• Web sayfaları üzerinde tarama hataları belirli dönemlerde ciddi sıralama düşüşlerine sebebiyet vermektedir. Sıralama esnasında yer alan düşüşleri sonrasında site içlerinde trafik kayıpları ortaya çıkmaktadır. Web sayfaları üzerine yönelik ortaya çıkan tarama problemleri Google’ın başarılı bir tarama gerçekleştirmediği ya da HTTP hata raporu veren internet adresinin URL’leri hakkında bilgi vermesine neden olmaktadır.  Tarama esnasında ortaya çıkan hata raporunda iki ana bölüm yer almaktadır. Genel hatları ile tarama hataları raporu kısımları;

     

    Site Hataları: Yer alan raporun internet adresi hataları bölümünde son 90 gün aralığında Googlebot’un siteye erişimini engelleyen tüm sorunlar ortaya çıkarılmaktadır.

     

    URL Hataları: Ortaya çıkan raporun URL hataları kısmında ise Google’ın masaüstü ya da telefon sayfalarını taradığı aşama içerisinde ortaya çıkan spesifik hatalar olarak adlandırılabilir. URL hataları kısmında bulunan her bölüm Google siteleri içerisinde erişim sağlayabilmek için kullanmış olduğu farklı mekanizmalara denk gelmektedir. Listelenmiş olan tüm hatalar ise tarama yaptığınız sayfaya ilişkin olduğunun unutulmaması gerekmektedir.

    Hataların Oluşma Nedenleri

     

    Kaliteli ile beraber iyi çalışan bir internet adresinde tarama hataları rapor kısmında site hataları bölümünde herhangi bir hata yer almaması gerekmektedir. Google site ile beraber ilgili önemli bir miktarda hata bulunması durumunda sitenin koşullarına bakmadan bir ileti yollanarak sitenin hatalı olduğu sizlere bildirilmektedir. Bunun yanında birçok site iyi bir çalışma yapılmaktadır. Tarama hataları adresinde sayesinde site ile ilgili hata durumları ortaya çıkarılmaktadır. İnternet adresinde çıkan hataları bölümünün üç hata türü arasından her birinin yanında hızlı durum kodu yer almaktadır. Ortaya çıkarılan durum kodları ise DNS, Sunucu bağlantısı ve robots. txt olarak adlandırılabilir.

     

       tarama-hatalaritarama-hatalari-2

     

    Yüksek Hata Problemi

     

    İnternet siteleri içerisinde DNS, Sunucu bağlantısı ile beraber robots. txt kategorilerinden herhangi bir yerde %100 hata bulunması halinde siteniz devre dışı kalmaktadır. Site içerisinde %100 hata çıkmasının nedenleri arasında;

     

    —İnternet adresinde belirli bir bölüme ait izin durumlarının değiştirilip değiştirilmediği kontrol edilmesi gerekir.

    —Web sayfanız yeni düzenlenmişse harici olarak çalıştırılan bağlantıların çalışıp çalışmadığı kontrol edilmesi gerekir.

    —Yeni komut dosyalarını doğru bir şekilde inceleyerek bozuk şekilde çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.

    —Dizin durumunun mevcut olduğundan ve silinmediğinden emin olmalısınız.

    —Site içerisinde bu nedenlerden oluşan hata bulunmuyorsa hata geçici bir hata olarak bulunabilir. Sitede geçici problemlerden oluşan hatalar sorun oluşturmamaktadır.

     

    Site içerisinde %100’den az hata yer alması halinde bu durumun geçici olacağını unutmamanız gerekmektedir. Fakat %100’den düşük hataların ortaya çıkması sitenizin aşırı yüklü olduğunu da belirtebilmektedir. İyi şekilde oluşturulmuş sitelerde hata yer almamaktadır.

     

     

    URL Sorunlarından Kurtulma

     

     

    İnternet adreslerinde 404 hataları normal hata olarak adlandırılır. Fakat başka sayfalar aracılığı ile bağlantı verilen önemli internet adresleri, eskiden site haritası içerisinde bulunup ancak şu an silinmiş olan URL’ler ile beraber artık sitenizde yer almayan URL’leri kontrol etmeniz son derece önemli bir konudur. Bu URL’ler aracılığı ile başka kişiler ve Google sayfası sizin verilerinize erişme imkânına ulaşabilmektedir. Site haritanızı periyodik şekilde güncelleyerek eski URL’leri silmelisiniz. Eski kodların yerine daha yeni site haritaları eklemiş kullanıcıların eski site haritasının silip silmediğinden emin olunması gerekir. Yönlendirme koşullarınız ve URL’leriniz ardışık durumdaysa Google sırayı takip etmekte zorlanabilir. Bu yüzden atlamaların sayısının düşük tutulması son derece önemlidir.

     

    Tarama Hatası Ne Demektir

     

     

    Tarama problemleri, web sitelerinin belli sayfalarında ya da tamamında arama motoru ile beraber ulaşılamaması halidir. Ortaya çıkan bu hatalar genel olarak Server (500) hataları ile 404 Not found hataları olarak kendisini belirtmektedir. Server hatası ise web sayfalarının alındığı serverdeki herhangi bir problemden dolayı meydana gelmektedir.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 225 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bu yazıyı okumadan önce;

    • Etiketi angarya bir iş olarak görüyorsanız unutun
    • Etiketlemeyi, sitenizin içerik ve indeks sayısını artırıcı bir yöntem olarak görüyorsanız unutun (İndeks sayısından kasıt, ne kadar çok etiket o kadar çok url, teorik olarak öyle ancak bu indeks artırma değil siteyi çöpleştirmektir.)
    • Etiketlemeyi,  arama motorlarını kandırarak insanları çekme yöntemi olarak görüyorsanız da unutun.
    • Etiketlemeyi, c/p içeriklerinizi özgünleştirme yöntemi olarak görüyorsanız, unutun.

    Peki nedir etiketleme? Etiketleme bence 2 şeydir. Birincisi etiketler mini  kategorilerdir, ikincisi kullanıcının arama sonuçları ile içeriğiniz arasındaki köprücüklerdir.  Peki bu bilgi neye yarayacak ?

    Etiketleme Mantığı

    Etiketleri mini kategoriler olarak kullanabilirsiniz. Örneğin Sitenizde Seo adında bir kategori var, on page seo, off page seo  vb. etiketler, sizin mini kategorileriniz olur. Bu etiketler, sadece arama motorları için değil, kullanıcılar için de site için de faydalı bağlantılar oluşturur. Kullanıcı yazınıza ulaştı, on page seo ile ilgili daha fazla yazı okuyacak, bu etiket kullancııyı o yazılara yönlendirecektir. Haber sitelerinde kent isimlerinin etiket yapılması, dekorasyon sitelerinde oda ve dekorasyon objelerinin etiket yapılması vs. gibi. Bu mantıkla yapacağınız etiketleme ve bu etiketlemeler için  yazı içinde geçen kelimelerde bağlantı oluşturucu bir takım eklentiler (simple tags vb.) ile, bunu başarıyla uygulayabiliriz.

    Bir diğer konusu etiketlemeler ile doğru takipçilere ulaşmak. Peki etiketlemeler bizi okura nasıl ulaştırır? Etiketlemenizi aramalara yönelik yapın. Bir tarafa içeriğinizi diğer tarafa, kullanıcının içeriğinizle alakalı bilgilere ulaşmak için yapacağı aramaları koyun. Örneğin bu yazıdaki bilgilere kullanıcı hangi aramalar ile ulaşır? “etiketleme nasıl yapılmalı, en fazla kaç etiket, etiket kullanımı vb.” o zaman etiketlemelerimiz bu şekilde olmalı.

