• wp etiket

    Bu yazıyı okumadan önce;

    • Etiketi angarya bir iş olarak görüyorsanız unutun
    • Etiketlemeyi, sitenizin içerik ve indeks sayısını artırıcı bir yöntem olarak görüyorsanız unutun (İndeks sayısından kasıt, ne kadar çok etiket o kadar çok url, teorik olarak öyle ancak bu indeks artırma değil siteyi çöpleştirmektir.)
    • Etiketlemeyi,  arama motorlarını kandırarak insanları çekme yöntemi olarak görüyorsanız da unutun.
    • Etiketlemeyi, c/p içeriklerinizi özgünleştirme yöntemi olarak görüyorsanız, unutun.

    Peki nedir etiketleme? Etiketleme bence 2 şeydir. Birincisi etiketler mini  kategorilerdir, ikincisi kullanıcının arama sonuçları ile içeriğiniz arasındaki köprücüklerdir.  Peki bu bilgi neye yarayacak ?

    Etiketleme Mantığı

    Etiketleri mini kategoriler olarak kullanabilirsiniz. Örneğin Sitenizde Seo adında bir kategori var, on page seo, off page seo  vb. etiketler, sizin mini kategorileriniz olur. Bu etiketler, sadece arama motorları için değil, kullanıcılar için de site için de faydalı bağlantılar oluşturur. Kullanıcı yazınıza ulaştı, on page seo ile ilgili daha fazla yazı okuyacak, bu etiket kullancııyı o yazılara yönlendirecektir. Bu mantıkla yapacağınız etiketleme ve bu etiketlemeler için  yazı içinde geçen kelimelerde bağlantı oluşturucu bir takım eklentiler (simple tags vb.) ile, bunu başarıyla uygulayabiliriz.

    Peki etiketlemeler bizi okura nasıl ulaştırır? Etiketlemenizi aramalara yönelik yapın. Bir tarafa içeriğinizi diğer tarafa, kullanıcının içeriğinizle alakalı bilgilere ulaşmak için yapacağı aramaları koyun. Örneğin bu yazıdaki bilgilere kullanıcı hangi aramalar ile ulaşır? “etiketleme nasıl yapılmalı, en fazla kaç etiket, etiket kullanımı vb.” o zaman etiketlemelerimiz bu şekilde olmalı.

    Etiket Sayısı

    Etiket sayısını abartmanız, etiketlerde seo bilgileri, seo bilgisi, seo bilgi, seo bilgiler, faydalı seo bilgileri, seo bilgi bıdıbıdısı tarzı onlarca tekrarlar yapmanız vs. sitenizi çöplüğe dönüştürecektir. Bundan kaçınalım. Bunun dışında, 2016, google, güncelleme şeklinde 3 etiket değil de (bunu otomatik etiketleme programları yapıyor, faydasından çok zararlı var) 2016 google güncellemesi şeklinde tek ve yukarıdaki mantıgımızda uygulanan bir etiket tercih ediniz. Bu doğrultuda oluşturacağınız etiket sayısı ideali 3-5 dir. Ben bir etiket koydum sorun olur mu ? Olmaz, sadece yukarıda saydıgım faydalarını azaltırsınız. 20 etiket koydum yararlı mı? Değil, hadi yazınızın içeriğinize göre (700-750 kelimelik kalabalık bir içerik ise) 6-7 olsun, daha fazla da olmamalı. Kelime sayınız x %1 formulü uygulayabilirsiniz, ancak kelime sayımız ne olursa olsun maksimum sınırımızı 6-7 civarında tutalım mutlaka.

    Etiket Bulucu & Etiket- İçerik Alakası

    Yukarıdaki mantıklar ile  etiket oluşturmak ve simpe tags gibi eklentiler ile  etiketler – yazılar arasında köprüler oluşturmak yeterlidir. Yok efendim yazıda en çok geçen kelimeler etiket olur diyip etiketleri yazıda ilgili ilgisiz yerlere sıkıştırıp dil bilgisinden, metin mantık ve anlamından uzak botlara hitap eden içerikler üretmeyiniz.  Doğal, insanlara yönelik olun. Bakın ben bu yazıya 2 tane etiketleme nasıl olmalı kalıbı sığdırdım mı ? Hayır, gerek yok, faydası yok, zararı çok.

     

    Bonuslar :

    Etiketleme bir site dilidir, başladığınmız mantık ile devam edin, tutarlı olun.

    Etiketlemede noktalama işaretleri kullanmayın

    http://www.okck.net/2010/11/bloglamada-etiketleme-tavsiyeleri-1.html adresinde bu yazıma ele almadığım pek çok ufak detay hakkında bilgi verilmiş,  şimdi olmasa bile yer imlerine ekleyip bir ara okumanızı tavsiye ederim.

    Başarılı Etiketlemeler 🙂

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 397 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • seo-sem-smo-smm

    Bu kısaltmalar kafa karıştırıyor değil mi? SEO’yu anladık ta bu diğerleri ne oluyor? SEO’yu hallettik de diğerleri mi kaldı? Şimdi bunlar da nerden çıktı vs. gibi sorular görüyorum 🙂 Bu soruları görünce, söz konusu kavramları kısaca açıklama ihtiyacı duydum.

    SEO aslında hepimizin bildiği üzere, Search Engine Optimization, yani Arama Motoru Optimizasyonu. Kısaca açıklaması siteleri başta Google olmak üzere arama motorlarına sevdirmek için site içi ( tema optimizasyonu, site içi link inşaatı, etiketlemeler vs.) ve site dışı (backlink gibi) seo çalışmalarını kapsayan bir çalışma sistemidir. SEO çalışma sisteminiz ne kadar sağlamsa, arama motorlarındaki sonuçlardaki yeriniz o kadar öndedir. Bu da sitenizin seçkinliğini artıracak en değerli anahtardır.

    Peki ya SEM? Search Engine Marketing, yani Arama Motoru Pazarlaması.  Yani Adwords, Bing ads vb.  SEO çalışmaları uzun vadede, SEM çalışmaları ise daha kısa vadede sonuçlar elde etmenize yarar. Buna çok yatırımla kısa vadeli kazanç, daha az yatırımla daha uzun vadede kazanç gözüyle de bakabilirsiniz. SEM olmazsa olur mu? Olmaz, tek başına SEO yeterli midir? Hayır, SEO ile SEM bir bütündür ve rakiplerinize karşı esas başarı ancak bu ikisi sistematik bir şekilde harmanlandığında gerçekleşir.

    SMO Nedir ? Social Media Optimization, Türkçesi Sosyal Medya Optimizasyonu. Sosyal medya, günümüz web sektörünün lokomotifleri olmuştur, devir sosyal medya devri diye boşuna demiyoruz. Bu da SEO kadar SMO’yu da önemli hale getirmiştir. SEO ve SEM’i anladıkta SMO için neler yapıcaz dediğinizi hissediyorum.

    • Öncelikle siteleriniz için tüm popüler sosyal ağlarda hesap açınız.
    • Bu hesapları birbirine bağlayınız ki bir paylaştıgınız otomatik hepsine gitsin.
    • Hootsuite gibi sosyal medya paylaşımınıza fayda sağlayacak araçlar edininiz.
    • Düzenli olarak bağlantılarınızı sosyal ağlarda paylaşınız.
    • Paylaşım yaparken insanların ilgisini çekecek görsel medyalar ile destekleyiniz
    • İnsanları da paylaşmaya teşvik ediniz
    • Hashtag gibi günümüz sosyal ağ etiketleme sistemlerini kullanınız

    Son kavramımız SMM, Social Media Marketing, yani Sosyal Medya Pazarlaması. SMO-SMM arasındaki ilişki, SEO-SEM arasındaki ilişki ile aynı. SMM de Facebook Ads gibi sosyal ağ reklam araçlarını kapsamaktadır.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Bol kazançlar

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 465 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • youtube

     

     

    Son dönemlerde kurulmuş ve hızla popülerlik kazanmış olan video barındırma web sitesi YouTube; 15 Şubat 2005 yılında üç eski PayPal çalışanı tarafından kurulmuştur. Google tarafından 2006 yılında 1.6 milyar dolara satın alınmış, günümüzde ise Google bünyesinde yan şirket olarak işlevini sürdürmektedir.

     

    YouTube, kullanıcılarına video izleme, yüklenmesini sağlama ve bu videoların paylaşımının imkanını sunmaktadır. YouTube, kullanıcı üretimi ve medya şirketlerinin videolarının gösterimini sağlamak için; WebM, H.264 ve Adobe Flash Video gibi yazılımları kullanır. Genelde video klipler, televizyon klipleri, müzik videoları ve son zamanlarda popülerlik kazanan video bloglar gibi içeriklerin yayıncılığını yapmaktadır.

     

     

    YouTube’daki içeriklerin hepsi kullanıcının kendisi tarafından yüklenir. Ancak birkaç şirket YouTube ortaklık programı ile içeriklerin bir kısmını halen paylaşmaya devam etmektedir. Kullanıcıların videoları izlemesi için üye olmaları gibi bir şart sunmayan YouTube, üye olan kullanıcıların ise kendi kanallarına video yüklemesine olanak sağlamakta. Ayrıca bazı içeriklerin izlenebilmesi için; 18 yaş sınırının geçildiğinin onayının kullanıcılar tarafından alınmış olması gerekir.

     

    YouTube’un Şirket Geçmişi:

     

     

    YouTube, Steve, Chad ve Jawed isimlerinde eski PayPal çalışanlarınca kurulmuştur. Chad Hurley tasarım, Steve Chen ve Jawed Karim ise bilgisayar bilimi bölümlerinden mezun olmuşlardır.

     

     

     

    YouTube ilk başlarda girişimci finansmanı ile başlayan bir web sitesi idi. 11.5 milyon dolarlık ilk yatırımını 2005 Kasım ve 2006 Nisan arasında Sequoia Capital şirketi tarafından almış, 14 Şubat 2005 yılında ise www.youtube.com ismindeki domaini (alan adını) aktif hale getirdi. Daha sonra ise bu internet adresi geliştirildi.

     

     

     

    *YouTube’un ilk videosu Jawed Karim’in çekip yayınladığı “Me at the zoo” isimli videoydu. Bu video Nisan 2005’te site üzerinden paylaşılmıştır. Hatta günümüzde de izlenebilir haldedir. Sitenin, 2005 yılının Mayıs ayında beta sürümü yayınlandı. Daha sonra, beta sürümün üzerinden altı ay geçince resmi olarak yayına girdi. Sitenin gelişimi çok hızlı bir şekilde oldu ve popüler olması da bir o kadar hızlı oldu.

