 
       
    .jo : Ürdün 
       
    .jp : Japonya 
       
    .ke : Kenya 
       
    .kg : Kırgızistan 
       
    .kh : Kamboçya (Khmer) 
       
    .ki : Kiribati 
       
    .km : Komor 
       
    .kn : Saint Kitts ve Nevis 
       
    .ko : Kosova 
       
    .kr : Güney Kore Cumhuriyeti 
       
    .kw : Kuveyt 
       
    .ky : Cayman Adaları 
       
    .kz : Kazakistan 
       
    .la : Laos 
       
    .lb : Lübnan 
       
    .lc : Saint Lucia 
       
    .li : Liechtenstein 
       
    .lk : Sri Lanka 
       
    .lr : Liberia 
       
    .ls : Lesotho 
       
    .lt : Litvanya 
       
    .lu : Lüksemburg 
       
    .lv : Letonya 
       
    .ly : Libya 
       
    .ma : Fas 
       
    .mc : Monako 
       
    .md : Moldova 
       
    .me : Karadağ
       
    .mg : Madagaskar 
       
    .mh : Marshall Adaları 
       
    .mil : ABD askeri birimleri 
       
    .mk : Makedonya 
       
    .ml : Mali 
       
    .mm : Myanmar 
       
    .mn : Moğolistan 
       
    .mo : Macau 
       
    .mp : Kuzey Mariana Adaları 
       
    .mq : Martinik 
       
    .mr : Moritanya 
       
    .ms : Montserrat 
       
    .mt : Malta 
       
    .mu : Mauritius 
       
    .museum : Müze 
       
    .mv : Maldivler 
       
    .mw : Malawi 
       
    .mx : Meksika 
       
    .my : Malezya 
       
    .mz : Mozambik 
       
    .na : Namibya 
       
    .name : Özel kişiler, ismen 
       
    .nc : Yeni Kaledonya 
       
    .ne : Nijer 
       
    .net : Network 
       
    .nf : Norfolk Adası 
       
    .ng : Nijerya 
       
    .ni : Nikaragua 
       
    .nl : Hollanda 
       
    .no : Norveç 
       
    .np : Nepal 
       
    .nr : Nauru 
       
    .nu : Niue 
       
    .nz : Yeni Zelanda 
       
    .om : Oman 
       
    .org : Kuruluş, örgüt 
       
    .pa : Panama 
       
    .pe : Peru 
       
    .pf : Fransız Polonezyası | Clipperton Adası dahil 
       
    .pg : Papua Yeni Gine 
       
    .ph : Filipinler 
       
    .pk : Pakistan 
       
    .pl : Polonya 
       
    .pm : Saint-Pierre ve Miquelon 
       
    .pn : Pitcairn Adaları 
       
    .pr : Porto Riko 
       
    .pro : professions 
       
    .ps : Filistin | Batı Şeria ve Gaza 
       
    .pt : Portekiz 
       
    .pw : Palau 
       
    .py : Paraguay 
       
    .qa : Katar 
       
    .re : Réunion 
       
    .ro : Romanya 
       
    .ru : Rusya 
       
    .rw : Rwanda 
       
    .sa : Suudi Arabistan 
       
    .sb : Solomon Adaları 
       
    .sc : Seyşeller 
       
    .sd : Sudan 
       
    .se : İsveç 
       
    .sg : Singapur 
       
    .sh : Saint Helena 
       
    .si : Slovenya 
       
    .sj : Svalbard ve Jan Mayen Adaları 
       
    .sk : Slovakya 
       
    .sl : Sierra Leone 
       
    .sm : San Marino 
       
    .sn : Senegal 
       
    .so : Somali 
       
    .sr : Surinam 
       
    .st : São Tomé ve Príncipe 
       
    .su : Eski Sovyetler Birliği 
       
    .sv : El Salvador 
       
    .sy : Suriye 
       
    .sz : Svaziland 
       
    .tc : Turks and Caicos Adaları 
       
    .td : Çad 
       
    .tf : Antartika’daki Fransız toprakları 
       
    .tg : Togo 
       
    .th : Tayland 
       
    .tj : Tacikistan 
       
    .tk : Tokelau
       
    .tl : Timor-Leste | eski uzantı .tp 
       
