• Google Chrome’u kullanarak herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde veya video izlediğinizde, tarayıcı bu içerikleri otomatik olarak önbellek (cache) ismi verilen gizli alana kaydeder. Böylece o sayfayı bir daha ziyaret ettiğinizde tüm fotoğrafları, javascript ve css dosyalarını yeniden yüklemek zorunda kalmazsınız. Chrome’un önbellek dizinine kaydedilen dosyalar çağrılır ve site çok daha hızlı açılır. Buna ek olarak veri tasarrufu sağlayabilmeniz de mümkün hale gelir.

    Bu, aynı zamanda Chrome’dan bir video izlediğinizde onu başka yollara başvurarak indirmek zorunda kalmadığınız anlamına da geliyor. Örneğin YouTube’dan video izlerken aslında onu zaten bilgisayarınıza indiriyorsunuz. Tek yapmanız gereken cache dizinine kaydedilen bu videoya ulaşabilmek.

    Normal kullanıcılar herhangi bir program kullanmadan bu dizine ulaşmak için şu klasörü açmak zorundalar:

    C:\Users\KullanıcıAdı\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache

    “Kullanıcı adı” yazan yeri kendi kullanıcı adınızla değiştirip bu dizinden Chrome’un bilgisayarınıza kaydettiği tüm video, fotoğraf vb. dosyalara erişim sağlayabilirsiniz.

    Peki, bunun daha kolay bir yolu yok mu? Var. Bu yolun adı da ChromeCacheView!

    İsminden de anlaşılacağı üzere Google Chrome’un cache dizinine attığı dosyaları hızlıca görüntülüyebilmenizi sağlayan bu minik program, tamamen ücretsiz olarak indirilebilir durumda. Üstelik Türkçe dil avantajıyla. İndirmek için tıklayın.

    Bu uygulama üzerinden önbelleğe kaydedilen tüm videolara kolayca ulaşabilirsiniz. Bu sayede artık internetten izlediğiniz dizi ve filmleri indirmek için yorulmanıza gerek kalmayacak.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 58 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Kullanıcılarına sunduğu ücretsiz servislerle yalnızca arama motoru olmaktan çıkıp dünyanın en büyük teknoloji şirketleri arasına giren Google, zaman zaman geliştirdiği deneysel uygulamalarla da sürekli olarak ufkumuzu genişletmeye devam ediyor. Son olarak Sprayscape ismi verilen bir Android uygulaması geliştiren Google, bu uygulamayla akıllı telefon sahiplerinin 360 derece açılı fotoğraf ve video çekebilmelerini mümkün hale getirdi. Böylece dileyen herkes Oculus Rift, PlayStation VR, Gear VR ve HTC Vive gibi VR gözlükleriyle hayatımıza giren sanal gerçeklik dünyasına adım atabilecekler.

    SprayScape-More-796x431 Google Sprayscape nedir, nasıl kullanılır?

    Sprayscape nasıl kullanılır?

    Şimdilik yalnızca Android işletim sistemli cihazlarda kullanılabilen Sprayscape uygulamasını indirmek için bu bağlantıyı takip edin. Uygulamayı kurduktan sonra ilk olarak karşınıza fotoğraflarla doldurabileceğiniz siyah bir yuvarlak gelecektir. Telefonunuzun jiroskop özelliğini kullanarak etrafınızda kamera yardımıyla 360 derece dönebilir, bu alanın içini fotoğraflarla doldurabilirsiniz.

    Sprayscape’in nasıl kullanıldığını mı merak ediyorsunuz? Yukarıdaki video yardımcı olabilir.

    Peki ya sonra?

    VR uyumlu 360 derecelik fotoğraf ve videolarınızı çektikten sonra yine uygulama içindeki koleksiyonunuza göz atarak eski çalışmalarınızı arkadaşlarınızla paylaşabilmeniz mümkün. Google Cardboard gibi nisbeten basit VR başlıklarıyla da çalışmalarınızı izleyebilirsiniz. Eğer gözlüğünüz yoksa parmağınızı kullanarak gezinmeyi tercih edebilirsiniz.

    Kullanıcılardan gelen bildirimler doğrultusunda uygulamayı daha da geliştirmeyi hedefleyen Google, Android işletim sistemli telefonlara sahip kişilerin Sprayscape’den ücretsiz olarak faydalanabilmelerini sağlıyor. Eğer siz de sanal gerçekliğe ilgi duyuyor ve deneysel çalışmalara imza atmak istiyorsanız, Sprayscape’i telefonunuza indirmeyi düşünebilirsiniz.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 228 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.