    Kanal Türleri:

     

    • YouTuber: Standart YouTube hesabı.
    • Director: Yönetmen. Deneyimli film yapımcıları için hazırlanmıştır.
    • Musician: Müzisyen. Müzik eserleri bulunan hesaplardır.
    • Comedian: Komedi içerikli hesaplardır.
    • Guru: İlgi alanına bağlı içeriklerin bulunduğu hesaplardır.
    • Reporter: Uygunsuz içerikleri bildirenlerin kullandığı hesaplardır.

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 29 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • backlink-alırken-nelere-dikkat-edilmelidir

    Merhabalar

    Pek çoğumuz sitemizin arama motorlarında üst sıralara çıkması ve daha çok hite sahip olması için, backlink alımına başvururuz. Bunu yaparken de, maalesef alışılagelmiş, artık kabul görmediği gibi faydasından çok zararı olan yöntemleri deneriz.

    Bakın Google amca kalite yönergesinde ne diyor :

    https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=tr

     

    Amacımız sitemizi arama motorlarına sevdirmek değil mi ? En güçlü ve hedef arama motoru da Google olduğuna göre, ilk referansımız onun yönergeleri olmalı. Yukarıdaki yönergelerde pek çok konuda kurallar, tavsiyeler var, ben size işin Türkçesini söyleyeylim:

    • Sosyal link adı altında satılan, işe yaramaz yüzlerce çöp forum, blog, dizin, wiki ve toplistten kaçının.
    • Siteniz ile hiç alakası olmayan sitelerden, doğal olmayan görünümde link alımlarından kaçının
    • Makale çöplüğü sitelerde tanıtım yazısı alımlarından kaçının
    • Doğal olmayan her türlü imleme ve pingleme çalışmalarından kaçının.
    • Sosyal ağlardaki spam paylaşımlardan kaçının.

    Unutmayın, biz Google denen şeyi, bize anlatıldığı kadar biliyoruz. Onu kandıramayız, çünkü o algoritmayı oluşturan beyinler, en az bizim kadar çalışıyor 😉 Hiçbir site, doğal yöntemler ile 2 günde binlerce backlink kazanamaz. Kazanıyorsa, o işte bir hile vardır. Bu çok basit bir mantık.

    Peki nasıl backlink almalıyız?

    Google gözünde iyi itibara sahip, içeriğimize yakın sitelerin bizi tavsiye etmesi şeklinde bağlantılar alabilirsiniz. Google insgiht ile siteniz ile alakalı kategorileri bulabilirsiniz.  Footer ya da sidebardaki, görünmez köşelerde kalmış, aynı anahtar kelimeye yönelik onlarca backlink alımlarından kaçının. Google yönegelerindeki güncelleme ile bu duruma karşı olan tavrını açıkça ortaya koymaktadır. Sitenizi kaynak gösteren, tavsiye eden farklı text-linkler (Örneğin emlak anahtar kelimeli 10 link yerine, emlak fırsatları, emlak tavsiyeleri, en uygun emlak , emlak rehberi vs. gibi insanların sorguladığı farklı alt anahtar kelimeler ile) veya siteniz ile alakalı tanıtım tadında yada alanınızla ilgili bilgi verici özgün makaleler size doğal görünümlü işe yarar backlinkler sağlayın. Böylelikle, bu linkler, işe yaramaz backlinkler olarak kalmaz, size takipçi de getirir, bir link size takipçi getiriyorsa, o takipçi doğru kitleyse ve sitenizle ilgilendiyse, Google amca da bu backlinki sever.

    Banner reklam dediğimiz, takipçinin dikkatini çekecek, doğru yönlendirecek görsel bağlantılı backlinkler almanız da sağlıklı bir alternatif.

    Rss şeklinde backlink alabilirsiniz. Böylelikle hem farklı alt bağlantılara backlink ve hit kazandırmış olursunuz.

    Sosyal medyadan gelen köprü bağlantılar da oldukça önemlidir, çeştli yazılarımda farklı farklı açılardan bu konuya değindim, blogumda biraz daha gezinebilirsiniz 🙂

    Başarılar

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 773 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: Sener

Çok güzel kaynaklar var.. Emeğinize saglik
  • wordpress site kurmak

    Bu yazımda, acemi wordpress bloggerları için, siteyi kurduktan sonra yapılacak bir kaç ufak ayardan bahsedeceğim.

    WordPress tabanlı yeni sitemizi kurduk (kuramayanlar için : WordPress Kurulumu). Azı bitti çoğu kaldı 🙂 Peki şimdi ne yapacağız ?

    Bu yazıda anlatacağım pek çok şey  – eklenti tavsiyeleri gibi wp sistemine özel olanlar dışında-  aslında sadece wordpress tabanlı siteler için değil, diğer tüm siteler için de geçerli.

    Öncelikle, kesinlikle acele etmeyin arkadaşlar. Pek çok yeni webmaster arkadaşın düştüğü hatadır. Herşeyi hazırlamadan sunum yapmayınız. İlk intiba çok önemlidir. İnsanlar hazır olmayan, gözlerine itici, faydasız vs. gelen bir site ile karşılaştılar mı, bir daha girmezler. Bu nedenle herşey hazır olunca tanıtım için kolları sıvayın. Hadi, herşeyi hazırlayalım bakalım 😉

    WordPress kurulumu tamamlandı. Vakit kaybetmeden eklenti kurulumuna geçelim (WordPress Eklenti Kurulumu).  İnceleyebilirsiniz.

    wordpress-popüler-eklentilerİlk önce kurulum ile birlikte gelen Akismeti etkinleştirelim. Bunun için API anahtarı almanız gerekmekte detaylı anlatımı bloğumda mevcut. Bu eklenti yeni bloglar için lüzumsuz gibi görünse de, siteniz büyüdükçe, spamlar arttıkça değerini anlayacaksınız.

    Daha sonra temel seo ayarlarında işimize yarayacak eklentileri kuralım.  Yazımda en çok kullanılan ve tavsiye ettiğim eklentileri yazıyorum. Eklentilerle ilgili detaylı kurulum ve ayarlama rehberleri bloğumda mevcut, inceleyebilirsiniz. Aynı işi görebilecek, alternatif eklentiler de mevcuttur. WordPress çok zengin bir dünyadır 😉

    All in One Seo Pack ile temel seo ayarlarınızı yapabilirsiniz. Title, Description, Keywords gibi temel seo  ve daha detaylı ayarlarda size kolaylık sağlayacaktır. Detaylı anlatım için : All in One Seo Pack ile Etkili Seo

    Seo Friendly Images eklentisi ile, resimlerinizi de seo uyumlu hale getirebilirsiniz.

    Seo Smart Links eklentisini de tavsiye ederim. Site içi linkeme, seo konusunda oldukça etkili bir silahtır. Bu eklenti ile, site içi linklemenizi sağlıklı bir şekilde yapabilirsiniz. Site içi linkleme, arama motorları gözünde bağlantılarınızı daha değerli hale getirmekle kalmaz, ziyaretçileri de sitenizde daha çok tutar.

    Size birkaç eklenti tavsiyem daha olacak. Bu eklentiler de sitenizin güncelliği ve bakımı açısından oldukça önemlidir.

    Google XML Sitemaps ile kolay bir şekilde site haritanızı oluşturabilir, ayarlamalarını yapabilir ve arama motorlarına gönderebilirsiniz. XML Image Sitemap eklentisi de resimleriniz için sitemap oluşturmaya yarar. Sitemap önemli midir diye soracak olursanız, okuyucu için indeks ne ise, arama motoru için de sitemap odur.

    Kırık Bağlantı Bildirici  sitenizde çalışmayan bağlantılardan haberdar olmanıza yarar. Sitenizdeki içerikler arttıkça, yazılarınızda ve yorumlardaki dış ve iç bağlantıların güncelliğini kontrol etmek oldukça zorlaşacaktır. Bu eklenti sayesinde geriye dönüp bakmanıza gerek yok, kendisi düzenli olarak bildirecektir. Son derece işe yarar bir eklenti, kırık bağlantılar sitenin güncelliğini kaybettiği anlamına gelir, arama motorları bunu sevmez, daha önemlisi kullanıcılarınız.

    Simple Tags, güzel bir etiket eklentisidir. Daha gelişmiş bir etiketleme ve site içi linkleme sistemi sağlar. Etiket havuzunun büyüdükçe, manuel yapılması imkansız olan etiketlemeleri bu eklenti ile otomatik yapabilirsiniz, yukarıda bahsettiğim site içi linkleme konusunda önemli bir iş yapmış olursunuz.

    Sitenizi kurdunuz. Takipçileriniz gelecek ve sizinle iletişime geçecek. Bunun için iletişim sayfasına ihtiyacınız olacak. Contact Form 7 eklentisi, size gelişmiş bir iletişim sayfası sağlayacaktır. Bu eklenti sayesinde, kullanıcılarınız sizinle iletişime geçmek ile kalmaz, dosya paylaşımı da yapabilirler. Eklentiyi biraz kurcalarsanız, iletişim formunu çok zengin hale getirebilirsiniz.

    Sitenizdeki resimleri düzgün bir galeri sistemi ile, takipçilerinize daha iyi sunmak isterseniz, Nextgen Gallery eklentisi, bu konuda oldukça iyidir. Galeriler görsel olarak sitenizi öne çıkarır, kullanıcılar için de sitenizi daha keyifli hale getirir.

    Bunların dışında, WP-RecentComments eklentisi ile, sidebarda son yorumları gösterebilir, Yet Another Related Posts Plugin eklentisi ile yazılarınız altında benzer yazıları gösterebilirsiniz. Bu eklentiler, ziyaretçilerinizin sitede daha uzun kalmasını sağlayacaktır. Ayrıca benzer yazıları resimli göstermenizi sağlayan eklentilerde mevcuttur piyasada. Araştırmanızı tavsiye ederim.

    Ayrıca anketler düzenlemek, hem ziyaretçilerinizi sitenizde daha fazla tutar, hemde takipçi kitlenizden bilgi almanızı sağlar. Wp-polls gelişmiş anket eklentisi ile, wordpress sitelerinzde anketler düzenleyebilirsiniz.

    Arkadaşlar bunlar temel eklentilerdir. Bu eklentilerin pek çoğunu, kodlayarak eklentisiz bir şekilde yapmak da mümkündür. İlk etapta, wordpress sistemini iyice tanıyana kadar eklentiler işinizi görecektir. Daha sonrası size kalmış, ister eklenti ile devam edersiniz, isterseniz kendi kodlama çözümleriniz ile.

    wordpress ayarlar2 önemli ayarmız daha var :

     Kalıcı Bağlantı Ayarları

    En önemli ayarlardan birisi. Admin panelindeki ayarlar menüsünden ulaşabilirsiniz.  WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarları başlıklı konumda detaylı bilgi mevcut.