    Etiket Sayısı

    Etiket sayısını abartmanız, etiketlerde seo bilgileri, seo bilgisi, seo bilgi, seo bilgiler, faydalı seo bilgileri, seo bilgi bıdıbıdısı tarzı onlarca tekrarlar yapmanız vs. sitenizi çöplüğe dönüştürecektir. Bundan kaçınalım. Bunun dışında, 2016, google, güncelleme şeklinde 3 etiket değil de (bunu otomatik etiketleme programları yapıyor, faydasından çok zararlı var) “2016 google güncellemesi” şeklinde tek ve yukarıdaki mantıgımızda uygulanan bir etiket tercih ediniz. Bu doğrultuda oluşturacağınız etiket sayısı ideali 3-5 dir. Ben bir etiket koydum sorun olur mu ? Olmaz, sadece yukarıda saydıgım faydalarını azaltırsınız. 20 etiket koydum yararlı mı? Değil, hadi yazınızın içeriğinize göre (700-750 kelimelik kalabalık bir içerik ise) 6-7 olsun, daha fazla da olmamalı. Kelime sayınız x %1 formulü uygulayabilirsiniz, ancak kelime sayımız ne olursa olsun maksimum sınırımızı 6-7 civarında tutalım mutlaka. Bu oranı bir tekil içerik için düşünmeyin; ne yani 50 kelimelik yazıya 5 etiket girdim ne olacak demeyin, tüme varım yaparsak; site genel içeriğindeki o oranda etiket çöplüğü sağlıksızdır.

    Etiket Bulucu & Etiket- İçerik Alakası

    Yukarıdaki mantıklar ile  etiket oluşturmak ve simpe tags gibi eklentiler ile  etiketler – yazılar arasında köprüler oluşturmak yeterlidir. Yok efendim yazıda en çok geçen kelimeler etiket olur diyip etiketleri yazıda ilgili ilgisiz yerlere sıkıştırıp dil bilgisinden, metin mantık ve anlamından uzak botlara hitap eden içerikler üretmeyiniz.  Doğal, insanlara yönelik olun. Bakın ben bu yazıya 2 tane etiketleme nasıl olmalı kalıbı sığdırdım mı ? Hayır, gerek yok, faydası yok, zararı çok.

     

    Bonuslar :

    Etiketleme bir site dilidir, başladığınmız mantık ile devam edin, tutarlı olun.

    Etiketlemede noktalama işaretleri kullanmayın

    http://www.okck.net/2010/11/bloglamada-etiketleme-tavsiyeleri-1.html adresinde bu yazıma ele almadığım pek çok ufak detay hakkında bilgi verilmiş,  şimdi olmasa bile yer imlerine ekleyip bir ara okumanızı tavsiye ederim.

    Başarılı Etiketlemeler 🙂

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.373 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.


  • Bu kısaltmalar kafa karıştırıyor değil mi? SEO’yu anladık ta bu diğerleri ne oluyor? SEO’yu hallettik de diğerleri mi kaldı? Şimdi bunlar da nerden çıktı vs. gibi sorular görüyorum 🙂 Bu soruları görünce, söz konusu kavramları kısaca açıklama ihtiyacı duydum.

    SEO aslında hepimizin bildiği üzere, Search Engine Optimization, yani Arama Motoru Optimizasyonu. Kısaca açıklaması siteleri başta Google olmak üzere arama motorlarına sevdirmek için site içi ( tema optimizasyonu, site içi link inşaatı, etiketlemeler vs.) ve site dışı (backlink gibi) seo çalışmalarını kapsayan bir çalışma sistemidir. SEO çalışma sisteminiz ne kadar sağlamsa, arama motorlarındaki sonuçlardaki yeriniz o kadar öndedir. Bu da sitenizin seçkinliğini artıracak en değerli anahtardır.

    Peki ya SEM? Search Engine Marketing, yani Arama Motoru Pazarlaması.  Yani Adwords, Bing ads vb.  SEO çalışmaları uzun vadede, SEM çalışmaları ise daha kısa vadede sonuçlar elde etmenize yarar. Buna çok yatırımla kısa vadeli kazanç, daha az yatırımla daha uzun vadede kazanç gözüyle de bakabilirsiniz. SEM olmazsa olur mu? Olmaz, tek başına SEO yeterli midir? Hayır, SEO ile SEM bir bütündür ve rakiplerinize karşı esas başarı ancak bu ikisi sistematik bir şekilde harmanlandığında gerçekleşir.

    SMO Nedir ? Social Media Optimization, Türkçesi Sosyal Medya Optimizasyonu. Sosyal medya, günümüz web sektörünün lokomotifleri olmuştur, devir sosyal medya devri diye boşuna demiyoruz. Bu da SEO kadar SMO’yu da önemli hale getirmiştir. SEO ve SEM’i anladıkta SMO için neler yapıcaz dediğinizi hissediyorum.

    • Öncelikle siteleriniz için tüm popüler sosyal ağlarda hesap açınız.
    • Bu hesapları birbirine bağlayınız ki bir paylaştıgınız otomatik hepsine gitsin.
    • Hootsuite gibi sosyal medya paylaşımınıza fayda sağlayacak araçlar edininiz.
    • Düzenli olarak bağlantılarınızı sosyal ağlarda paylaşınız.
    • Paylaşım yaparken insanların ilgisini çekecek görsel medyalar ile destekleyiniz
    • İnsanları da paylaşmaya teşvik ediniz
    • Hashtag gibi günümüz sosyal ağ etiketleme sistemlerini kullanınız

    Son kavramımız SMM, Social Media Marketing, yani Sosyal Medya Pazarlaması. SMO-SMM arasındaki ilişki, SEO-SEM arasındaki ilişki ile aynı. SMM de Facebook Ads gibi sosyal ağ reklam araçlarını kapsamaktadır.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Bol kazançlar

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 676 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hamza demir

Çok güzel bir derleme teşekkürler
  • Reklam, tanıtım ve backlink piyasasında, site-alışverişlerinde PR’nin öneminin tartışıldığı son dönemlerde, giderek önem kazanan iki kavram : Domain Authority ve Page Authority. Authority kelime olarak itibar anlamına gelir, yani Alan adı İtibarı ve Sayfa İtibarı olarak Türkçeleştirebiliriz bu terimleri .  MOZ tarafından çeşitli kriterlere dayalı algoritmalara bağlı olarak 1-100 arasında değişen bu değerlerin hangi kriterlere bağlı olduğundan aşağıda bahsedeceğim. Öncelike şunu söylemekte fayda var, Tıpkı PR değerinde oldugu gibi, 2 taktik ile bu değerleri yerinden oynatmak mümkün değildir, bu değerleri yükseltmek için, tüm kriterleri kapsayacak ciddi iç ve dış seo çalışması gerekmektedir.