    .tm : Türkmenistan 
       
    .tn : Tunus 
       
    .to : Tonga 
       
    .tp : Doğu Timor 
       
    .tr : Türkiye 
       
    .tt : Trinidad ve Tobago 
       
    .tv : Tuvalu 
       
    .tw : Çin Halk Cumhuriyeti Tayvan 
       
    .tz : Tanzanya 
       
    .ua : Ukrayna 
       
    .ug : Uganda 
       
    .uk : Birleşik Krallık 
       
    .um : United States Minor Outlying Islands
       
    .us : Amerika Birleşik Devletleri 
       
    .uy : Uruguay 
       
    .uz : Özbekistan 
       
    .va : Vatikan 
       
    .vc : Saint Vincent and the Grenadines
       
    .ve : Venezuella 
       
    .vg : Birleşik Krallık Virgin Adaları 
       
    .vi : Amerikan Virgin Adaları 
       
    .vn : Vietnam 
       
    .vu : Vanuatu 
       
    .wf : Wallis ve Futuna 
       
    .ws : Samoa Eski adı Batı Samoa 
       
    .ye : Yemen 
       
    .yt : Mayotte 
       
    .yu : Yugoslavya 
       
    .za : Güney Afrika | Zuid Afrika 
       
    .zm : Zambiya .zw : Zimbabwe

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 966 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • İnternet, reklam ve pazarlamanın şüphesiz en güçlü araçlarından birisi haline geldi. Firma ve markalar, reklam ve pazarlama konusunda çeşitli web araçlarını kullanmaktadırlar. Adwords gibi reklam kanalları, sosyal medyalar, güçlü ve/veya sektörel websitelerdeki reklam ve tanıtım çalışmaları gibi seçenekler ile internette reklam yapmak mümkün. Bir diğer etkili reklam yöntemi ise toplu mailler sayılabilir. Ben de bu piyasaya yeni atılmış birisi olarak, taze bilgi ve tecrübelerimi size aktarmak istiyorum.

    Toplu mail nedir sorusunun cevabı aslında isminden de anlaşılacağı üzere, mevcut bir mail listesine bu 100 de olur 1milyon da olabilir, herhangi bir bilgilendirme veya tanıtım amaçlı yapılan mail gönderimidir. Son derece etkili olabileceği gibi, etkisiz, hatta tehlikeli de olabilir. Şimdi toplu mail olayına yeni girişecek arkadaşlar için, bu çalışmayı etkili kılacak bazı konulara değinelim.

    Toplu mail için, öncelikle bir mail listesine ihtiyacınız var. Pek çok mailing firması, düşük ücretlere binlerce, hatta milyonlarca mail adresi satmaktadır. Ben bu paketleri pek güvenilir bulmuyorum, şu zamana kadar işe yarar bir pakete denk gelmedim en azından. Özellikle belirli bir kitle hedefiniz varsa, böyle paketler almadan önce detaylı araştırma yapın, alacağınız firmayı soruşturun. Çünkü pek çok mail, ya eski oluyor, ya da info@firmaadi.com şeklinde kişiye değil firmaya ait ve kullanılmayan mail adresleri oluyor. Bu da maillin etkisini oldukça azaltıyor.

    Mail listesi oluşturmanın 2. bir yolu, sitenize abonelik butonları eklemek olacaktır. WordPress siteleriniz için feedburner hizmetini kullanabilirsiniz, diğer sistemler için, bu hizmeti sağlayan siteler olduğu gibi, toplu mail firmaları da, kendilerinden hizmet aldıgınız takdirde size bu tür servislerinden faydalanmanıza da olanak tanıyor.

    Kendi maillerinizi kendiniz oluşturabilirsiniz. Piyasada şuan en iyi program Cool Spider diyebilirim, ben kullandım oldukça memnun kaldım. Bu program ile, site ismi ve arama detayını belirtmeniz yeterli. Program arama hacmine göre bir sürede, ilgili sitedeki ulaşılabilir tüm mail adreslerini önünüze döküyor, çok iyi değil mi 🙂 Böylece sektörel mail listenizi kendiniz oluşturabilirsiniz.