    Ping Servisleri

    Ayarlar>Yazma sekmesinden ulaşabilirsiniz. http://codex.wordpress.org/Update_Services linkinde güncel ping servisleri yazmaktadır, faydalanabilirsiniz. Bu ayar, sitenizin daha çabuk indekslenmesi konusunda önemlidir, oturmuş sitelerde pek ihtiyaç yoktur, arama motorları zaten siteniz güncel ise rahat bırakmaz ancak yeni sitelerde hızlı indeks alma konusunda etkin rol oynar.

    Sıra geldi tema seçmeye. Sitenizin içeriği ve kadar görünümü ve işlevselliği de önemlidir. Bu nedenle tema seçiminizi çok doğru yapmalısınız. WordPress dünyası, o kadar fazla ücretsiz ve ücretli tema seçenekleri ile mevcut ki. Haberden oyuna, filmden portala, forumdan bahise,  kurumsaldan kişisele, aklınıza gelebilecek her türlü site için uygun wordpress temaları mevcut.  Öncelikle bu konuda içiniz rahat olsun.

    wordpress themeTema seçerken sadece göze hoş gelmesine değil, işlevselliğine ve seo uygunluğuna da bakmak lazım. Az önce yukarıda saydığım eklentilerin pek çoğuna ihtiyaç duymadan, aynı vazifeleri yerine getirebilecek temalar var. Temanız ne kadar fonksiyonel olursa, o kadar az eklentiye ve kodla uğraşmaya ihtiyaç duyarsınız.

    Seçeneceğiniz temada gelişmiş bir admin paneli bulunmalı ve istediğiniz herşeyi oradan kontrol edebilmelisiniz.

    Ayrıca temanızın, hızlı, seo uyumlu olması da önemlidir. Bunun için gereksiz kodlamalardan kaçınılmış, temiz ve çağın yazılım teknolojisine uygun olarak kodlanmış olması gerektir.

    Bu liste daha da uzatılabilir.  Tema almadan önce, özelliklerini dikkatli bir biçimde incelemek mümkünse kullanıldığı sitelerden kalite kontrol yapmak lazım.

    Tema seçerken,  sadece bileşenleri, hızı, peformansı ve görselliği değil, bu eklentilere ihtiyacı minimum düzeyde tutacak temaları araştırmanızı öneririm.

    Sitemiz hazır. Artık onu insanlara tanıtabilir, takipçi kitlemizi oluşturabiliriz. Ama insanlardan önce unutmamaız gereken birisi var. Google Amca ve diğer arama motorları. Sitemizi onlara tanıtırsak, onlar takipçilere ulaşmamızda yardımcı olacaktır. Sitelerimizi webmaster araçları aracılığı ile arama motorlarına ekleyelim. Bu arada söylemeyi unutmadan, robots.txt dosyası oluşturalım ve arama dizinine atalım. Arama motoruna ekledikten sonra bir daha açmamak üzere kapatmayalım, webmaster araçlarını sürekli inceleyelim. Sitemizle ilgili en doğru verileri oradan alacağız.

    İçerik girmeye başladıkça, takipçiler gelmeye başladı. Şimdi bu takipçileri elimizde tutmak ve yenilerini eklemek lazım. Kesinlikle tavsiye ettiğim bir hizmet daha, Feedburner. Mail aboneliği ile, tüm yeni yayınlarınızdan takipçilerinizin haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Böylece, steinize bir kez grip mail abonesi olan takipçiler, her yayınınız mail alacak ve tekrar gelecektir. Feedburner kayıt ve mail aboneliği ile ilgili detaylı bilgi bloğumda mevcut, inceleyebilirsiniz. Feedburner Kullanımı

    wordpress-sosyal-aglarŞuan 2016 yılındayız ve çağımız sosyal medya çağı. Bir website, başarılı olacaksa bu çağda 2 altın kural var. Google amca sevecek, sosyal medyası güçlü olacak. Artık insanlar sosyal medyada. Sitenizin sosyal ağlardaki yerini bir an önce alın ve  sürekli güçlü tutun. İlk önce bir sosyal ağ oluşturun. Facebookda bir sayfa açın mesela. Daha sonra facebook reklam aracılığı ile ve kişisel çabalarınız ile takipçi sayısını artırın. Sayfanız ile bloğu entegre edin. Böylelikle her yazınız otomatik olarak orada paylaşılacaktır. Facebok sayfaları elinizden kaçmayacak, kalıcı takipçilerdir. Bu nedenle siteme takipçi çekeceğim yerine ilk önce sosyal medyadaki ağlarınızı güçlendirin derim. Sosyal ağ butonlarını koyun. İnsanlar beğensin, paylaşsın, paylaştıkça çoğalsınlar. Sosyal ağ entegresi ve bileşenleri için pek çok eklenti mevcut. Bunları yükleyebilirsiniz bloğunuza. Sosyal ağdan sıkı bir destek alan sitenin sırtı yere gelmez.

    İçeriğe dikkat edin. 3-5- kuruşa satılan makalelerden almayın. %100 özgün olması bir şey ifade etmez. Faydalı olması gerekir yazıların ki insanlar girip 2 sn’de çıkmasınlar. Bu şekilde olursa, faydasını bırakın zararı bile olur o içeriğin. Yazılarınız, hedef kitlenize yönelik faydalı şeyler olsun. İnsanları yanıltmayın, ne arıyorlarsa onu bulsunlar. Sitenize elma diye girip armut görmesinler. Çürük elma da görmesinler. Elma için girmişlerse, onlara lezzetli bir elma sunun ki satabilesiniz.  Bu nedenle gerçekten işe yarar yayınlarınız olsun.

    Arama motorları yanılmaz. Sadece şu dediklerimle bile ve biraz sabırla, inanın siteleriniz çok güzel yerlere gelebilir. Ben faydalı içerik ve sosyal medya desteği ile çok başarılı bloglar oluşturdum. Bunlar önemli. Hileli işlere girmeyin. Google bir motor olabilir ama insan yapımı. Algoritması da onlarca, yüzlerce beynin hizmeti, yanıltılamaz, kandırılamaz bunu baştan bilin. Doğal olmayan hiçbir yöntem ile içerik, takipçi, backlink çekmeye çalışmayın.

    Sosyal link borsasında onca para ve zamana yazık oluyor ki. Yüzbinlerce backlinkin dönemi çoktan bitti, kapandı, unutun. Aynı anda, programlar aracılığı ile, sitenizle uzaktan yakından gram ilişkisi olmayan bloglardan, çöplük dizinlerden, Google da indeksi bile olmayan sözde .edu, gov, tr sitelerin /1/2/3/4…/100 üncü göbeğindeki alt sayfalarından, içi boş paravan bloglardan, hileli yöntemler ile çekilmiş gerçek olmayan kişilerden oluşan sosyal ağlardan alınan anlamsız, değersiz, yüzlerce, binlerce backlink yalan, paranıza yazık, zamanınıza yazık. O işlere girmeyin, size getireceği zararı düzeltmeniz çok zor olacaktır. Test edildi, onaylandı.

    faydKaliteli, en az sizinki kadar insanlara faydalı, “para için paylaşmayan, paylaştığı için para kazanabilen” sitelerde tanıtımlarınızı yapılabilir. Prsi alexası iyi, dmoz kaydı olan her site kaliteli değildir. Backlink ağınızı oluştururken, kaliteli siteleri tercih ediniz.

     

    Şimdilik bu kadar, bu arada, yeni siteniz şimdiden hayırlı olsun 🙂

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 845 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • domain uzantı ve anlamları
    Domain Uzantıları ve Anlamları
    Uzantı İngilizce Türkçe Açıklama
    .com commercial ticari Ticari kuruluşlar, kar amacı güden siteleri
    .net network Servis sunucuları, ağ siteleri
    .org organization organizasyon Kar amacı gütmeyen kuruluş ve organizasyonlar
    .site site site
    .club club kulüp kulüp siteleri
    .info information bilgi Herhangi bir konuda bilgi içeren siteler
    .kim kim kim kim (Kore’de en çok kullanılan soyadı) – Korelileri hedefleyerek yola çıkan, isim.kim jenerikliği ile Türkiye’de daha çok kullanılan uzantı
    .web web web
    .mobi mobil mobil Mobil uygulamalar vs.
    .gen General Genel Genel siteler
    .biz business şirket Ticari şirket siteleri
    .center center merkez Herhangi bir alanda insanların toplandığı merkez haline gelmiş siteler vs.
    .tv television televizyon Televizyon, video sitelerine hitap eder
    .pro professional profesyonel Bir alandaki profesyonel kuruluş
    .eu europe Avrupa Avrupa siteleri
    .name name isim Gerçek kişi isimli siteler
    .gov government hükümet Resmi kurumlar
    .bel belediye Belediye siteleri
    .pol Polis Emniyet websiteleri
    .edu education eğitim Eğitim kuruluşları
    .ac academic akademik Akademik kuruluşlar
    .asia Asia Asya Asya siteleri için
    .k12 Milli Eğitim Bakanlığı Siteleri
    .mil military askeriye Askeri kurumlar
    .int international uluslararası Uluslar arası kurum ve kuruluşlar
    .travel travel seyahat Seyahat siteleri
    .aero aeronautics havacılık havacılık siteleri
    .cat Catalan Katalan Katalan siteleri
    .coop cooperative kooperatif Koperatif siteleri
    .jobs jobs işler Kariyer sitesi
    .museum museum müze Müze siteleri
    .tel Telecom Telecom İletişim Bilgileri paylaşan siteleri, online kartvizit siteleri vb.
    Ülke Uzantıları
    .ac : Ascension Adası 
       
    .ad : Andorra 
       
    .ae : Birleşik Arap Emirlikleri 
       
    .aero : Hava taşımacılığı endüstrisi 
       
    .af : Afganistan 
       
    .ag : Antigua ve Barbuda 
       
    .ai : Anguilla 
       
    .al : Arnavutluk 
       
    .am : Ermenistan 
       
    .an : Hollanda Antilleri 
       
    .ao : Angola 
       
    .aq : Antarktika Antarktika Anlaşması na göre 60°G’in güneyindeki her şey için. 
       