    Domain Authority Değerini Etkileyen Kriterler:

    • Domain Yaşı
    • Toplam aktiflik süresi
    • Güncellenme sıklığı
    • Sayfa otorite değerleri (PR ile benzer mantıktadır, altsayfalar ne kadar otorite sahibiyse, domain de o kadar otoritelidir.)
    • Moz tarafından geliştirildiği için MozRank, MozTrust değerleri

    Page Authority  Değerini Etkileyen Kriterler:

    • İçerik kalitesi ( Özgünlük, takipçiye sağladığı fayda)
    • İçerik kalitesi ile alakalı olarak, hemen çıkma oranı, yorumlar, anahtar kelime tutarlılığı
    • Backlink kaynaklarının kalitesi (otoritesi, alakası, geri dönüşüm oranı)
    • Dış köprülerin kalitesi
    • Site içi linkleme
    • Temiz kodlama, hız vs. performans özellikleri
    • Spam durumu
    • 302 yönlendirmelerinin sayısı
    • Sosyal ağ popülaritesi (Beğeniler ve paylaşımlar, sosyal medyadan gelen trafik)

    Bu kriterler, 2 otorite değerinizi yükseltmek için size yeterimce ipucu veriyor 😉

    Sayfa otoritesinin yükselmesi, PR mantıgında oldugu gibi alan adı otoritesini de yükseltmektedir.

    Otorite değerleri için : https://moz.com/researchtools/ose/

    Burada önemli olan soru, Google bu değerleri kabul ediyor mu ? Aslında MOZ tarafından geliştirilen bu değerlerin bağlı oldugu kriterler, Google sıralama algoritmalarında kullanılan kriterler ile benzer oldugundan, Authority değerleri ile Google arama sonuçları arasında paralellik görülebilmektedir.

    Aşağıda, SeoBilog tarafından yapılan analize ait görselleri görebilirsiniz.  

    Haber kelimesinde ilk 130 sitenin Domain Authority Grafiği

    google-domain-authority-iliskisi

    Haber kelimesinde ilk 130 sitenin Page Authority Grafiği

     

    google-page-authority-ilişkisi

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 959 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Merhabalar

    Pek çoğumuz sitemizin arama motorlarında üst sıralara çıkması ve daha çok hite sahip olması için, backlink alımına başvururuz. Bunu yaparken de, maalesef alışılagelmiş, artık kabul görmediği gibi faydasından çok zararı olan yöntemleri deneriz.

    Bakın Google amca kalite yönergesinde ne diyor :

    https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=tr

     

    Amacımız sitemizi arama motorlarına sevdirmek değil mi ? En güçlü ve hedef arama motoru da Google olduğuna göre, ilk referansımız onun yönergeleri olmalı. Yukarıdaki yönergelerde pek çok konuda kurallar, tavsiyeler var, ben size işin Türkçesini söyleyeylim:

    • Sosyal link adı altında satılan, işe yaramaz yüzlerce çöp forum, blog, dizin, wiki ve toplistten kaçının.
    • Siteniz ile hiç alakası olmayan sitelerden, doğal olmayan görünümde link alımlarından kaçının
    • Makale çöplüğü sitelerde tanıtım yazısı alımlarından kaçının
    • Doğal olmayan her türlü imleme ve pingleme çalışmalarından kaçının.
    • Sosyal ağlardaki spam paylaşımlardan kaçının.

    Unutmayın, biz Google denen şeyi, bize anlatıldığı kadar biliyoruz. Onu kandıramayız, çünkü o algoritmayı oluşturan beyinler, en az bizim kadar çalışıyor 😉 Hiçbir site, doğal yöntemler ile 2 günde binlerce backlink kazanamaz. Kazanıyorsa, o işte bir hile vardır. Bu çok basit bir mantık.

    Peki nasıl backlink almalıyız?

    Google gözünde iyi itibara sahip, içeriğimize yakın sitelerin bizi tavsiye etmesi şeklinde bağlantılar alabilirsiniz. Google insgiht ile siteniz ile alakalı kategorileri bulabilirsiniz.  Footer ya da sidebardaki, görünmez köşelerde kalmış, aynı anahtar kelimeye yönelik onlarca backlink alımlarından kaçının. Google yönegelerindeki güncelleme ile bu duruma karşı olan tavrını açıkça ortaya koymaktadır. Sitenizi kaynak gösteren, tavsiye eden farklı text-linkler (Örneğin emlak anahtar kelimeli 10 link yerine, emlak fırsatları, emlak tavsiyeleri, en uygun emlak , emlak rehberi vs. gibi insanların sorguladığı farklı alt anahtar kelimeler ile) veya siteniz ile alakalı tanıtım tadında yada alanınızla ilgili bilgi verici özgün makaleler size doğal görünümlü işe yarar backlinkler sağlayın. Böylelikle, bu linkler, işe yaramaz backlinkler olarak kalmaz, size takipçi de getirir, bir link size takipçi getiriyorsa, o takipçi doğru kitleyse ve sitenizle ilgilendiyse, Google amca da bu backlinki sever.

    Banner reklam dediğimiz, takipçinin dikkatini çekecek, doğru yönlendirecek görsel bağlantılı backlinkler almanız da sağlıklı bir alternatif.

    Rss şeklinde backlink alabilirsiniz. Böylelikle hem farklı alt bağlantılara backlink ve hit kazandırmış olursunuz.

    Sosyal medyadan gelen köprü bağlantılar da oldukça önemlidir, çeştli yazılarımda farklı farklı açılardan bu konuya değindim, blogumda biraz daha gezinebilirsiniz 🙂

    Başarılar

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.139 kez görüntülendi.
  • 2 Yorum

Son Yorum: Yakup

Güzel bir yazı
  • Merhaba

    Hala insanların, onbinlerce, yüzbinlerce çöp backlink için çabaladıklarını görünce bu yazıyı yazmak istedim. Ben de vakti zamanında gümüş, altın, platin paket başlıkları altında, penguen uyumlu, bilmem ne uyumlu diye satılan, bomb paket, uçuran paket, bilmem ne paketlerden aldım. Ne oldu?

    2-3 gün hitlerde artış oldu.

    1 hafta geçmeden herşey normale döndü.

    1 ay sonra arama motorlarındaki sıralamalarım geriledi.

    Birkaç ay sonra, “O eski halimden eser yok şimdi” dedim. Herşey daha kötü oldu. Bir daha da eski halime dönemedim. Dönmk için, zamanıdna kolaya kaçıp aytırdığım paranın onlarca katını yatırmam lazım belki de.

    Aradan 1 sene geçti, şimdi bakıyorum da, o linklerden eser kalmamış. .edu sayfalar çoktan silinmiş, yorum, profil, makale backlinkleri kaybolmuş, sözlük, wiki tanıtımlarından eser yok, para mı? arkadaş çoktan harcadı, helal hoş olsun.

    Bir zamanlar bu taktikler işe yarıyordu, ama artık değil. Bunun için SEO dan çok anlamaya gerek yok, mantıklı düşünmek yeter. Google dediğimiz şey uzaylı değil, 4. boyutta hiç değil, bizim gibi mantıklı düşünen ama bizden çok daha donanımlı ve bilgili insanların bir ürünü. Bizden daha iyi diyorum çünkü bunu yapan bu adamlar yahu, heralde bizden iyi bilecekler. Yani Google’ı kandıramazsınız. çünkü insanları kandıramazsınız. Bu nedenle botlara değil insanlara hitap edin. Hileden hurdadan sakının. O zaman daha kolay kazanırsınız.

    Bırakın binlerce makale tanıtımını, alakasız sitelerden, pr ve indeksine bakıp backlink almayı. Pr nedir, artık ne değeri var? PR5 diye 1. sıraya mı yerleşiyorsunuz? Pr5 olsun link satıyım diyosanız zaten gerek yok aynen devam edin siz. Ama olduğunuz yerde sayarsınız. Ama gerçekten kazanmak, iyi yerlere gelmek istiyorsanız o zaman yaptığınız iş Google tarafından değer görecek, bunun için öncelikle insanlar tarafından değer görecek.