  • Bu yazımda, bazı büyük firmalarda çalışabilmek için gireceğiniz mülakatta size yöneltilmesi muhtemel ilginç soruları derledim. O mülakata bi girsem gerisi önemli değil demeyin, asıl iş orda başlıyor 🙂

    ilginç-mülakat-soruları Bu Firmalara Girmek İstiyorsan Bilmen Gerekenler

     
     
     

    Google

     

    • Elinizde bir kutu kalem var.  Bu kalemlerle yazı yazmak, resim yapmak vb şeyler dışında yapabileceğiniz 10 şeyi listeleyin.
    • Eğer bir trafik işareti olsaydın, hangisi olurdun?
    • İnsanlar seni bir cümle ile ansa, bu ne olurdu?
    • Sağırlar için telefon tasarlaman gerekiyor. Nasıl yaparsın?
    • Bizim için, düzelteceğin bir ürünün maliyeti ne olur?
    • Amerika’da kaç tane radyo olduğu nasıl tahmin edersin?
    • Bir Boeing 707’nin ağırlığı ne kadardır?
    • Bir okul otobüsüne ne kadar golf topu sığar?
    • Seattle’daki tüm camları sildirmek için ne kadar para ödemeniz gerekir?
    • Bir ülkede çiftler erkek çocukları olana kadar çocuk yapmaya devam ederler. Bu ülkede kızların erkeklere oranı nedir?
    • Chigago’da kaç piyano çalan kişi vardır?
    • San Fransisco için bir tahliye planı hazırlayabilir misiniz?
    • Gün içinde akrep ve yelkovan kaç kez üst üste gelir?
    • Bir korsan gemisinin kaptanısınız ve ganimetin nasıl bölüneceğini oylamanız gerekiyor. Eğer mürettebatınızın yarısından fazlası sizin önerdiğiniz şekilde hazineyi paylaşırsa siz öleceksiniz. Nasıl hem hayatta kalır hem de hazineyi istediğiniz gibi paylaşabilirsiniz?
    • Hayatının sonuna kadar bir odaya her girişinde bir şarkı çalacak. Bu şarkının ne olmasını isterdin?

     

     

     

    Apple

    • Bir saati en yaratıcı şekilde nasıl kırarsın?
    • Hergün kaç çocuk doğuyor?
    • En yakın arkadaşın seni işe almamız için hangi sebebi gösterirdi?
    • Daha önce kimsenin aklına gelmeyen ve yapmadığı bir ürün veya servisin okuduğun üniversitede devrim niteliğinde bir atılım sağlayacağını düşün. Bunu nasıl pazarlardın?
    • Bir teknolojiyi başkalarına araştırdığınızı belli etmeden nasıl araştırırsınız?
    • iPhone’un içerisindeki bileşenlerden birkaçının üretimini tarif edin.
    • Bir otomat prototipinin çalışıp çalışmadığını nasıl test edersiniz?
    • Elinize gelen bir A5 çipi için; “Nasıl yapıldığını düşünüyorsunuz?”
    • Siz ve büyük bir tuğla bir kayığın içerisinde havuzda yüzüyorsunuz, tuğla havuza atıldığında su seviyesi değişir mi? Tuğla yerine büyük bir strafor olsaydı ve suya atılsaydı ne olurdu?
    • Java’ya bir Fibonacci serisi uygulayın.
    • Bir sayının faktoriyelini özyinelemeyle hesaplayan bir fonksiyon yazın.
    • 1’den n’e kadar olan tam sayıların “akışında”, yalnızca bir sayı tekrar edilecektir. Bu sayının kaç olduğunu nasıl anlarsınız?
    • Ek bellek mi yığın mı daha hızlıdır?
    • Titanyum mu çelik mi daha güçlüdür?
    • Apple hakkında benim bilmediğim bir şey söyle.
    • Ashby diyagramlarını açıklayın.
    • Yarım sayfa C programında kullanılan POSIX API’sinde 25’ten fazlahatanın hepsini bulun.
    • California’da ortalama kaç çöpçü vardır?
    • İkişer ikişer sayarken 1’leri nasıl sayarsınız?
    • Bağlı bir listenin döngüsü olup olmadığını anlayabilmek için birprogram yazın.
    • Hayatında yaptığın ve bundan gurur duyduğun bir şeyi anlat bize

    Microsoft

    • Bir CD düşünün. Çok hızlı bir şekilde dönüyor ancak ne tarafa doğru döndüğünü bilmiyorsunuz ve anlayamıyorsunuz. Elinizde birkaç iğne olduğunu düşünün (pinleme iğnesi) Diskin ne tarafa doğru döndüğünü bu iğnelerin yardımıyla nasıl anlarsınız?
    • Bir asansörü nasıl test edersin?
    • Bir asansörü nasıl tasarlarsın?
    • Sayabildiğiniz kadar Microsoft ürünü sayın
    • Görünmez olma ya da uçma süper güçlerinden birine sahip olma şansın var. Hangisini tercih ederdin?