    .ar : Arjantin 
       
    .arpa : Address ve Routing Parameter Area 
       
    .as : Amerikan Samoası 
       
    .at : Avusturya 
       
    .au : Avustralya İçerir Ashmore ve Cartier Adaları ve Coral Sea Adaları 
       
    .aw : Aruba 
       
    .az : Azerbaycan 
       
    .ba : Bosna-Hersek 
       
    .bb : Barbados
       
    .bd : Bangladeş 
       
    .be : Belçika 
       
    .bf : Burkina Faso 
       
    .bg : Bulgaristan 
       
    .bh : Bahreyn 
       
    .bi : Burundi 
       
    .biz : Business 
       
    .bj : Benin 
       
    .bm : Bermuda 
       
    .bn : Brunei Darussalam 
       
    .bo : Bolivya 
       
    .br : Brezilya 
       
    .bs : Bahamalar 
       
    .bt : Bhutan 
       
    .bv : Bouvet Adası Kullanımda değil 
       
    .bw : Botswana 
       
    .by : Beyaz Rusya 
       
    .bz : Belize 
       
    .ca : Kanada 
       
    .cc : Cocos (Keeling) Adaları 
       
    .cd : Kongo Demokratik Cumhuriyeti Önceki adıyla Zaire 
       
    .cf : Orta Afrika Cumhuriyeti 
       
    .cg : Kongo Cumhuriyeti 
       
    .ch : İsviçre (Confoederatio Helvetica) 
       
    .ci : Fildişi Sahili 
       
    .ck : Cook Adaları 
       
    .cl : Şili 
       
    .cm : Kamerun 
       
    .cn : Çin, anakara 
       
    .co : Kolombiya 
       
    .com : Ticari 
       
    .coop : Cooperatives 
       
    .cr : Costa Rika 
       
    .cu : Küba 
       
    .cv : Cape Verde 
       
    .cx : Christmas Adası 
       
    .cy : Kıbrıs 
       
    .cz : Çek Cumhuriyeti 
       
    .de : Almanya (Deutschland) 
       
    .dj : Jibuti 
       
    .dk : Danimarka 
       
    .dm : Dominik 
       
    .do : Dominik Cumhuriyeti 
       
    .dz : Cezayir 
       
    .ec : Ekvador 
       
    .edu : Eğitim 
       
    .ee : Estonya 
       
    .eg : Mısır 
       
    .er : Eritre 
       
    .es : İspanya (España) 
       
    .et : Etiyopya 
       
    .eu : Avrupa Birliği 
       
    .fi : Finlandiya 
       
    .fj : Fiji 
       
    .fk : Falkland Adaları 
       
    .fm : Micronezya 
       
    .fo : Faroe Adaları 
       
    .fr : Fransa 
       
    .ga : Gabon 
       
    .gb : Birleşik Krallık | az kullanılır; ana uzantı .uk dır 
       
    .gd : Grenada 
       
    .ge : Gürcistan 
       
    .gf : Fransız Guyanası 
       
    .gg : Guernsey 
       
    .gh : Gana 
       
    .gi : Gibraltar 
       
    .gl : Greenland 
       
    .gm : Gambia 
       
    .gn : Gine 
       
    .gov : hükümet – government 
       
    .gp : Guadeloupe 
       
    .gq : Equator Ginesi 
       
    .gr : Yunanistan 
       
    .gs : Güney Georgia and Güney Sandwich Adaları 
       
    .gt : Guatemala 
       
    .gu : Guam 
       
    .gw : Guinea-Bissau 
       
    .gy : Guyana 
       
    .hk : Hong Kong 
       
    .hm : Heard Adası ve McDonald Adaları 
       
    .hn : Honduras 
       
    .hr : Hırvatistan (Hrvatska) 
       
    .ht : Haiti 
       
    .hu : Macaristan 
       
    .id : Endonezya 
       
    .ie : İrlanda 
       
    .il : İsrail 
       
    .im : Isle of Man 
       
    .in : Hindistan 
       
    .info : İnformation 
       
    .int : Uluslararası örgütler 
       
    .io : Hint Okyanusundaki İngiliz Toprakları 
       
    .iq : Irak 
       
    .ir : İran 
       
    .is : İzlanda 
       
    .it : İtalya 
       
    .je : Jersey 
       
    .jm : Jamaika 
       
    .jo : Ürdün 
       
    .jp : Japonya 
       
    .ke : Kenya 
       
    .kg : Kırgızistan 
       
    .kh : Kamboçya (Khmer) 
       
    .ki : Kiribati 
       
    .km : Komor 
       
    .kn : Saint Kitts ve Nevis 
       
    .ko : Kosova 
       
    .kr : Güney Kore Cumhuriyeti 
       
    .kw : Kuveyt 
       
    .ky : Cayman Adaları 
       
    .kz : Kazakistan 
       
    .la : Laos 
       
    .lb : Lübnan 
       
    .lc : Saint Lucia 
       
    .li : Liechtenstein 
       
    .lk : Sri Lanka 
       
    .lr : Liberia 
       
    .ls : Lesotho 
       
    .lt : Litvanya 
       
    .lu : Lüksemburg 
       
    .lv : Letonya 
       
    .ly : Libya 
       
    .ma : Fas 
       
    .mc : Monako 
       
    .md : Moldova 
       
    .me : Karadağ
       
    .mg : Madagaskar 
       
    .mh : Marshall Adaları 
       
    .mil : ABD askeri birimleri 
       
    .mk : Makedonya 
       
    .ml : Mali 
       
    .mm : Myanmar 
       
    .mn : Moğolistan 
       
    .mo : Macau 
       
    .mp : Kuzey Mariana Adaları 
       
    .mq : Martinik 
       
    .mr : Moritanya 
       
    .ms : Montserrat 
       
    .mt : Malta 
       
    .mu : Mauritius 
       
    .museum : Müze 
       
    .mv : Maldivler 
       
    .mw : Malawi 
       
    .mx : Meksika 
       
    .my : Malezya 
       
    .mz : Mozambik 
       
    .na : Namibya 
       
    .name : Özel kişiler, ismen 
       
    .nc : Yeni Kaledonya 
       
    .ne : Nijer 
       
    .net : Network 
       
    .nf : Norfolk Adası 
       
    .ng : Nijerya 
       
    .ni : Nikaragua 
       
    .nl : Hollanda 
       
    .no : Norveç 
       
    .np : Nepal 
       
    .nr : Nauru 
       
    .nu : Niue 
       
    .nz : Yeni Zelanda 
       
    .om : Oman 
       
    .org : Kuruluş, örgüt 
       
    .pa : Panama 
       
    .pe : Peru 
       
    .pf : Fransız Polonezyası | Clipperton Adası dahil 
       
    .pg : Papua Yeni Gine 
       
    .ph : Filipinler 
       
    .pk : Pakistan 
       
    .pl : Polonya 
       
    .pm : Saint-Pierre ve Miquelon 
       
    .pn : Pitcairn Adaları 
       
    .pr : Porto Riko 
       
    .pro : professions 
       
    .ps : Filistin | Batı Şeria ve Gaza 
       
    .pt : Portekiz 
       
    .pw : Palau 
       
    .py : Paraguay 
       
    .qa : Katar 
       
    .re : Réunion 
       
    .ro : Romanya 
       
    .ru : Rusya 
       
    .rw : Rwanda 
       
    .sa : Suudi Arabistan 
       
    .sb : Solomon Adaları 
       
    .sc : Seyşeller 
       
    .sd : Sudan 
       
    .se : İsveç 
       
    .sg : Singapur 
       
    .sh : Saint Helena 
       
    .si : Slovenya 
       
    .sj : Svalbard ve Jan Mayen Adaları 
       
    .sk : Slovakya 
       
    .sl : Sierra Leone 
       
    .sm : San Marino 
       
    .sn : Senegal 
       
    .so : Somali 
       
    .sr : Surinam 
       
    .st : São Tomé ve Príncipe 
       
    .su : Eski Sovyetler Birliği 
       
    .sv : El Salvador 
       
    .sy : Suriye 
       
    .sz : Svaziland 
       
    .tc : Turks and Caicos Adaları 
       
    .td : Çad 
       
    .tf : Antartika’daki Fransız toprakları 
       
    .tg : Togo 
       
    .th : Tayland 
       
    .tj : Tacikistan 
       
    .tk : Tokelau
       
    .tl : Timor-Leste | eski uzantı .tp 
       
    .tm : Türkmenistan 
       
    .tn : Tunus 
       
    .to : Tonga 
       
    .tp : Doğu Timor 
       
    .tr : Türkiye 
       
    .tt : Trinidad ve Tobago 
       
    .tv : Tuvalu 
       
    .tw : Çin Halk Cumhuriyeti Tayvan 
       
    .tz : Tanzanya 
       
    .ua : Ukrayna 
       
    .ug : Uganda 
       
    .uk : Birleşik Krallık 
       
    .um : United States Minor Outlying Islands
       
    .us : Amerika Birleşik Devletleri 
       
    .uy : Uruguay 
       
    .uz : Özbekistan 
       
    .va : Vatikan 
       
    .vc : Saint Vincent and the Grenadines
       
    .ve : Venezuella 
       
    .vg : Birleşik Krallık Virgin Adaları 
       
    .vi : Amerikan Virgin Adaları 
       
    .vn : Vietnam 
       
    .vu : Vanuatu 
       
    .wf : Wallis ve Futuna 
       
    .ws : Samoa Eski adı Batı Samoa 
       
    .ye : Yemen 
       
    .yt : Mayotte 
       
    .yu : Yugoslavya 
       
    .za : Güney Afrika | Zuid Afrika 
       
    .zm : Zambiya .zw : Zimbabwe

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 734 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • toplu-mail

    İnternet, reklam ve pazarlamanın şüphesiz en güçlü araçlarından birisi haline geldi. Firma ve markalar, reklam ve pazarlama konusunda çeşitli web araçlarını kullanmaktadırlar. Adwords gibi reklam kanalları, sosyal medyalar, güçlü ve/veya sektörel websitelerdeki reklam ve tanıtım çalışmaları gibi seçenekler ile internette reklam yapmak mümkün. Bir diğer etkili reklam yöntemi ise toplu mailler sayılabilir. Ben de bu piyasaya yeni atılmış birisi olarak, taze bilgi ve tecrübelerimi size aktarmak istiyorum.

    Toplu mail nedir sorusunun cevabı aslında isminden de anlaşılacağı üzere, mevcut bir mail listesine bu 100 de olur 1milyon da olabilir, herhangi bir bilgilendirme veya tanıtım amaçlı yapılan mail gönderimidir. Son derece etkili olabileceği gibi, etkisiz, hatta tehlikeli de olabilir. Şimdi toplu mail olayına yeni girişecek arkadaşlar için, bu çalışmayı etkili kılacak bazı konulara değinelim.