    Özgün, botlara değil insanlara yazılmış, faydalı yazılar yazın. Ben sitenize girdiğimde, aradığım şeyle karşılaşayım. Çat diye kapatmayayım, okuyayım, faydalı bulayım, referans verip paylaşayım.

    Faydasız backlink ve tanıtımlar harcayacağınız parayı, sosyal ağlar oluştrup onlara yatırın, hizmet, ürün, sitenizle alakalı takipçiler artırın. Sosyal medyada kazandığınız her takipçi, yeni içerikleriniz için garanti hit kaynağıdır. Çok basit ve çok mantıklı değil mi ?

    Bir süre sonra göreceksiniz ki, içerikleriniz sosyal medyada paylaşılıyor, tartışılıyor. Sektörünüzdeki bloglar, forumlar size kendiliğinden backlink sağlamaya başlıyor. Siz bir yandan ücretli kaliteli reklamlar sağlarken, ücretsiz kaliteli reklamlar da kendiliğindne oluşuyor. Doğal backlink, doğal hit kazanıyorsunuz. Google ‘da buna değer veriyor.  Artık arama motorları sosyal medyanın gücü ve önemini anladı. Sosyal medyada boş şeyler dönmüyor. İnsanların beğendiği, onayladığı şeyler paylaşılıyor.

    Site yönetici araçlarına girin. Google zaten size şunu şöyle yap diyor. Başlangıç için onlarca seo analiz araçları var. Bunlar ıkullanın. Bir süre bunlar sizi idare edecek. Sonra baktınız kazanıyorsunuz ve işleri daha profesyonel yapmaya karar verdiniz o zaman çöp paketler yerine, bu işi gerçekten profesyonel anlamda yapan, sitenizin içini dışını herşeyiyle ele alan, sektörünüzün durumunu iyi analiz eden, sektörünüze ve size yönelik ciddi çalışmalar yapacak,  sosyal medya çalışmalarına önem veren SEO’cular ile çalışın. Evet belki 40 liraya uçuk paketler satmayacaklar, belki daha uçuk fiyatlar sunacaklar ama, hakkını verecekler.

    Başarılar

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.656 kez görüntülendi.
  • 3 Yorum

Son Yorum: Onder Turan

Merhabalar yaziyi sonuna kadar keyifli bir sekilde okudum, bu makaleden çok faydalandim..Elinize saglik.. Onder
  • Bundan sadece 5-6 yıl öncesine kadar SEO’da yapılması gerekenler ve etkileri oldukça belirliydi. Ancak geçen yılların ardından Google’ın yayınladığı güncellemelerle birlikte işin seyri değişmeye başladı.

    Artık kullanıcı deneyiminin, hızın, kaliteli içeriğin ön plana çıktığı bir devirdeyiz. Bu da eski SEO teknikleri yerine daha yeni ve kullanıcı odaklı SEO tekniklerine bizleri yönlendiriyor. Google’ın 2015 yılında konuşulmaya başlanan ve resmi olarak duyurulan Rankbrain algoritması ile birlikte deep learning yani derin öğrenme arama sıralamaları konusunda son kararı verecek. Bu şu anlama geliyor. Google mühendislerinin yerini yapay zeka alacak.

    Geliştirilen yapay zeka algoritması olan Rankbrain şimdiden kullanılmaya başlandı. Google yetkililerinin yaptıkları açıklamalar doğrultusunda şuanda arama kuyruklarını daha iyi anlamak üzere kullanılan yapay zeka algoritması, mühendislerin sürekli olarak geliştirdiği sıralama algoritmasının işini kolaylaştırıyor.

    Bundan sonraki yıllar için bizleri bekleyen ise SEO’nun anlık olması. Yani yazılan içeriğin, alınan backlink’in etkisini hemen göstererek sıralamaya doğrudan dakikalar içerisinde etki göstermesi. Bu SEO dünyasını kökünden değiştirecek ve SEO uzmanlarının da önemini artıracak.