    Şimdi gelelim toplu mail gönderme işine. Bu konuda profesyonel değilseniz, toplu mail hizmeti veren pek çok firma var. Peki bu firmaları seçerken nelere dikkat edilmelidir?

    1. İnbox Oranı: Toplu maildeki en önemli konu. Çalışacağınız firmayı seçmeden önce inbox oranlarını mutlaka öğrenin. %95 üzeri inbox olması önemlidir. Mailleriniz s*p*a*m kutusuna düştükten sonra, pek de bir anlamı kalmıyor yaptığınız işin. Bu işi hakkıyla yapan siteler, SPF ve DKIM kayıtları ile hotmail, yahoo, gmail gibi servislerdeki spam olayının büyük ölçüde önüne geçmektedir.
    2. Şablon Seçenekleri : Sistemin size sunduğu şablonlar da önemli. Estetik ve kaliteli şablonlar ile mailin etkisini artırabilirsiniz. Burda önemli olan şablonun görünüşü kadar kodlanması da. Diğer türlü resimleriniz açılmayabilir, kötü bir kodlanması varsa yine spam tehlikesi olabilir. Bunun için mutlaka test gönderimi yapınız. Tüm servislerde çalıştığından emin olduktan sonra toplu mailinizi gönderiniz.
    3. Kullanılabilirlik : Liste oluşturma, düzenleme, e-bülten oluşturma, önizleme, gönderme gibi işlemler pratik bir şekilde yapılabilmelidir. Sistem size test gönderimi yapmanız için olanak tanımalıdır.
    4. Abonelik İptal Seçeneği : Gönderimin kanuna uygun olması açısından, mailinizin altında abonelikten çıkma linki olmalıdır.
    5. Raporlama: Listeye, gönderene, maile vb. her türlü alternatife göre detaylı raporlama alabilmelisiniz. İletilenler, iletilmeyenler, kullanılmayan e-postalar, abonelikten çıkanlar, açanlar, linke tıklayanlar vb. tüm isttistikleri detaylı görebilmelisiniz. Ancak bu şekilde verimli bir çalışma yapabilirsiniz. Detaylı raporlama ve filtreleme ile, mail listenizi de daha işlevsel, sağlıklı hale getirebilirsiniz.
    6. Teknik Destek: Bilgilendirme ve yardımcı olma konusunda iyi müşteri temsilcileri olması da önemlidir.
    7. Fiyat: Bu işi sürekli yapacağınızdan, fiyat uygunluğu da önemlidir. Ancak ucuz etin yahnisi misali, ucuza kaçayım derken, işe yaramaz hizmetlerden de uzak durmak gerek.

    Bu işi hakkıyla yapan bir kaç firma tavsiyemiz:

     

    • http://graphicmail.com.tr/
    • https://www.euromsg.com/
    • http://www.inboxmailmarketing.com
    • http://www.toplumail.com.tr
    • http://hementoplumail.com/

    Ayrıca Cool Spider(mail toplayıcı) gibi, Cool Sender(mail gönderici) ve Cool Formatter ( mail hazırlayıcı) programlarını da inceleyebilirsiniz.

    Umarım toplu mail konusunda yeni olan arkadaşlar için iyi bir rehber olmuştur.

     

    İyi günler 🙂

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 5.961 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: BALIK

Paylaşım İçin Teşekkür Ederim . Gerçekten çok güzelbir site herzaman takibediyorum böyle yararlı siteleri görmek çok güzel . Başarılar
  • Merhaba

    Hala insanların, onbinlerce, yüzbinlerce çöp backlink için çabaladıklarını görünce bu yazıyı yazmak istedim. Ben de vakti zamanında gümüş, altın, platin paket başlıkları altında, penguen uyumlu, bilmem ne uyumlu diye satılan, bomb paket, uçuran paket, bilmem ne paketlerden aldım. Ne oldu?

    2-3 gün hitlerde artış oldu.

    1 hafta geçmeden herşey normale döndü.

    1 ay sonra arama motorlarındaki sıralamalarım geriledi.