    Toplu mail için, öncelikle bir mail listesine ihtiyacınız var. Pek çok mailing firması, düşük ücretlere binlerce, hatta milyonlarca mail adresi satmaktadır. Ben bu paketleri pek güvenilir bulmuyorum, şu zamana kadar işe yarar bir pakete denk gelmedim en azından. Özellikle belirli bir kitle hedefiniz varsa, böyle paketler almadan önce detaylı araştırma yapın, alacağınız firmayı soruşturun. Çünkü pek çok mail, ya eski oluyor, ya da info@firmaadi.com şeklinde kişiye değil firmaya ait ve kullanılmayan mail adresleri oluyor. Bu da maillin etkisini oldukça azaltıyor.

    Mail listesi oluşturmanın 2. bir yolu, sitenize abonelik butonları eklemek olacaktır. WordPress siteleriniz için feedburner hizmetini kullanabilirsiniz, diğer sistemler için, bu hizmeti sağlayan siteler olduğu gibi, toplu mail firmaları da, kendilerinden hizmet aldıgınız takdirde size bu tür servislerinden faydalanmanıza da olanak tanıyor.

    Kendi maillerinizi kendiniz oluşturabilirsiniz. Piyasada şuan en iyi program Cool Spider diyebilirim, ben kullandım oldukça memnun kaldım. Bu program ile, site ismi ve arama detayını belirtmeniz yeterli. Program arama hacmine göre bir sürede, ilgili sitedeki ulaşılabilir tüm mail adreslerini önünüze döküyor, çok iyi değil mi 🙂 Böylece sektörel mail listenizi kendiniz oluşturabilirsiniz.

    Şimdi gelelim toplu mail gönderme işine. Bu konuda profesyonel değilseniz, toplu mail hizmeti veren pek çok firma var. Peki bu firmaları seçerken nelere dikkat edilmelidir?

    1. İnbox Oranı: Toplu maildeki en önemli konu. Çalışacağınız firmayı seçmeden önce inbox oranlarını mutlaka öğrenin. %95 üzeri inbox olması önemlidir. Mailleriniz s*p*a*m kutusuna düştükten sonra, pek de bir anlamı kalmıyor yaptığınız işin. Bu işi hakkıyla yapan siteler, SPF ve DKIM kayıtları ile hotmail, yahoo, gmail gibi servislerdeki spam olayının büyük ölçüde önüne geçmektedir.
    2. Şablon Seçenekleri : Sistemin size sunduğu şablonlar da önemli. Estetik ve kaliteli şablonlar ile mailin etkisini artırabilirsiniz. Burda önemli olan şablonun görünüşü kadar kodlanması da. Diğer türlü resimleriniz açılmayabilir, kötü bir kodlanması varsa yine spam tehlikesi olabilir. Bunun için mutlaka test gönderimi yapınız. Tüm servislerde çalıştığından emin olduktan sonra toplu mailinizi gönderiniz.
    3. Kullanılabilirlik : Liste oluşturma, düzenleme, e-bülten oluşturma, önizleme, gönderme gibi işlemler pratik bir şekilde yapılabilmelidir. Sistem size test gönderimi yapmanız için olanak tanımalıdır.
    4. Abonelik İptal Seçeneği : Gönderimin kanuna uygun olması açısından, mailinizin altında abonelikten çıkma linki olmalıdır.
    5. Raporlama: Listeye, gönderene, maile vb. her türlü alternatife göre detaylı raporlama alabilmelisiniz. İletilenler, iletilmeyenler, kullanılmayan e-postalar, abonelikten çıkanlar, açanlar, linke tıklayanlar vb. tüm isttistikleri detaylı görebilmelisiniz. Ancak bu şekilde verimli bir çalışma yapabilirsiniz. Detaylı raporlama ve filtreleme ile, mail listenizi de daha işlevsel, sağlıklı hale getirebilirsiniz.
    6. Teknik Destek: Bilgilendirme ve yardımcı olma konusunda iyi müşteri temsilcileri olması da önemlidir.
    7. Fiyat: Bu işi sürekli yapacağınızdan, fiyat uygunluğu da önemlidir. Ancak ucuz etin yahnisi misali, ucuza kaçayım derken, işe yaramaz hizmetlerden de uzak durmak gerek.

    Bu işi hakkıyla yapan bir kaç firma tavsiyemiz:

     

    • http://graphicmail.com.tr/
    • https://www.euromsg.com/
    • http://www.inboxmailmarketing.com
    • http://www.toplumail.com.tr
    • http://hementoplumail.com/

    Ayrıca Cool Spider(mail toplayıcı) gibi, Cool Sender(mail gönderici) ve Cool Formatter ( mail hazırlayıcı) programlarını da inceleyebilirsiniz.

    Umarım toplu mail konusunda yeni olan arkadaşlar için iyi bir rehber olmuştur.

     

    İyi günler 🙂

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 5.559 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: BALIK

Paylaşım İçin Teşekkür Ederim . Gerçekten çok güzelbir site herzaman takibediyorum böyle yararlı siteleri görmek çok güzel . Başarılar
  • sosyal backlink

    Merhaba

    Hala insanların, onbinlerce, yüzbinlerce çöp backlink için çabaladıklarını görünce bu yazıyı yazmak istedim. Ben de vakti zamanında gümüş, altın, platin paket başlıkları altında, penguen uyumlu, bilmem ne uyumlu diye satılan, bomb paket, uçuran paket, bilmem ne paketlerden aldım. Ne oldu?

    2-3 gün hitlerde artış oldu.

    1 hafta geçmeden herşey normale döndü.

    1 ay sonra arama motorlarındaki sıralamalarım geriledi.

    Birkaç ay sonra, “O eski halimden eser yok şimdi” dedim. Herşey daha kötü oldu. Bir daha da eski halime dönemedim. Dönmk için, zamanıdna kolaya kaçıp aytırdığım paranın onlarca katını yatırmam lazım belki de.

    Aradan 1 sene geçti, şimdi bakıyorum da, o linklerden eser kalmamış. .edu sayfalar çoktan silinmiş, yorum, profil, makale backlinkleri kaybolmuş, sözlük, wiki tanıtımlarından eser yok, para mı? arkadaş çoktan harcadı, helal hoş olsun.

    Bir zamanlar bu taktikler işe yarıyordu, ama artık değil. Bunun için SEO dan çok anlamaya gerek yok, mantıklı düşünmek yeter. Google dediğimiz şey uzaylı değil, 4. boyutta hiç değil, bizim gibi mantıklı düşünen ama bizden çok daha donanımlı ve bilgili insanların bir ürünü. Bizden daha iyi diyorum çünkü bunu yapan bu adamlar yahu, heralde bizden iyi bilecekler. Yani Google’ı kandıramazsınız. çünkü insanları kandıramazsınız. Bu nedenle botlara değil insanlara hitap edin. Hileden hurdadan sakının. O zaman daha kolay kazanırsınız.

    Bırakın binlerce makale tanıtımını, alakasız sitelerden, pr ve indeksine bakıp backlink almayı. Pr nedir, artık ne değeri var? PR5 diye 1. sıraya mı yerleşiyorsunuz? Pr5 olsun link satıyım diyosanız zaten gerek yok aynen devam edin siz. Ama olduğunuz yerde sayarsınız. Ama gerçekten kazanmak, iyi yerlere gelmek istiyorsanız o zaman yaptığınız iş Google tarafından değer görecek, bunun için öncelikle insanlar tarafından değer görecek.

    Özgün, botlara değil insanlara yazılmış, faydalı yazılar yazın. Ben sitenize girdiğimde, aradığım şeyle karşılaşayım. Çat diye kapatmayayım, okuyayım, faydalı bulayım, referans verip paylaşayım.

    Faydasız backlink ve tanıtımlar harcayacağınız parayı, sosyal ağlar oluştrup onlara yatırın, hizmet, ürün, sitenizle alakalı takipçiler artırın. Sosyal medyada kazandığınız her takipçi, yeni içerikleriniz için garanti hit kaynağıdır. Çok basit ve çok mantıklı değil mi ?

    Bir süre sonra göreceksiniz ki, içerikleriniz sosyal medyada paylaşılıyor, tartışılıyor. Sektörünüzdeki bloglar, forumlar size kendiliğinden backlink sağlamaya başlıyor. Siz bir yandan ücretli kaliteli reklamlar sağlarken, ücretsiz kaliteli reklamlar da kendiliğindne oluşuyor. Doğal backlink, doğal hit kazanıyorsunuz. Google ‘da buna değer veriyor.  Artık arama motorları sosyal medyanın gücü ve önemini anladı. Sosyal medyada boş şeyler dönmüyor. İnsanların beğendiği, onayladığı şeyler paylaşılıyor.

    Site yönetici araçlarına girin. Google zaten size şunu şöyle yap diyor. Başlangıç için onlarca seo analiz araçları var. Bunlar ıkullanın. Bir süre bunlar sizi idare edecek. Sonra baktınız kazanıyorsunuz ve işleri daha profesyonel yapmaya karar verdiniz o zaman çöp paketler yerine, bu işi gerçekten profesyonel anlamda yapan, sitenizin içini dışını herşeyiyle ele alan, sektörünüzün durumunu iyi analiz eden, sektörünüze ve size yönelik ciddi çalışmalar yapacak,  sosyal medya çalışmalarına önem veren SEO’cular ile çalışın. Evet belki 40 liraya uçuk paketler satmayacaklar, belki daha uçuk fiyatlar sunacaklar ama, hakkını verecekler.

    Başarılar

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.335 kez görüntülendi.
  • 3 Yorum

Son Yorum: Onder Turan

Merhabalar yaziyi sonuna kadar keyifli bir sekilde okudum, bu makaleden çok faydalandim..Elinize saglik.. Onder
  • freemium

    Eskiden yazılım indirirken üç seçeneğimiz olurdu. Bunlardan ilki ücretli, diğeri ücretsiz ve demo indirim seçenekleri. Freemium Yazılım 2006 yılından itibaren karşımıza çıkmaya başladı. Freemium Yazılım ne demek. Kısaca bu yazılım ilk etapta ücretsiz olarak indirilen ancak ekstra özellikler için Premium seçeneğini sunan yazılım demek. Özellikle bu oyunlarda çok kullanılan bir yöntem. Oyunu parasız olarak oynayabiliyorsunuz. Ancak ilerledikçe kaynaklar tükeniyor ve oyunda yol almak gittikçe zorlaşıyor. İşte bu durumlarda oyun içinde ekstra bazı özellikler parayla sunuluyor. Diğer taraftan ücretsiz olarak indirilen oyunların bazılarında karakter, kıyafet gibi bazı detaylar para ile sunuluyor. Kısaca ücretsiz oyun uzun vadede bayağı bir paraya mal olabiliyor.