    Otoriter pek çok SEO şirketi, şimdiden araştırmalar yaparak yapay zeka algoritması ile ilgili araştırmalar ve analizler yapıyor. Türkiye’de analitik bir ajans olan ve SEO konusunda oldukça başarılı işlere imza atan Netvent’in SEO sayfasını ve yazılarını incelemenizi tavsiye ederiz. Google Patent incelemeleri, ünlü isimlerle röportajlarını mutlaka incelemelisiniz.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 529 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • SEO sonuçları görmek için ne kadar beklenmelidir? Ünlü köşe yazarlarından Stephan Spencer, bu sorunun basit bir cevabı olmadığını ama SEO zaman çizelgesini etkileyebilecek bazı etmenler olduğunu paylaşmaktadır.
    Siteniz arama motorlarının derin sularında kayıp mı oldu? Belki manüel bir cezaya çarptırıldınız. Belki de rekabet sizi sonuçlarda ve satışlarda saf dışı bıraktı ya da belki de siteyi bu zor durumdan kurtarmak için anlaşılmış bir danışman veya SEO uzmanısınızdır.
    Site sahipleri veya pazarlama yöneticileri için genelde SEO uzmanınızın tavsiyelerine uyarak sitede büyük değişiklikler yaptıktan sonra sıralamanızın veya dönüşüm oranlarınızın niçin ilerlemediğinin (ve hatta çoğu zaman gerilediğinin) sebebini anlamak çoğu zaman çok zor olabilmektedir. Eğer böyle bir durumdaki SEO uzmanıysanız niçin daha hızlı SEO uygulayamadığınızı açıklamada zor zamanlar geçirebilirsiniz.
    Bunun sebebi stratejinizin başarılı olmamasıdır ancak bundan da ziyade “gerçekçi SEO zaman çizelgesi”nin niteliği hakkında SEO uygulayıcınız ve takımınızın geri kalanı arasında bir kopukluk olması  daha gerçekçi ve yüksek olasılıklı bir ihtimaldir. Peki, bu bilgi boşluğunu nasıl doldurmamız gerekli?
    İşte bunun sorunun üstesinden gelebilmeniz için sizinle bazı fikirler paylaşıyor olacağız:
    SEO, Sitenizin Formunu Yükselten Egzersizlerdir
    Optimize Worldwide’ın yazarlarından Matt Morgan geçtiğimiz günlerde SEO’yu antibiyotik almayla betimleyen harika bir makale yayınlamıştır. Bu her ne kadar güzel bir benzetme olsa da hikâyeyi tam anlamıyla anlatmamaktadır.
    SEO, önleyici tedbirler ve sürekli gelişme olduğu kadar mevcut sorunlarında giderilmesidir. SEO ile bir kez kısa vadeli “tedavi” uygularsanız, sitenizin SEO’ya ihtiyacı hiçbir zaman kesilmeyecektir.
    Belki de SEO’nun bir egzersiz rutini olduğunu söylersek daha iyi bir benzetme yapmış olabiliriz. Eğer egzersizlerinizi savsaklamaya başlarsanız (veya tamamen egzersizi bırakırsanız), istediğiniz sonuçları elde edemeyecek veya başarınızın devamını sağlayamayacaksınızdır.
    Elbette bir egzersiz planına başlamadan önce her zaman bir spor antrenörüne danışarak vücudunuza  zarar vermeden neler yapabileceğinizi, hangi aletleri çalışmanız gerektiğini öğrenmeniz gerekmektedir. Bu SEO’nunda ilk işidir; siteyi inceleyerek ne gibi problemler olduğunu ve zaman içerisinde nasıl sağlam, itibarlı sıralamaları elde edebileceğinizi belirlemektir.
    Çok hızlı ilerlemeye çalışıp, hızlı sonuçlar almayı beklemek genellikle sitenize zararı dokunacak “düzeltme” sorunlarıyla karşılaşmanıza neden olacaktır. Tıpkı kısa vadede çok fazla kilo vermenizi sağlayan diyetler gibidir ama unutmayın ki diyeti bıraktıktan sonra hemen aynı kiloyu geri alırsınız (genelde de eskisinden daha fazla kilolu olursunuz) bu da doğrudan vücudunuz için zarar neden olur.
    SEO Karmaşıktır ve Uzun Vadeli Düşünmeyi Gerektirir
    SEO’nun teknik kısımlarının çoğu sorun gidermeye yöneliktir. Gerçek şu ki, bu her zaman sıralamanızın niçin çok değişken olduğunu açıklamak için yeterli değildir. Örneğin daha önceden SEO taktiği olarak kullanılan bir yöntem artık spam olarak değerlendirilebiliniyor olabilir. Bu Google’ın sıralama algoritmasının dışında kaldığı anlamına gelmektedir ki, bu sıralamanızda büyük düşüşler yaşamanıza doğrudan sebep olacaktır. Ayrıca SEO danışmanınızın çabalarının yavaş ama ilerleme gösteriyor olması da bu konuda sorun yaratıyor olabilir.
    SEO ile ilgili birçok değişken olduğunu anlamak ve bilmek çok önemlidir. Danışmanınız veya sizin için çalışan SEO uzmanınız, demode SEO yöntemleri, dizayn, kod ve aklınıza gelen diğer şeyler ile çalışıyor olabilir. Bu yüzden sitenizin denetimini sürekli olarak yaparak bir SEO çalışmasına başlamanız çok mühimdir. Bunu yapmanız, normalde kolaylıkla göremeyeceğiniz ve sitenize ciddi zararlar verebilecek olan sorunları görebilmenize yardımcı olacaktır.
    Artık temelinizi sağlamlaştırdıysanız, sitenizin itibarını yükseltmek için bir eylem planı yapmanız gereklidir. Bazen büyük bir sorunu çözmek için çaba sarf ettiğinizde, sağlam ve istikrarlı bir iyileştirme görmeden önce daha kötü sonuçlar görebilirsiniz.
    Dünyaca ünlü SEO uzmanlarından Alan Bleiweiss bile hemen hemen her projesinde SEO’nun meyve vermesi için ne kadar uzun bir süreye ihtiyacını olduğunu her zaman vurgulamaktadır.
    Alan Bleiweiss bir demecinde; “2013 yılı Ocak ayında SEO’yu uyguladık ve müşterim değişiklikleri hemen uygulamaya başladı. Organik trafik Temmuz 2013’e kadar yavaş yavaş azaldı ve sonra tekrar çıkışa geçti, bir noktadan sonra organik trafik bir çıktı, bir düştü, bir çıktı, bir düştü ve bu süreç bir yıl sonunda trafik patlayana kadar bu şekilde devam etti.
    Site çoğunlukla Panda olmak üzere çeşitli algoritmalara sahipti. Panda son birkaç yılda çok sıkı olan yeni algoritmalar kullanmaya başladı. Bu da bir sitenin sürdürülebilirliği sağlayabilmesi için işleri çok daha zor hale getirmektedir.
    Başka bir kritik konu ise SEO bir kez yapılıp, olduğu gibi bırakılamaz. Siteler, marka itibarı ve güven takviyesinin yanı sıra kendi içerisinde güçlü ve kaliteli sinyallerin devamlı uygulanmasına ihtiyaç duymaktadırlar.”
    gorsel-seo
    Grafikteki web trafiğinden de görebileceğiniz gibi, Google tarafından yapılan algoritmalardaki değişikliklerle organik trafiğin belirli bir dönemde önemli ölçüde düşüşünden dolayı sitede büyük değişiklikler yapılması gerekmiştir.
    Ancak uzun vadede çizelgeye baktığımızda sabırlı olmak ve sürdürülebilinir SEO başarısını yaratmak için doğru müdahaleleri yapmak trafiği tekrar arttırmış ve hatta önceki miktarını da geçmesini sağlamıştır. Alan Bleiweiss müşteriyi bu durum için bilgilendirip hazırlamamış olsaydı, kendisi ve SEO’dan sorumlu ekip arkadaşları site yönetimi ile çok hararetli tartışmalar yaşayabilir hatta işlerine son bile verilebilirdi.
    seo
    SEO Takım Olarak Çaba Sarf Etmeyi Gerektirir
     
    SEO başarısını etkileyen sayısız etmen vardır ve bunların çoğu da diğer ekipler ve bölümlerle yapılacak

    işbirliğine bağlıdır.
     
    Büyük çaplı işlerde genellikle onbinlerce (veya yüzbinlerce, hatta milyonlarca) web sitelerine sık sık bakıyoruz ve bazen beraber çalıştığımız ekipler farklı farklı ülkelerde olabiliyorlar. Ayrıca yapılacak değişikliklerin onaylanması ve uygulanması için de belirli bir aşama vardır. Zamanınızın büyük bir çoğunluğunda hangi değişiklikleri yapacağınızı düşünebilir, yapılacak değişikliklere onay almak veya SEO çalışmasının siteye dâhil edilmesi için beklemek zorunda kalabilirsiniz.
     
    Bu yüzden diğer bölümlerle işbirliği (özellikle bilgi teknolojileri ve sosyal medya bölümleri ile) SEO başarısı için çok önemlidir. SEO sadece anahtar kelimeleri ayarlamak değil, sitenizin tüm stratejisini yönetmektir. Yapılacak işi özellikle de yöneticilerden veya diğer bölümlerden onay almanız gerekiyorsa kesinlikle hafife almamanız gerekmektedir.
    Zamanlama Genellikle Bir Şans Oyunudur
    50 yeni blog içeriği yaratıp, bunların arasından az bir miktarının birçok insan tarafından görülmesini

    ve belki de sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılmasını ve linklenmesini ümit etmek kullanılan etkili bir

    SEO taktiği ile mümkündür.
     
    Sorun şu ki bunun başarısını tahmin etmek uzmanlar için bile son derece zordur. Bu genelde doğru

    içeriği doğru zamanda sunmayla ilgilidir ancak doğru olan zamanı kestirmek imkânsızdır, her an o