    Birkaç ay sonra, “O eski halimden eser yok şimdi” dedim. Herşey daha kötü oldu. Bir daha da eski halime dönemedim. Dönmk için, zamanıdna kolaya kaçıp aytırdığım paranın onlarca katını yatırmam lazım belki de.

    Aradan 1 sene geçti, şimdi bakıyorum da, o linklerden eser kalmamış. .edu sayfalar çoktan silinmiş, yorum, profil, makale backlinkleri kaybolmuş, sözlük, wiki tanıtımlarından eser yok, para mı? arkadaş çoktan harcadı, helal hoş olsun.

    Bir zamanlar bu taktikler işe yarıyordu, ama artık değil. Bunun için SEO dan çok anlamaya gerek yok, mantıklı düşünmek yeter. Google dediğimiz şey uzaylı değil, 4. boyutta hiç değil, bizim gibi mantıklı düşünen ama bizden çok daha donanımlı ve bilgili insanların bir ürünü. Bizden daha iyi diyorum çünkü bunu yapan bu adamlar yahu, heralde bizden iyi bilecekler. Yani Google’ı kandıramazsınız. çünkü insanları kandıramazsınız. Bu nedenle botlara değil insanlara hitap edin. Hileden hurdadan sakının. O zaman daha kolay kazanırsınız.

    Bırakın binlerce makale tanıtımını, alakasız sitelerden, pr ve indeksine bakıp backlink almayı. Pr nedir, artık ne değeri var? PR5 diye 1. sıraya mı yerleşiyorsunuz? Pr5 olsun link satıyım diyosanız zaten gerek yok aynen devam edin siz. Ama olduğunuz yerde sayarsınız. Ama gerçekten kazanmak, iyi yerlere gelmek istiyorsanız o zaman yaptığınız iş Google tarafından değer görecek, bunun için öncelikle insanlar tarafından değer görecek.

    Özgün, botlara değil insanlara yazılmış, faydalı yazılar yazın. Ben sitenize girdiğimde, aradığım şeyle karşılaşayım. Çat diye kapatmayayım, okuyayım, faydalı bulayım, referans verip paylaşayım.

    Faydasız backlink ve tanıtımlar harcayacağınız parayı, sosyal ağlar oluştrup onlara yatırın, hizmet, ürün, sitenizle alakalı takipçiler artırın. Sosyal medyada kazandığınız her takipçi, yeni içerikleriniz için garanti hit kaynağıdır. Çok basit ve çok mantıklı değil mi ?

    Bir süre sonra göreceksiniz ki, içerikleriniz sosyal medyada paylaşılıyor, tartışılıyor. Sektörünüzdeki bloglar, forumlar size kendiliğinden backlink sağlamaya başlıyor. Siz bir yandan ücretli kaliteli reklamlar sağlarken, ücretsiz kaliteli reklamlar da kendiliğindne oluşuyor. Doğal backlink, doğal hit kazanıyorsunuz. Google ‘da buna değer veriyor.  Artık arama motorları sosyal medyanın gücü ve önemini anladı. Sosyal medyada boş şeyler dönmüyor. İnsanların beğendiği, onayladığı şeyler paylaşılıyor.

    Site yönetici araçlarına girin. Google zaten size şunu şöyle yap diyor. Başlangıç için onlarca seo analiz araçları var. Bunlar ıkullanın. Bir süre bunlar sizi idare edecek. Sonra baktınız kazanıyorsunuz ve işleri daha profesyonel yapmaya karar verdiniz o zaman çöp paketler yerine, bu işi gerçekten profesyonel anlamda yapan, sitenizin içini dışını herşeyiyle ele alan, sektörünüzün durumunu iyi analiz eden, sektörünüze ve size yönelik ciddi çalışmalar yapacak,  sosyal medya çalışmalarına önem veren SEO’cular ile çalışın. Evet belki 40 liraya uçuk paketler satmayacaklar, belki daha uçuk fiyatlar sunacaklar ama, hakkını verecekler.