    Freemium modeli sadece oyunlarla sınırlı değil. Ücretsiz olup pek çok özelliği parayla sunan yazılımlar mevcut. Oyunlar açısından bakıldığında onlar kadar kötü değil. Zira bir kez para alınıyor. bu sebeple oldukça yaygın. Geçen yıl IOS uygulamalarının yanındaki Free(ücretsiz)butonunu Get(indir )butonu ile değiştirdi. Bunun nedeni ise ücretsiz olarak sunulan programların aslında uygulama içi satış yapması. Mağazada gezinirken karşınıza üç çeşit Get butonu çıkıyor. Bunlardan bir tanesi uygulamanın ücretsiz olduğunu gösteren sadece Get butonu. Diğeri Get+ butonu. Bu buton uygulamanın evrensel olup iPad ve iPhone için mevcut olduğunu gösteriyor. Diğer ise Get-ın-App purchases. Bu buton uygulama içi satın alımlar butonu.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 439 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • RankBrain_blog-01

    Bundan sadece 5-6 yıl öncesine kadar SEO’da yapılması gerekenler ve etkileri oldukça belirliydi. Ancak geçen yılların ardından Google’ın yayınladığı güncellemelerle birlikte işin seyri değişmeye başladı.

    Artık kullanıcı deneyiminin, hızın, kaliteli içeriğin ön plana çıktığı bir devirdeyiz. Bu da eski SEO teknikleri yerine daha yeni ve kullanıcı odaklı SEO tekniklerine bizleri yönlendiriyor. Google’ın 2015 yılında konuşulmaya başlanan ve resmi olarak duyurulan Rankbrain algoritması ile birlikte deep learning yani derin öğrenme arama sıralamaları konusunda son kararı verecek. Bu şu anlama geliyor. Google mühendislerinin yerini yapay zeka alacak.

    Geliştirilen yapay zeka algoritması olan Rankbrain şimdiden kullanılmaya başlandı. Google yetkililerinin yaptıkları açıklamalar doğrultusunda şuanda arama kuyruklarını daha iyi anlamak üzere kullanılan yapay zeka algoritması, mühendislerin sürekli olarak geliştirdiği sıralama algoritmasının işini kolaylaştırıyor.

    Bundan sonraki yıllar için bizleri bekleyen ise SEO’nun anlık olması. Yani yazılan içeriğin, alınan backlink’in etkisini hemen göstererek sıralamaya doğrudan dakikalar içerisinde etki göstermesi. Bu SEO dünyasını kökünden değiştirecek ve SEO uzmanlarının da önemini artıracak.

    Otoriter pek çok SEO şirketi, şimdiden araştırmalar yaparak yapay zeka algoritması ile ilgili araştırmalar ve analizler yapıyor. Türkiye’de analitik bir ajans olan ve SEO konusunda oldukça başarılı işlere imza atan Netvent’in SEO sayfasını ve yazılarını incelemenizi tavsiye ederiz. Google Patent incelemeleri, ünlü isimlerle röportajlarını mutlaka incelemelisiniz.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 333 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • seo
    SEO sonuçları görmek için ne kadar beklenmelidir? Ünlü köşe yazarlarından Stephan Spencer, bu sorunun basit bir cevabı olmadığını ama SEO zaman çizelgesini etkileyebilecek bazı etmenler olduğunu paylaşmaktadır.
    Siteniz arama motorlarının derin sularında kayıp mı oldu? Belki manüel bir cezaya çarptırıldınız. Belki de rekabet sizi sonuçlarda ve satışlarda saf dışı bıraktı ya da belki de siteyi bu zor durumdan kurtarmak için anlaşılmış bir danışman veya SEO uzmanısınızdır.
    Site sahipleri veya pazarlama yöneticileri için genelde SEO uzmanınızın tavsiyelerine uyarak sitede büyük değişiklikler yaptıktan sonra sıralamanızın veya dönüşüm oranlarınızın niçin ilerlemediğinin (ve hatta çoğu zaman gerilediğinin) sebebini anlamak çoğu zaman çok zor olabilmektedir. Eğer böyle bir durumdaki SEO uzmanıysanız niçin daha hızlı SEO uygulayamadığınızı açıklamada zor zamanlar geçirebilirsiniz.
    Bunun sebebi stratejinizin başarılı olmamasıdır ancak bundan da ziyade “gerçekçi SEO zaman çizelgesi”nin niteliği hakkında SEO uygulayıcınız ve takımınızın geri kalanı arasında bir kopukluk olması  daha gerçekçi ve yüksek olasılıklı bir ihtimaldir. Peki, bu bilgi boşluğunu nasıl doldurmamız gerekli?
    İşte bunun sorunun üstesinden gelebilmeniz için sizinle bazı fikirler paylaşıyor olacağız:
    SEO, Sitenizin Formunu Yükselten Egzersizlerdir
    Optimize Worldwide’ın yazarlarından Matt Morgan geçtiğimiz günlerde SEO’yu antibiyotik almayla betimleyen harika bir makale yayınlamıştır. Bu her ne kadar güzel bir benzetme olsa da hikâyeyi tam anlamıyla anlatmamaktadır.
    SEO, önleyici tedbirler ve sürekli gelişme olduğu kadar mevcut sorunlarında giderilmesidir. SEO ile bir kez kısa vadeli “tedavi” uygularsanız, sitenizin SEO’ya ihtiyacı hiçbir zaman kesilmeyecektir.
    Belki de SEO’nun bir egzersiz rutini olduğunu söylersek daha iyi bir benzetme yapmış olabiliriz. Eğer egzersizlerinizi savsaklamaya başlarsanız (veya tamamen egzersizi bırakırsanız), istediğiniz sonuçları elde edemeyecek veya başarınızın devamını sağlayamayacaksınızdır.
    Elbette bir egzersiz planına başlamadan önce her zaman bir spor antrenörüne danışarak vücudunuza  zarar vermeden neler yapabileceğinizi, hangi aletleri çalışmanız gerektiğini öğrenmeniz gerekmektedir. Bu SEO’nunda ilk işidir; siteyi inceleyerek ne gibi problemler olduğunu ve zaman içerisinde nasıl sağlam, itibarlı sıralamaları elde edebileceğinizi belirlemektir.
    Çok hızlı ilerlemeye çalışıp, hızlı sonuçlar almayı beklemek genellikle sitenize zararı dokunacak “düzeltme” sorunlarıyla karşılaşmanıza neden olacaktır. Tıpkı kısa vadede çok fazla kilo vermenizi sağlayan diyetler gibidir ama unutmayın ki diyeti bıraktıktan sonra hemen aynı kiloyu geri alırsınız (genelde de eskisinden daha fazla kilolu olursunuz) bu da doğrudan vücudunuz için zarar neden olur.
    SEO Karmaşıktır ve Uzun Vadeli Düşünmeyi Gerektirir
    SEO’nun teknik kısımlarının çoğu sorun gidermeye yöneliktir. Gerçek şu ki, bu her zaman sıralamanızın niçin çok değişken olduğunu açıklamak için yeterli değildir. Örneğin daha önceden SEO taktiği olarak kullanılan bir yöntem artık spam olarak değerlendirilebiliniyor olabilir. Bu Google’ın sıralama algoritmasının dışında kaldığı anlamına gelmektedir ki, bu sıralamanızda büyük düşüşler yaşamanıza doğrudan sebep olacaktır. Ayrıca SEO danışmanınızın çabalarının yavaş ama ilerleme gösteriyor olması da bu konuda sorun yaratıyor olabilir.
    SEO ile ilgili birçok değişken olduğunu anlamak ve bilmek çok önemlidir. Danışmanınız veya sizin için çalışan SEO uzmanınız, demode SEO yöntemleri, dizayn, kod ve aklınıza gelen diğer şeyler ile çalışıyor olabilir. Bu yüzden sitenizin denetimini sürekli olarak yaparak bir SEO çalışmasına başlamanız çok mühimdir. Bunu yapmanız, normalde kolaylıkla göremeyeceğiniz ve sitenize ciddi zararlar verebilecek olan sorunları görebilmenize yardımcı olacaktır.
    Artık temelinizi sağlamlaştırdıysanız, sitenizin itibarını yükseltmek için bir eylem planı yapmanız gereklidir. Bazen büyük bir sorunu çözmek için çaba sarf ettiğinizde, sağlam ve istikrarlı bir iyileştirme görmeden önce daha kötü sonuçlar görebilirsiniz.
    Dünyaca ünlü SEO uzmanlarından Alan Bleiweiss bile hemen hemen her projesinde SEO’nun meyve vermesi için ne kadar uzun bir süreye ihtiyacını olduğunu her zaman vurgulamaktadır.
    Alan Bleiweiss bir demecinde; “2013 yılı Ocak ayında SEO’yu uyguladık ve müşterim değişiklikleri hemen uygulamaya başladı. Organik trafik Temmuz 2013’e kadar yavaş yavaş azaldı ve sonra tekrar çıkışa geçti, bir noktadan sonra organik trafik bir çıktı, bir düştü, bir çıktı, bir düştü ve bu süreç bir yıl sonunda trafik patlayana kadar bu şekilde devam etti.
    Site çoğunlukla Panda olmak üzere çeşitli algoritmalara sahipti. Panda son birkaç yılda çok sıkı olan yeni algoritmalar kullanmaya başladı. Bu da bir sitenin sürdürülebilirliği sağlayabilmesi için işleri çok daha zor hale getirmektedir.
    Başka bir kritik konu ise SEO bir kez yapılıp, olduğu gibi bırakılamaz. Siteler, marka itibarı ve güven takviyesinin yanı sıra kendi içerisinde güçlü ve kaliteli sinyallerin devamlı uygulanmasına ihtiyaç duymaktadırlar.”
    gorsel-seo
    Grafikteki web trafiğinden de görebileceğiniz gibi, Google tarafından yapılan algoritmalardaki değişikliklerle organik trafiğin belirli bir dönemde önemli ölçüde düşüşünden dolayı sitede büyük değişiklikler yapılması gerekmiştir.
    Ancak uzun vadede çizelgeye baktığımızda sabırlı olmak ve sürdürülebilinir SEO başarısını yaratmak için doğru müdahaleleri yapmak trafiği tekrar arttırmış ve hatta önceki miktarını da geçmesini sağlamıştır. Alan Bleiweiss müşteriyi bu durum için bilgilendirip hazırlamamış olsaydı, kendisi ve SEO’dan sorumlu ekip arkadaşları site yönetimi ile çok hararetli tartışmalar yaşayabilir hatta işlerine son bile verilebilirdi.
    seo
    SEO Takım Olarak Çaba Sarf Etmeyi Gerektirir
     
    SEO başarısını etkileyen sayısız etmen vardır ve bunların çoğu da diğer ekipler ve bölümlerle yapılacak

    işbirliğine bağlıdır.
     