    beklenen doğru an olabilir.
    Kitlenizin hangi içeriği isteyebileceğini tahmin etmek için çabalayabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse mevsimsellik (Süper Lig’in yeni sezonun başlamasına yakın futbol ile ilgili içerikler), güncel trendlerden yararlanmak (bu biraz tehlikelidir çünkü trend sonlanırsa her şey için çok geç kalınabilinir) veya insanların paylaşmayı isteyebileceğini düşündüğünüz yeni içerik ve fikirler ortaya koymak.
    YG (Yatırım Getirisi) Daha da Karmaşıklaşıyor
    Google’ın Hummingbird algoritması ve anahtar kelime referans verisinin kaybı (“verilmemektedir”) SEOların kendi eylemlerinin kesin YG’sini ölçmek için işleri daha da zorlaştırmıştır.
    Artık tek bir kelimenin sizin trafiğinize ne kadar etki ettiğini öğrenmek mümkün değildir. Ayrıca Hummingbird, sitenizin hangi kelime için sıralanacağının varyasyonu her zaman direk olarak kontrol edememenizi sağlamaktadır. Bazen bu sitenize gereksiz trafik bile yönlendirebilmektedir.
    Bunun yerine genel hedeflerinize daha çok katkıda bulunan APG’ye bakınız. SEO revizyonunuzun amacı daha çok pozitif çevrimiçi hit mi almak? Siteye daha çok daimi kullanıcı mı çekmek? Dönüşüm oranlarını mı arttırmak? Ölçümlerin sahip olduğu değerler sizin hedeflerinizle ilgili değerlerle doğrudan ilgilidir; bir site için yararlı bilgiler bir başkası için tamamen yararsız olabilir.
    “Görev tamamlama” her zaman önerilen güvenilir bir ölçümdür, bu insanların sizin sitenizi niçin kullandıklarını anlamanızı sağlar, bu sayede artan dönüşümler için sizi belirlemeniz gereken strateji hakkında bilgilendirir. Örneğin siteniz bir ticaret sitesiyle, bu yöntem herkesin sitenize bir şeyler satın almak için gelmediğini ortaya koyacaktır. Bu yöntem şu soruyu cevaplayacaktır “Ziyaretçi sitede yapmak istediği şeyi tamamladı mı?”.
    Örneğin bazı kullanıcılar siteyi daha sonra satın almak için bir ürünü araştırmak için kullanabilirler. Onları mümkün olan en iyi deneyimi vermek için spamden uzak, iyi ve temiz bir yorum sistemiyle birlikte ürününüz orijinal içerikli bir açıklamasını sunun. Kullanıcıların soru sormak için sayfalar arasında dolaşması yerine sorularını direk sorabilecekleri bir forum bile yaratabilirsiniz. Ziyaretçilerin, ürünün sayfasında veya ürün üzerinde daha derinlemesine bilgi veren sayfalarda geçirdikleri zamanı takip edin.
    Görev tamamlama oranları hakkında bazı verileri toplamak SEO planınızın denetimini yaparken size yararlı olabilir. Bunu yapmak için ziyaretçiye ziyaret sebebinin araştırma mı, eğlence mi yoksa bir ürün satın almak mı olduğuna dair çoktan seçmeli sorular veya hatta “Yapmak istediğiniz şeyi yapabildiniz mi?”, “Ziyaretinizden memnun kaldınız mı?” gibi evet ve hayır cevapları isteyen kısa anketler yapın. Bu ölçümleri daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmak için SEO planınızın etkinliğini yorumlamada kullanabilirsiniz.
    Bir SEO Uzmanı Kiraladığınızda / Bir SEO Uzmanıyla Çalışırken Bu Ne Anlama Gelir?
    • 6 ay veya daha kısa bir sürede sizi bir numaraya yerleştirebileceğini iddia eden bir SEOuzmanına asla güvenmeyin. Çok iyi uygulanmış bir SEO stratejisinin faydaları genellikle kendisini en az bir yıldan önce göstermez, özellikle site birçok açıdan yenilenecekse bu süre daha da uzayabilir. Taktikleriniz sizi kısa vadede başarıya ulaştırabilir ama uzun vadede size sağladığı tüm getirileri fazlası ile geri götürecektir.
    • Projenin başında beklentilerle ilgili bir çizelge talep edin ve SEO uygulaması bittikten sonra tekrar bir çizelge talep edin.
    • Sıralamadan ziyade, sizin ticari hedeflerinize odaklanan biri ile çalışın. Sıralamalar yerine organik trafik, satış, görev tamamlama ve benzeri gibi APG’leri arttırmaya çalışın.
    • Kişisel egzersizlerinizde olduğu gibi genelde daha küçük, başarılabilinir ve önünüzde olan hedeflere odaklanın. Bunu yapmak sürekli endişeli bir ruh halinde olup başarısızlığa sürüklenmekten daha iyidir. Tek ve zorlu bir çaba ile SEO uygulamanızda başarıya ulaşmayı denemektense, daha küçük bir hedefe ulaşıp kendi performansınızı görebilir ve bunun ardından en büyük hedefe ulaşmak için tek tek küçük hedeflerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
    • SEO uzmanlarından neyin en hızlı sonucu vereceğini değil, neyin uzun zaman içerisinde sürekliliği sağlayabileceğini sorun.
    • Eylemlere bölünmüş bir zaman çizelgesi kullanın; 2-4 hafta kapsamlı bir site denetimi, 1-2 ay teknik değişiklikler, 2 ay içerik yenileme, 3-4 ay link elde etme çabaları ve benzeri…
    • SEO uzmanlarından açıkça ne yapıldığına dair raporlar isteyin ve saf sıralama ölçümlerinizle birlikte bunun genel büyümenizi nasıl arttıracağını sorun.
    Bu makale kötü uygulanmış SEO’ların size en kısa sürede sonuç vereceğini belirtmemektedir. Korsanların gizli spam linklerini ortadan kaldırmak, sitenin içerisindeki kritik sorunları tespit etme veya manüel cezayı kaldırma gibi iyi bir SEO’nun çok hızlı sonuçlar verebileceği bazı durumlar da vardır.
    Bu makaleden çıkarmanız gereken sonuç, herhangi bir SEO çalışmasına başlamadan önce durumu değerlendirmek için zaman harcamanız, kısa ve uzun vadeli stratejiler geliştirmeniz, SEO’ya devamı eden bir süreç olarak yaklaşmanız, gerçekçi hedefler koymanız ve daha büyük bir ekip ve uygulayıcılar ile zaman çizelgeleri oluşturmanız gerektiğidir.
    Birçok SEO çalışması gerekli zaman ve yatırım hakkında gerçekçi olmayan beklentiler yüzünden başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Sitenizin bunlardan biri olmasına izin vermeyin!
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 726 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Merhaba arkadaşlar

    Biz webmaster kişilerin en büyük dertlerinden birisi de sitesini güncel tutmak. Yazılım olarak, içerik olarak, grafik olarak bir website her zaman güncel olmalıdır. Aksi takdirde, seo yarışında geri kalır ve gücünü kaybeder.

    Sitenin türüne göre, içerik olarak güncel tutmaya yönelik farklı alternatifler vardır. Site türümüz eğer bir blog ise, pek çok site sahibi, kendisi yazmayı, yazamadığı durumlarda gönüllü ya da bedelli yazar tutmayı seçer. Amaç, güncel makaleler ile, sitemizi canlı tutmak. Ancak, her güncel içerik, sitemiza yarar sağlayacak diye birşey yok.  Bu yazının konusu da tam olarak bu. İçerik eklerken dikkat edeceğimiz bir kaç ufak kriter, o içerikten maksimum verim almamızı sağlayacak.

     

    • Yazılarınızda H etiketlerini kullanın.  H etiketlerinin seo açısından önemini hepimiz biliyoruz, tema ayarları doğru bir şekilde yapıldığında, yazı başlıklarımızda H etiketi hiyerarşisinde yerini alacaktır.

     

    • Yazılarınızı dikkat çekici hale getirin. Yazmış olduğunuz yazı içerisinde farklı renkler, kalınlık, italik, altçizgi gibi alternatifler  kullanmanız  ziyaretçilerinizin ilgisini çekecektir. Hiçkimse boğuk bir yazıyı sonuna kadar okumak istemeyecektir, her ne kadar faydalı içerik de olsa.

     

    • Yazılarınızı görsel öğeler ile destekleyin. Hem okurların, hem de arama motorları için iyi bir hamle olacaktır. Resimleri eklemeden özgünleştirmeyi unutmayın.