    Başarılar

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.702 kez görüntülendi.
  • 3 Yorum

Son Yorum: Onder Turan

Merhabalar yaziyi sonuna kadar keyifli bir sekilde okudum, bu makaleden çok faydalandim..Elinize saglik.. Onder
  • Eskiden yazılım indirirken üç seçeneğimiz olurdu. Bunlardan ilki ücretli, diğeri ücretsiz ve demo indirim seçenekleri. Freemium Yazılım 2006 yılından itibaren karşımıza çıkmaya başladı. Freemium Yazılım ne demek. Kısaca bu yazılım ilk etapta ücretsiz olarak indirilen ancak ekstra özellikler için Premium seçeneğini sunan yazılım demek. Özellikle bu oyunlarda çok kullanılan bir yöntem. Oyunu parasız olarak oynayabiliyorsunuz. Ancak ilerledikçe kaynaklar tükeniyor ve oyunda yol almak gittikçe zorlaşıyor. İşte bu durumlarda oyun içinde ekstra bazı özellikler parayla sunuluyor. Diğer taraftan ücretsiz olarak indirilen oyunların bazılarında karakter, kıyafet gibi bazı detaylar para ile sunuluyor. Kısaca ücretsiz oyun uzun vadede bayağı bir paraya mal olabiliyor.

    Freemium modeli sadece oyunlarla sınırlı değil. Ücretsiz olup pek çok özelliği parayla sunan yazılımlar mevcut. Oyunlar açısından bakıldığında onlar kadar kötü değil. Zira bir kez para alınıyor. bu sebeple oldukça yaygın. Geçen yıl IOS uygulamalarının yanındaki Free(ücretsiz)butonunu Get(indir )butonu ile değiştirdi. Bunun nedeni ise ücretsiz olarak sunulan programların aslında uygulama içi satış yapması. Mağazada gezinirken karşınıza üç çeşit Get butonu çıkıyor. Bunlardan bir tanesi uygulamanın ücretsiz olduğunu gösteren sadece Get butonu. Diğeri Get+ butonu. Bu buton uygulamanın evrensel olup iPad ve iPhone için mevcut olduğunu gösteriyor. Diğer ise Get-ın-App purchases. Bu buton uygulama içi satın alımlar butonu.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 618 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bundan sadece 5-6 yıl öncesine kadar SEO’da yapılması gerekenler ve etkileri oldukça belirliydi. Ancak geçen yılların ardından Google’ın yayınladığı güncellemelerle birlikte işin seyri değişmeye başladı.

    Artık kullanıcı deneyiminin, hızın, kaliteli içeriğin ön plana çıktığı bir devirdeyiz. Bu da eski SEO teknikleri yerine daha yeni ve kullanıcı odaklı SEO tekniklerine bizleri yönlendiriyor. Google’ın 2015 yılında konuşulmaya başlanan ve resmi olarak duyurulan Rankbrain algoritması ile birlikte deep learning yani derin öğrenme arama sıralamaları konusunda son kararı verecek. Bu şu anlama geliyor. Google mühendislerinin yerini yapay zeka alacak.

    Geliştirilen yapay zeka algoritması olan Rankbrain şimdiden kullanılmaya başlandı. Google yetkililerinin yaptıkları açıklamalar doğrultusunda şuanda arama kuyruklarını daha iyi anlamak üzere kullanılan yapay zeka algoritması, mühendislerin sürekli olarak geliştirdiği sıralama algoritmasının işini kolaylaştırıyor.

    Bundan sonraki yıllar için bizleri bekleyen ise SEO’nun anlık olması. Yani yazılan içeriğin, alınan backlink’in etkisini hemen göstererek sıralamaya doğrudan dakikalar içerisinde etki göstermesi. Bu SEO dünyasını kökünden değiştirecek ve SEO uzmanlarının da önemini artıracak.

    Otoriter pek çok SEO şirketi, şimdiden araştırmalar yaparak yapay zeka algoritması ile ilgili araştırmalar ve analizler yapıyor. Türkiye’de analitik bir ajans olan ve SEO konusunda oldukça başarılı işlere imza atan Netvent’in SEO sayfasını ve yazılarını incelemenizi tavsiye ederiz. Google Patent incelemeleri, ünlü isimlerle röportajlarını mutlaka incelemelisiniz.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 637 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
Sayfa 1 Toplam: 212

Bu site Aykut ÖZDEMİR tarafindan kurulmuştur.