    Büyük çaplı işlerde genellikle onbinlerce (veya yüzbinlerce, hatta milyonlarca) web sitelerine sık sık bakıyoruz ve bazen beraber çalıştığımız ekipler farklı farklı ülkelerde olabiliyorlar. Ayrıca yapılacak değişikliklerin onaylanması ve uygulanması için de belirli bir aşama vardır. Zamanınızın büyük bir çoğunluğunda hangi değişiklikleri yapacağınızı düşünebilir, yapılacak değişikliklere onay almak veya SEO çalışmasının siteye dâhil edilmesi için beklemek zorunda kalabilirsiniz.
     
    Bu yüzden diğer bölümlerle işbirliği (özellikle bilgi teknolojileri ve sosyal medya bölümleri ile) SEO başarısı için çok önemlidir. SEO sadece anahtar kelimeleri ayarlamak değil, sitenizin tüm stratejisini yönetmektir. Yapılacak işi özellikle de yöneticilerden veya diğer bölümlerden onay almanız gerekiyorsa kesinlikle hafife almamanız gerekmektedir.
    Zamanlama Genellikle Bir Şans Oyunudur
    50 yeni blog içeriği yaratıp, bunların arasından az bir miktarının birçok insan tarafından görülmesini

    ve belki de sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılmasını ve linklenmesini ümit etmek kullanılan etkili bir

    SEO taktiği ile mümkündür.
     
    Sorun şu ki bunun başarısını tahmin etmek uzmanlar için bile son derece zordur. Bu genelde doğru

    içeriği doğru zamanda sunmayla ilgilidir ancak doğru olan zamanı kestirmek imkânsızdır, her an o

    beklenen doğru an olabilir.
    Kitlenizin hangi içeriği isteyebileceğini tahmin etmek için çabalayabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse mevsimsellik (Süper Lig’in yeni sezonun başlamasına yakın futbol ile ilgili içerikler), güncel trendlerden yararlanmak (bu biraz tehlikelidir çünkü trend sonlanırsa her şey için çok geç kalınabilinir) veya insanların paylaşmayı isteyebileceğini düşündüğünüz yeni içerik ve fikirler ortaya koymak.
    YG (Yatırım Getirisi) Daha da Karmaşıklaşıyor
    Google’ın Hummingbird algoritması ve anahtar kelime referans verisinin kaybı (“verilmemektedir”) SEOların kendi eylemlerinin kesin YG’sini ölçmek için işleri daha da zorlaştırmıştır.
    Artık tek bir kelimenin sizin trafiğinize ne kadar etki ettiğini öğrenmek mümkün değildir. Ayrıca Hummingbird, sitenizin hangi kelime için sıralanacağının varyasyonu her zaman direk olarak kontrol edememenizi sağlamaktadır. Bazen bu sitenize gereksiz trafik bile yönlendirebilmektedir.
    Bunun yerine genel hedeflerinize daha çok katkıda bulunan APG’ye bakınız. SEO revizyonunuzun amacı daha çok pozitif çevrimiçi hit mi almak? Siteye daha çok daimi kullanıcı mı çekmek? Dönüşüm oranlarını mı arttırmak? Ölçümlerin sahip olduğu değerler sizin hedeflerinizle ilgili değerlerle doğrudan ilgilidir; bir site için yararlı bilgiler bir başkası için tamamen yararsız olabilir.
    “Görev tamamlama” her zaman önerilen güvenilir bir ölçümdür, bu insanların sizin sitenizi niçin kullandıklarını anlamanızı sağlar, bu sayede artan dönüşümler için sizi belirlemeniz gereken strateji hakkında bilgilendirir. Örneğin siteniz bir ticaret sitesiyle, bu yöntem herkesin sitenize bir şeyler satın almak için gelmediğini ortaya koyacaktır. Bu yöntem şu soruyu cevaplayacaktır “Ziyaretçi sitede yapmak istediği şeyi tamamladı mı?”.
    Örneğin bazı kullanıcılar siteyi daha sonra satın almak için bir ürünü araştırmak için kullanabilirler. Onları mümkün olan en iyi deneyimi vermek için spamden uzak, iyi ve temiz bir yorum sistemiyle birlikte ürününüz orijinal içerikli bir açıklamasını sunun. Kullanıcıların soru sormak için sayfalar arasında dolaşması yerine sorularını direk sorabilecekleri bir forum bile yaratabilirsiniz. Ziyaretçilerin, ürünün sayfasında veya ürün üzerinde daha derinlemesine bilgi veren sayfalarda geçirdikleri zamanı takip edin.
    Görev tamamlama oranları hakkında bazı verileri toplamak SEO planınızın denetimini yaparken size yararlı olabilir. Bunu yapmak için ziyaretçiye ziyaret sebebinin araştırma mı, eğlence mi yoksa bir ürün satın almak mı olduğuna dair çoktan seçmeli sorular veya hatta “Yapmak istediğiniz şeyi yapabildiniz mi?”, “Ziyaretinizden memnun kaldınız mı?” gibi evet ve hayır cevapları isteyen kısa anketler yapın. Bu ölçümleri daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmak için SEO planınızın etkinliğini yorumlamada kullanabilirsiniz.
    Bir SEO Uzmanı Kiraladığınızda / Bir SEO Uzmanıyla Çalışırken Bu Ne Anlama Gelir?
    • 6 ay veya daha kısa bir sürede sizi bir numaraya yerleştirebileceğini iddia eden bir SEOuzmanına asla güvenmeyin. Çok iyi uygulanmış bir SEO stratejisinin faydaları genellikle kendisini en az bir yıldan önce göstermez, özellikle site birçok açıdan yenilenecekse bu süre daha da uzayabilir. Taktikleriniz sizi kısa vadede başarıya ulaştırabilir ama uzun vadede size sağladığı tüm getirileri fazlası ile geri götürecektir.
    • Projenin başında beklentilerle ilgili bir çizelge talep edin ve SEO uygulaması bittikten sonra tekrar bir çizelge talep edin.
    • Sıralamadan ziyade, sizin ticari hedeflerinize odaklanan biri ile çalışın. Sıralamalar yerine organik trafik, satış, görev tamamlama ve benzeri gibi APG’leri arttırmaya çalışın.
    • Kişisel egzersizlerinizde olduğu gibi genelde daha küçük, başarılabilinir ve önünüzde olan hedeflere odaklanın. Bunu yapmak sürekli endişeli bir ruh halinde olup başarısızlığa sürüklenmekten daha iyidir. Tek ve zorlu bir çaba ile SEO uygulamanızda başarıya ulaşmayı denemektense, daha küçük bir hedefe ulaşıp kendi performansınızı görebilir ve bunun ardından en büyük hedefe ulaşmak için tek tek küçük hedeflerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
    • SEO uzmanlarından neyin en hızlı sonucu vereceğini değil, neyin uzun zaman içerisinde sürekliliği sağlayabileceğini sorun.
    • Eylemlere bölünmüş bir zaman çizelgesi kullanın; 2-4 hafta kapsamlı bir site denetimi, 1-2 ay teknik değişiklikler, 2 ay içerik yenileme, 3-4 ay link elde etme çabaları ve benzeri…
    • SEO uzmanlarından açıkça ne yapıldığına dair raporlar isteyin ve saf sıralama ölçümlerinizle birlikte bunun genel büyümenizi nasıl arttıracağını sorun.
    Bu makale kötü uygulanmış SEO’ların size en kısa sürede sonuç vereceğini belirtmemektedir. Korsanların gizli spam linklerini ortadan kaldırmak, sitenin içerisindeki kritik sorunları tespit etme veya manüel cezayı kaldırma gibi iyi bir SEO’nun çok hızlı sonuçlar verebileceği bazı durumlar da vardır.
    Bu makaleden çıkarmanız gereken sonuç, herhangi bir SEO çalışmasına başlamadan önce durumu değerlendirmek için zaman harcamanız, kısa ve uzun vadeli stratejiler geliştirmeniz, SEO’ya devamı eden bir süreç olarak yaklaşmanız, gerçekçi hedefler koymanız ve daha büyük bir ekip ve uygulayıcılar ile zaman çizelgeleri oluşturmanız gerektiğidir.
    Birçok SEO çalışması gerekli zaman ve yatırım hakkında gerçekçi olmayan beklentiler yüzünden başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Sitenizin bunlardan biri olmasına izin vermeyin!
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 575 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Which-Hosting1

    Webmasterlar için oldukça önemli bir konu: Hosting firması seçimi. Peki sitemizi emanet edeceğimiz hosting firmasını seçerken nelere dikkat etmeliyiz?

    Kurumsallık:

    Öncelikle firmanın kurumsallığı sorgulanmalıdır. Ofisleri var mı?, adresleri belli mi?, iletişim bilgileri güncel mi? Kaç kişilik ekiple çalışıyorlar? Mağdur olmamak için bu sorular sorulmalı ve kesinlikle kurumsal bir yapıya sahip firma ile çalışmalısınız.

    Teknik Destek:

    Teknik destek çok önemli. Problemlerinize 2 gün sonra dönüş yapan firmalar sizi zor durumda bırakacaktır. 7/24 müşteri desteği sağlayan firmalarla çalışmaya özen gösteriniz. Çünkü tehdit gündüzü beklemez, tam aksine, geceyi bekler. Mümkünse canlı destek hizmeti olan hosting firmalarını tercih ediniz.

    Güvenlik :

    Firmanın sadece kurumsallık olarak değil, teknik olarak da güvenilirliğini sorgulayın.  Her saldırıda sizi zor durumunda bırakacak firmalardan uzak durun. Datacenter olarak hizmet veren firmalar her zaman daha da güvenilir hizmetler sunar.

    Lokasyon:

    Türkiye lokasyonlu firmalarla çalışın, yurtdışı lokasyonlu firmalara göre sunucu erişimleri daha hızlı olacaktır.