     

    • Yazılarınızda site içi linklemeye özen gösterin. Hazırladığınız yazı içerisinden sitenizde bulunan diğer yazılara linkler verin. Ama bunu yapar iken oldukça dikkatli olun. Boş sayfalara ve yazı ile alakasız sayfalara link vermek yarardan çok zarar verecektir. Örneğin yazınızın başlığı ve içeriği Wordress Seo İpuçları ile ilgili ise WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarlarına yönlendirip, o yazınızın da okunmasını sağlayabilirsiniz. Bu hem ziyaretçinin sitede daha fazla kalmasını sağlayacaktır, hem de seo açısından oldukça faydalıdır. Arama motorları site içi linklemeye önem verir. Bu işi, simple tags, seo smart links gibi eklentiler ile de yapabilirsiniz.

     

    • Yazılarınız %100 özgün, %100 yararlı olsun.  Özgün olmayan yazılar Google tarafından pek değerli olmayacaktır. Ayrıca, özgün diye eklediğiniz anlamsız kelime torbaları da pek faydalı olmayacaktır. Yazılarınızın önceliği Google değil, okur olsun. Yazılarınız okunur, tartışılır, paylaşılırsa, arama motorları bunu görecektir. Bu nedenle özgün ve insanlara aradığını veren yazılar yazınız.

     

    • Alakalı etiketler kullanın. Etiketler bir nevi küçük kategorilerdir. Bir etikete tıklandığında, o etiket ile direk alakalı başlıklar çıkmalıdır. Aşırı ve alakasız etiket kullanımından kaçının.

     

    • Title ve description yazı ile alakalı olsun. Yanlış başlık ve açıklamalar ile insanları kandırmaya çalışmayın. Dediğim gibi, ziayretçilere aradığını vermezseniz, arama motorları da size aradığınızı vermeyecektir.

     

    • Unutmadan, yazılarınızın sosyal medyada beğenilip tartışılmasını sağlayın.  Devir sosyal medya devri, arama motorları için de öyle.

     

    İyi bloglamalar 🙂

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.885 kez görüntülendi.
  • 5 Yorum

Son Yorum: Gulay Yildirim

Yazınızdan yararlandım. Bazı bölümleri iki kez okudum ve not aldım. Daha dikkatli sayfalar oluştumaya gayret göstererek sonucunu bekliyeceğim. Başarılarınızın devamını…
  • Merhaba değerli webmasterlar. Bugün başlığımız pek çoğumuzun seo adına kapısını çaldığı “sosyal link borsası”na değineceğim. Aslında bu yazıyı uzun zamandır yazmak istiyordum ancak, birileri bu işlerden ekmek kazanıyor “boş ver !” diyerekten yazmadım. Bir webmaster sitesinde gördüğüm bir konu yine sinirlerimi tepeme çıkardı. Yine mağdur olmuş, haklı olarak parasının boşa gittiğini söyleyen, üstelik sitesinin geldiği durumdan ötürü, ” Paramla rezil oldum” diyen bir arkadaşımız. Öfkem yinelendi. Az önce traş olurken parmağımı kestim  :/  Kanlı kanlı yazıyorum 😛 Biraz güç olacak ama olsun, 9 parmak hala sağlam 🙂 Yine de yazım hatası olursa affola, iyi okumalar…

     

    Sosyal Link Nedir ?

    Sosyal link, imleme, blog backlink, profil backlink, .edu, .gov backlink, wiki tanıtım, ziyaretçi defteri backlink, sözlük tanıtımı, forum tanıtımı, video backlink, dizin başvurusu, pingleme, whois, paravan blog, vb. backlink çalışmalarının webmaster dünyasında kabul gördüğü ismidir.

    Peki bu borsada bize sunulan paket çalışmalarının seo üzerine etkisi nedir ? Bu soruya cevap vermeden önce Google web yönergelerine kısacık göz atalım.

    Google bize diyor ki 3 ana kriterim var ve siteni bunlara göre değerlendireceğim :

    • Tasarım ve içerik yönergeleri
    • Teknik yönergeler
    • Kalite yönergeleri

    Kalite yönergelerinin temel ilkelerinden birisi der ki : Buyrun buradan

    Google amca özetle bize diyor ki, hileli yollarla, arama motorlarındaki sıralamanızı iyileştirmek adına pagerank aktaran bağlantılar almayın.

    Arkadaşlar seo adı kısa kendisi çok geniş ve derin bir kavramdır. Başarılı olmak için, Google yönergelerinden sapmayarak çok farklı stratejiler geliştirmek gerekir. Ancak ilk etapta başarısız olmamak adına Google amcanın öğütlerini dinlemek bile yeterlidir.

    Şunu asla unutmayın: Google’ u kandıramazsınız, er ya da geç fark eder. Sizler zeki, bilge olabilirsiniz estafullah. Ancak o botların arka planında, en az sizin kadar zeki ve sizin ayak uydurmaya çalıştığınız algoritmaları bizzat kodlayan beyinler var. Yani Google’a bir bot diye ile bakarsanız zararlı çıkarsınız. Bu nedenle, kalıcı bir başarı yakalamak istiyorsanız her şeyi kitabına göre yapın.

    Peki sosyal linklerin bize getirisi nedir: Sitemizle, içeriği ile uzaktan yakından alakası olmayan, bizimki gibi binlerce siteye link vererek çöplüğe dönüşmüş sitelerden kayda değer olmayan bağlantılar.

    “İyi ama ben .edu, .gov backlink alıyorum”

    diyenleri duydum…

    Evet :  subdomain.siteadi.edu.tr/a/b/c/d/tanitim.html gibi, Googleda indeks dahi görmemiş, alakasız, kandırıcı bir bağlantı.

    Yahu arkadaş, hakikaten bi bak aldığın o kaliteli backlinklere, kaç tanesi indekslenmiş ?

    Oralardan kaç hit gelmiş ?

    Neyse size kızamam, aynı hataları bizlerde yaptık vakti zamanında. Paramız yandı, sitelerimiz yandı, canımız yandı. Akıllandık!

    Bir de güzel güzel raporlar sunulur iş sonunda. 3-5 günlük. Bir tane 1-2 aylık rapor sunan var mı ? Yok. Sunamaz da! Neden? Çünkü 3-5 günde gelen hitler, hayli hazırdaki hitinizi de alıp götürecek. Sıralamalarda, belki de bir daha toparlayamacak kadar gerileyeceksiniz. Bahane de hazır hani :” Benim verdiğim talimatlara uymadın.”

    Evet bu piyasanın kralı ile çalıştım. Siteme en çok zarar veren de o olmuştu.

    Bir düz mantık geliştirelim. Madem bu kadar basit. Siz olsanız onca insanın 3-5 kuruş için (evet bu paketler oldukça ucuz iddaa edilen başarıya göre) milletin ağız kokusunu çeker misiniz? Ben olsam çekmem. Açarım 5-10 site, getirirm ilk sıraya, gelsin hitler, gelsin tıklamalar, gelsin paralar. Ne uğraşıcam. Demek ki “bu işler öyle olmuyormuş!”

