Sponsor 8 kez görüntülendi. 0

Eticaret Siteleri için Satış Arttıran Dijital Pazarlama Çalışmaları

Ticaret dünyasında internetin rolünün genişlemesi ile birlikte, bu sektörde bir adım önde olmak isteyenler, satışın artması adına birçok yöntem araştırmaktadır. En önemli adım, sektörünüz ve sattığınız ürünlerin özelliklerine göre en iyi pazarlama sitesinin tercih edilmesidir.

 İnternetten Satış Arttırmak İçin Yapılanlar

  1. Instagram ve diğer sosyal ağların yardımı ile sitenizin trafiğini artırabilirsiniz. Seo (arama motoru optimizasyonu) uyumlu sitenizin sosyal medya ile trafiği arttığında aynı zamanda Google arama motorunda üst sıralara tırmanmaya başlayabilirsiniz.
  2. Sosyal Paylaşım sitelerinde düzenli reklam verme işlemini hiç biz zaman ihmal etmeyin. Amaç satışı artırmak değil, firmanın reklamını yapmaktır. Satışın artması, reklam işleminin hedef kitle üzerinde başarılı olmasının ardından gerçekleşecektir.
  3. Ziyaretçi sayısının artması ile birlikte, satış için dönüşüm oranı da artacaktır.
  4. Google reklamları ve Seo çalışmaları kategorisindeki çalışmalarla, ücretsiz olarak site trafiğini arttırabilir ve kısa zamanda markalaşabilirsiniz.

 

e-ticaret-seo Eticaret  Siteleri için Satış Arttıran Dijital Pazarlama ÇalışmalarıEticaret seo ile ücretsiz bir şekilde satış arttırmak için 6 Adımda Eticaret Satış Arttırma rehberine mutlaka göz atın.

Sosyal Medya Etkisi

Günümüzde bütün insanlar Facebook ve Instagram gibi paylaşım sitelerinde gezinmektedir. Artık bu mekanlar buluşma ve alışveriş yerleri olmuştur. Dünya genelinde 800 milyon Instagram kullanıcısından 25 milyonu Türkiye’dedir. Dolayısıla, e-ticaret dünyasında Instagram’ın etkisi büyümeye başlamıştır. Facebook ise onu geriden takip etmektedir. Sosyal medyada özellikle Instagram’da takipçi sayısını artırmak, sitenizin popülerliğini artıracak, sektörünüzde kısa zamanda isim yapmanıza neden olacaktır.

 

Bu kategoride haftalık canlı yayınların etkisi büyüktür. Haftalık bir doğal fotoğraf paylaşmanız, popülerliğini artıracaktır. Eticaret seo çalışmalarında sosyal medyadan gelen trafik ile sitenize olan ilgi artacaktır. Ayrıca rakiplerinizin müşterileri ile de iletişime geçmeyi unutmayın. Tatlı bir rekabet adına bu adım büyümenizin ilk önemli adımını meydana getirecektir. Post paylaşan influencer ile irtibata geçin ve post’unuzun paylaşımının artırılmasını sağlayın. Instagram reklam seçeneklerini de ihmal etmeyin.

 

Facebook reklamları ile hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Reklam yayın işlemlerinde hedef kitlenizin özellikleri tam olarak belirlemeniz başarılı olmanızda önemlidir. Eticaret seo kategorisinde etkili rol oynayan facebook, hedef kitlenizi etkileyecek kampanya seçeneklerini yayınlanması için iyi bir tercihtir. Ayrıca, Facebook ortamında sitenize ait olan linkler paylaşıldıkça, doğal ve kaliteli backlink kazanmış olacaksınız.

 

Satış Dönüşümlerini Analiz Edin ve Dönüşüm Oranı Yüksek Çalışmalara Öncelik Verin

 

Yaptığınız çalışmaları ölçümlüyor olmak çok önemlidir. Sitenize gelen trafiği ve bu trafikten elde ettiğiniz satışları mutlaka ölçümlemelisiniz. E-ticaret alanında genel kabul görülen dönüşüm oranı yüzde 1 – 2 arasındadır. Yani, sektörünüzle ilgili gelen her 100 kişiden, 1 veya 2 kişi satın alma gerçekleştirecektir.

 

Bunun için UX – Kullanıcı Deneyimi analizi, Google Analytics ve Hotjar gibi araçlar kullanarak sitenizi analiz edebilir ve ürünlerin neden satılmadığı konusunda çok detaylı bilgi edinebilirsiniz. Arama motoru optimizasyonu (SEO) yapmanız neticesinde üst sıralarda olmanıza rağmen satış oranının az olması, sitenizin kullanışlı olmamasına bağlı olabilir. SEO çalışmaları, özgün makale ve içerik ile sitenin arama motorunda sıralamada üst sıralara çıkmasını sağlar ama bazen üst sıralar size satış getirmeyebilir. Bunun için hem arama motoru optimizasyonu çalışmalarına hem de kullanıcı deneyimi çalışmalarına ciddi önem vermelisiniz ve profesyonel bir şekilde yapmalısınız.

Bir Cevap Yazın