    Ücret :

    Kalite ucuz olmaz elbette ancak yine de alternatifleriniz arasında, size sunulan paket özelliklerini baz alarak fiyat karşılaştırması yapın.

    Size uygun hosting sağlıyor mu?

    Eğer ASP yazılım ile birlikte Acess veya SQL veritabanı kullanacaksak ozaman Windows hosting seçmeliyiz.  Php yazılımla MySQL veritabanında site kuracaksak  Linux. Html yazılımlar için hosting türü farketmez. Firmanın size uygun hostingi sağladıgından emin olun.

    Yedekleme:

    Siz elbette kendi yedeğinizi alacaksınız ancak olası bir problem için hosting firmasının da düzenli olarak yedek alması önemli bir konudur. Sistemsel ve güvenlik anlamında size en az işi bırakacak, gelişmiş sisteme sahip firmaları tercih edin.

    Yer Sağlayıcı Belgesi:

    Firmanın bu belgeye sahip olup olmadığını sorun. Yer sağlayıcı belge numaralarını zaten sitelerinde yayınlamak durumundalar.  Bu sizi güvene alacak önemli bir unsur.

    Müşteri yorumları :

    Tüm bu bilgileri de sizinle paylaşacak aslında en önemli maddemiz, müşteri yorumları. Bu firmalar ile çalışan insanların yorumlarını okuyun, firma hakkında daha sağlıklı bilgiler edineceksinizdir.

     

     

     

     

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
p_ayrac
  • 591 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • web yöneticisi araçları

    Başta arama motorları tarafından sunulan site yönetici araçları olmak üzere, sitemizin fiziki ve istatistiki durumunu kontrol edebileceğimiz pek çok araç bulunmaktadır. Bu yazımda, bu araçların kullanılmasının öneminden ve Google Web Master Tools (Web Yöneticisi Araçları) hakkında bilgi vereceğim.

    Bu araçlar neden önemlidir?

    Sitelerimizin amacı, sosyal sorumluluk, paylaşım yada maddi kazanç amaçlı belli kitlelere ulaşmaktır. Bu kitlelere ulaşmak için, reklam, sosyal medya, arama motorları gibi çeşitli seçenekler mevcuttur. Bu seçeneklerden en etkili ve organik olanı da arama motorlarıdır. Bu nedenle, biz webmasterlar sitemizi arama motorları sıralamasında üst sıralara çıkarmayı hedefleriz. Bunun için de, sitemizin istatistiki ve fiziki anlamda iyi durumda olması gerekmektedir.

    Bu araçlara nasıl ulaşacağız ?

    Arama motorları, bu kontrollleri yapmamız, sitemizin sağlık durumu hakkında bilgi almamız ve verilen öneriler doğrultusunda site yapımızı iyileştirmemiz için bize araçlar sunar. Bunlardan en çok kullanılanı, en doğru verileri paylaşan da kuşkusuz Google Web Yöneticisi Araçları’dır. Bunun dışında, Bing webmaster tools, Yandex site yönetici araçları, Alexa tools başta olmak üzre çeşitli arama alternatifler de bulunmaktadır.

    Google Webmaster Tools Nedir?

    Web Yöneticisi Araçları, Google arama motorunun webmaster dünyasına sunduğu önemli ürünlerden birisidir. Sitemizin sağlık durumunu öğrenebileceğimiz, hangi ilaçları nasıl alacağımıza dair reçetelerin olduğu sitemiz için bir klinik diyebiliriz.

    Google Webmaster Tools Ne İşe Yarar ?

    Sitemizin, hit, indeks, arama sonuçları, anahtar kelime, html hataları, vb. her türlü güncel istatistiki verilerine ve sağlık durumu kontrol edebiliriz.

    Neden Önemlidir?

    Sitemizi analiz etmek için pek çok siteye ve site analiz programlarına başvururuz. Sitemizin  istatistiki ve fiziksel durumunu en iyi Google site yöneticisi araçlarından öğrenebiliriz. Bu aracı kullanmak, güncel olarak takip etmek, sitemiz ile alakalı tüm olumsuzluklara en kısa zamanda müdahele etmemizi sağlar. Sağlıklı bir seo için bu gereklidir. Amacımız sitemizin Google’da üst sıralarda olması değil mi ? Merakımız da acaba neyimiz eksik değil mi ? Eee, işte Google bunları söylüyor bize zaten. Bize kalan tek şey, onun sunduğu bilgi ve verileri doğru yorumlamak ve bunun ışığında sitemize müdahele etmek.

    Google Webmaster Tools ( Site Yönetici Araçları) bize ne imkanlar sunuyor?

    Arama Görünümü :  Veri işaretleyici ile aramalardaki görünümü iyileştirmemizi sağlar. Veri işaretleyici nedir : https://support.google.com/webmasters/topic/2692946?hl=tr&ref_topic=21997

    Arama Trafiği : Google aramalarına göre sitemizin detaylı istatistikleri burdadır. Aramalara göre, gösterim, tıklama ve sıra durumunu, sitemize gelen bağlantıları, site dahili bağlantılarını, varsa manuel spam işlemlerini buradan detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz.

    Google Dizini: Sitemize ait anahtar kelime analizlerini görebilir, istediğimiz url yi Google arama sonuçlarından kaldırabiliriz.

    Yapılandırılmış veri istatistiklerini görmemizi sağlar. Sitemizdeki Html hatalarımızı gösterir ve tavsiyelerde bulunur. Site bağlantıları aracı ile istediğimiz url lerin arama sonuçlarındaki sıralaması düşürmemizi sağlar.

    Tarama : Sitemizdeki web ve mobil sürümler için tarama (url)hatalarını, dönemsel istatistiklerini, robots.txt durumunu gösterir. Sitemap eklememize ve sitemap durumunu ve istatistiklerini görmemize olanak sağlar.

    Laboratvuar:  İstenilen bağlantının Google önizlemesi yapılabilir, sitenize özel arama motoru oluşturabilir, doğrulanmış yazar istatistiklerini görebilirsiniz.

    Ayrıca, Google Web Yöneticisi Araçları ile, sitenizdeki adres değişikliklerini bildirebilir, yeniden değerlendirme isteği gönderebilir, yukarıda sayılan pek çok istatistiği tablo olarak indirebilirsiniz.

     

    İyi bloglamalar.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.124 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hakan kamış

Teşekkürler çok işime yaradı.
  • seo uyumlu makale içerik

    Merhaba arkadaşlar

    Biz webmaster kişilerin en büyük dertlerinden birisi de sitesini güncel tutmak. Yazılım olarak, içerik olarak, grafik olarak bir website her zaman güncel olmalıdır. Aksi takdirde, seo yarışında geri kalır ve gücünü kaybeder.

    Sitenin türüne göre, içerik olarak güncel tutmaya yönelik farklı alternatifler vardır. Site türümüz eğer bir blog ise, pek çok site sahibi, kendisi yazmayı, yazamadığı durumlarda gönüllü ya da bedelli yazar tutmayı seçer. Amaç, güncel makaleler ile, sitemizi canlı tutmak. Ancak, her güncel içerik, sitemiza yarar sağlayacak diye birşey yok.  Bu yazının konusu da tam olarak bu. İçerik eklerken dikkat edeceğimiz bir kaç ufak kriter, o içerikten maksimum verim almamızı sağlayacak.

     

    • Yazılarınızda H etiketlerini kullanın.  H etiketlerinin seo açısından önemini hepimiz biliyoruz, tema ayarları doğru bir şekilde yapıldığında, yazı başlıklarımızda H etiketi hiyerarşisinde yerini alacaktır.

     

    • Yazılarınızı dikkat çekici hale getirin. Yazmış olduğunuz yazı içerisinde farklı renkler, kalınlık, italik, altçizgi gibi alternatifler  kullanmanız  ziyaretçilerinizin ilgisini çekecektir. Hiçkimse boğuk bir yazıyı sonuna kadar okumak istemeyecektir, her ne kadar faydalı içerik de olsa.

     

    • Yazılarınızı görsel öğeler ile destekleyin. Hem okurların, hem de arama motorları için iyi bir hamle olacaktır. Resimleri eklemeden özgünleştirmeyi unutmayın.

     

    • Yazılarınızda site içi linklemeye özen gösterin. Hazırladığınız yazı içerisinden sitenizde bulunan diğer yazılara linkler verin. Ama bunu yapar iken oldukça dikkatli olun. Boş sayfalara ve yazı ile alakasız sayfalara link vermek yarardan çok zarar verecektir. Örneğin yazınızın başlığı ve içeriği Wordress Seo İpuçları ile ilgili ise WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarlarına yönlendirip, o yazınızın da okunmasını sağlayabilirsiniz. Bu hem ziyaretçinin sitede daha fazla kalmasını sağlayacaktır, hem de seo açısından oldukça faydalıdır. Arama motorları site içi linklemeye önem verir. Bu işi, simple tags, seo smart links gibi eklentiler ile de yapabilirsiniz.

     

    • Yazılarınız %100 özgün, %100 yararlı olsun.  Özgün olmayan yazılar Google tarafından pek değerli olmayacaktır. Ayrıca, özgün diye eklediğiniz anlamsız kelime torbaları da pek faydalı olmayacaktır. Yazılarınızın önceliği Google değil, okur olsun. Yazılarınız okunur, tartışılır, paylaşılırsa, arama motorları bunu görecektir. Bu nedenle özgün ve insanlara aradığını veren yazılar yazınız.

     

    • Alakalı etiketler kullanın. Etiketler bir nevi küçük kategorilerdir. Bir etikete tıklandığında, o etiket ile direk alakalı başlıklar çıkmalıdır. Aşırı ve alakasız etiket kullanımından kaçının.

     

    • Title ve description yazı ile alakalı olsun. Yanlış başlık ve açıklamalar ile insanları kandırmaya çalışmayın. Dediğim gibi, ziayretçilere aradığını vermezseniz, arama motorları da size aradığınızı vermeyecektir.

     

    • Unutmadan, yazılarınızın sosyal medyada beğenilip tartışılmasını sağlayın.  Devir sosyal medya devri, arama motorları için de öyle.

     

    İyi bloglamalar 🙂

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.395 kez görüntülendi.
  • 5 Yorum

Son Yorum: Gulay Yildirim

Yazınızdan yararlandım. Bazı bölümleri iki kez okudum ve not aldım. Daha dikkatli sayfalar oluştumaya gayret göstererek sonucunu bekliyeceğim. Başarılarınızın devamını…
Sayfa 1 Toplam: 212

Bu site Aykut ÖZDEMİR tarafindan kurulmuştur.