    Ayrıca, siz Google’u, 1 saatte kazandığınız backlinklerin doğal ve kaliteli olduğuna inanacak kadar saf mı sandınız ? Böyle bir şey mümkün mü Normal şartlar altında ? Siteniz durdu durdu, birden bire binlerce backlink kazandı 🙂 Bunun doğal olmadığını en az sizin kadar Google amca da biliyıor 🙂

    Amacım kimsenin ekmeğine taş atmak değil. Sosyal link borsasını da çok iyi bilirim. Tekrar ediyorum; çok zaman ve para kaybettim de diyebilirim bu tecrübeleri edinirken. En çok referansı olan adamlar ile çalıştım vakt-i zamanında. Ancak bu tür backlink çalışmaları zaman ve para kaybından öte  değil. Ayrıca sitenize geri dönüşü olmayan zararlar verir. Bir hileli çalışma ile kaybettiğinz pozisyona, uzun uğraşlar sonucunda –o da belki- geri gelebilirsiniz. Gerek sitemizin, gerek Türk webmaster dünyasının kalitesini korumak adına, bu tür çalışmalar yaptırmayın. Belki birilerinin işleri baltalanıyor ama, onlar onca emek harcanan siteleri ne olduğu, ne sonuçlar doğurduğu hakkında en ufak bilgisi olmadığı, ya da olduğu halde yaptığı çalışmalar ile baltalıyor zaten, yapacak birşey yok!

    Peki ne yapalım ?

    Çok basit, Google yönergelerini okumakla başlayın. Sitenizi önce bu yönergelere göre hazırlayın. Webmaster forumlarında, seo bloglarında, yüzlerce faydalı seo makaleleri var, okumakla başlayın. Öğrendiğiniz ve işe yararlığına dair referansı olan her bilgiyi sitenize de uygulayın. Özgün içerik girmeyi ihmal etmeyin. Özgün içerik derken, şu konuma da göz atın : http://aykutozdemir.com.tr/wordpress/ozguc-icerik-derken.html

    Sitenize backlink kasmayın. Faydalı içerikler girin, insanlar beğensin, tartışsın, paylaşsın. Doğal backlinkleriniz oluşacaktır zaten bu şekilde. Bunun dışında, içeriğiniz ile alakalı ve arama motorları gözünde iyi durumda kaliteli sitelerden, sizi tavsiye eden bağlantılar alabilirsiniz. Ama bu bağlantılar tamamen doğal görünümlü, tavsiye niteliğinde olmalıdır.

    Evet tanıtım yazıları, backlinkler alınacak. Piyasadaki en başarılı seo firmalarından birisinin tanıtımını yaptım. İnşaat Blogu’mda, inşaat sektörünün önde gelen firmalarını tanıtıyorum. Bu profosyonel Seo firmaları birşey biliyor demek ki. Mantık basit, benim sitelerimi Google amca seviyor, güveniyor. Benim verdiğim bağlantıyı da. Çünkü benim sitem, 10larca farklı kategoride,( bunun için de cr*ck de var, ad**lt da var) sitelerin c/p tanıtım yazılarını yayınlayan, Google gözünde 5 para etmeyen site değil. Sanırım yeterince net oldu.

    Devir sosyal medya devri, sadece bizler değil, arama motorları da bunun farkında. Sosyal medyada konuşulan, tartışlan bağlantılara önem veriyor. Açın bir sayfa, sitenize, paravan bloglara değil, o sayfaya kasın. Hile hurda ile değil. Paylaşımla, düzgün reklamlar ile takipçi çekin. Bunlar size doğal ve kalıcı ve de en önemlisi alakalı hitler getirecek.

    Sanırım nasıl backlink sağlanacağını da anlatabildik. Öyleyse ne mutlu bana.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Son kez diyorum,

    spamdan uzak durun

    hile hurdadan uzak durun

    SEOnuz doğal, içeriğiniz özgün ve faydalı, backlinkleriniz kaliteli ve alakalı olsun, cebiniz dolsun.

     

    İyi bloglamalar…


    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
p_ayrac
  • 2.488 kez görüntülendi.
  • 2 Yorum

Son Yorum: Aykut ÖZDEMİR

Dediğim gibi, artışlar hep kısa sürelidir. 2 ay 3 ay. 6 aylık bir yorum gördünüz mü ? Göremezsiniz çünkü içinde…
  • Merhaba değerli okurlarım,

    Bu yazımda “özgün içerik” kavramına değineceğim. Özgün içerik, hepimizin bildiği gibi c/p olmayan, kendi fikir ve cümlelerimiz ile derlenmiş yazılardır, daha doğrusu öyle olması gerekmektedir. Uzun yıllardır makale borsasındayım bende, çeşitli sitelerim için makale tedarik ediyorum. Sonuçta bende de on parmak var, her siteye kendim yetişemem ya 🙂 Karşıma “özgün” adı altında öyle makaleler geliyor ki… Biraz bu konuya değinmek istedim, bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek adına.

    Arkadaşlar, sağdan soldan 1 er cümle alınarak, bazı eş anlamlı kelimeler değiştirilerek oluşturulmuş, anlam bütünlüğü olmayan sözde makaleler, okuyan insana, hiç bir şey katmayan %100 özgün kelime torbaları, anahtar kelimeler ile doldurulmuş 1 gram bilgi içermeyen yazılar demek değildir özgün yazı. O devir kapandı, makale özgünleştirici parmaklar da , programlar da bitti.Sırf botların gözünde farklı görünüyor diye, ilk okul öğrencilerine yazdırdığınız kurgu ve anlam bütünlüğünden eser olmayan makaleler çöplük oldu.

    özgün içerikGoogle bir motor değil, Google en az bizim kadar düşünebilen yüzlerce, binlerce beynin ürünü. Google çok net bir şekilde diyor ki : “Bana değil, insanlara!” Yukarıda saydığım makaleler ile, sitenize girdiği gibi çıkan takipçileriniz olur bir süre, daha sonra onlar da olmaz. Belki backlink, anahtar kelime vs. bir yerlere gelir siteniz -ki oda eskidendi, artık mantıksız bir şekilde yürütülen backlink borsası da sert bir darbe yedi – ancak geldiği gibi gider, bir daha da gelemez oralara.

    Makale yazarı seçerken özen gösterin. 5 lira değil 10 lira verin, ancak ortaya, ziyaretçilerin aradığını bulabileceği, ilgiyle okuyacağı, hatta beğenip paylaşacağı makaleler çıkarsın. Ancak o zaman siteniz  gerçek ve kalıcı başarıyı elde eder. Yazarını seçerken mutlaka referanslarını inceleyin, yazmış olduğu yazılar yeterince doyurucu mu bakın. Mümkünse yayınlanmış yazı örnekleri isteyin, bu yazıların istatistiklerini inceleyin, okunmuş mu, paylaşılmış mı, insanlar konu altında tartışmış mı ? Yani bu yazılar siteye birşeyler katmış mı? Ziyaretçilerin ilgisini çekebilmiş mi ? Daha sonra bu makalelerinizi büyük bir özgüvenle yayınlayın, hatta sosyal medyada paylaşın, devir sosyal medya devri! İşe yarar yazılarınız paylaşılacak, size organik hitler ve haklı ve kalıcı kazançlar getirecek.

    Sonuç olarak, paket paket satılan işe yaramaz makalelerin devri çoktan geçti, Google hergün, bir önceki günden daha akıllı, insanlara ne sunacağıını hergün daha iyi ayırt edebiliyor. Vaktinizi ve paranızı boşa harcamayın, bunlar değerli şeyler.

     

    İyi bloglamalar…

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
p_ayrac
  • 1.752 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: asaf hakkı hoca

özgün içerik çok önemli olmaya başladı artık

Bu site Aykut ÖZDEMİR tarafindan kurulmuştur.