    Facebook

    • Önünüzde bir kutu var ve içinde N tane iplik var… Elinizi kutuya atıp bir tane ipliğin tek ucunu alıyorsunuz, sonra bir tane daha alıp ikisini birbirine bağlıyor, geri kutunun içine bırakıyorsunuz. Böyle uçları birbirine bağlaya bağlaya, hiç boşta uç kalmayana kadar devam ediyorsunuz. Bu işlem bittiğinde beklenen “döngü” sayısı kaçtır?
    • 100 katlı bir bina düşünün. Size birbirinin aynısı iki yumurta verilecek. Bu iki yumurtayı kullanarak, yumurtaların daha yukarıda ve o katta kesinlikle kırılacağı eşik katını nasıl bulursunuz?
    • Bir ATM makinesini tekrar tasarlamak isteseniz, nasıl yapardınız?
    • Sıradan bir günde Facebook’ta kaç tane doğum günü paylaşımı yapılır?
    • Seattle’daki tüm pencerelerin temizliğini kaç paraya yaparsınız?
    • Buradaki ilk gününüzde ne yapardınız?
    • Web sitesi nasıl işler?
    • İki ampulünüz ve 100 katlı bir binanız var. Ampuller hangi katta yere düşünce kırılmaya başlayacak öğrenmek istiyorsunuz. Bunu en az düşürmeyle nasıl bulursunuz?
    • ABD’de kaç tane elektrikli süpürge vardır?
    • Fotoğraf yüklemelerinin bir anda yüzde 50 düşmesi durumunda nasıl bir aksiyon planınız olurdu?
    • Kaybolmaya hazır hissediyor musun?
    • Bir rus ganster sizi kaçırdı. Bir altıpatların içine sadece ardışık olarak iki tane mermi koydu,döndürdü, senin kafanı hedef aldı ve ateş etti. Click. Sen hala hayattasın. Sonra gangster sana sordu, hazneyi döndürüp ateş etmemi mi istersin yoksa şimdi tetiği çekmemi mi? Her iki seçenektede, senin vurulma olasılığın nedir?
    • Facebook yeni özellikler eklemeli mi yoksa 3. parti uygulamalara mı sırt yaslamalı?
    • Özgeçmişinizde en az gurur duyduğunuz şey nedir?
    • Facebook’un topladığı tüm veriye erişebilseniz, bununla ne yapardınız?
    • Tüm bilgilerine sahip olduğunuz 100 kredi kartınız olsaydı, sadece online işlemleri kullanarak 24 saat içinde en fazla parayı nasıl kazanırdınız?
    • Bir sokaktaki evleri soymaya çalışıyorsunuz. Her evde bir miktar nakit var. Hedefiniz toplam soygun hasılatınızı en yukarıda tutmak. Tek kısıtlama ise bir evi soyduğunuzda, onun bitişiğindeki evi soyamazsınız.
    • 25 yarış atı, 5 kulvar ve kronometre yok. En az yarış sayısıyla en hızlı üç hatı nasıl tespit edersiniz?
    • Sahte bir profili tespit etmek için izleyeceğiniz süreç ne olurdu?
    • Sizce Facebook Çin’e sunulmalı mı?
    • İnternette ne kadar para harcanıyor?
    • Seattle’a uçakla gideceksiniz. Bir şemsiye götürüp götürmemeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Orada yaşayan üç arkadaşınızı rastgele arayıp, yağmurun yağıp yağmadığını ayrı ayrı soruyorsunuz. Her bir arkadaşınızın size 2/3 oranda doğru söyleme ve 1/3 oranda yalan söyleme ihtimali var. Üç arkadaşınız da size ‘Evet, yağmur yağıyor’ diyor. Seattle’da gerçekten yağmur yağıyor olma ihtimali nedir?

    Twitter

    Seni neden işe almamalıyız?

    Goldman Sachs

    Bir düzlemde sonsuz sayıda siyah ve beyaz nokta var. Bir siyah nokta ile bir beyaz nokta arasında bir birim mesafe olduğunu ispatlayınız.

    Celgene

    Bana bir masa anlat!

    İntel

    Körler için bir baharat rafı tasarla

    JP Morgan Chase

    Bir espri yap

    Amazon

    Eğer Marslı olsaydın, problemleri nasıl çözerdin?

    Boeing

    Lav lambaları hakkında ne düşünüyorsun? Peki ya Dilbert hakkında?

    Bittorent

    Cücelerden nefret eden bir dev, 10 tane cüceyi en kısadan en uzuna olacak şekilde yanyana dizer. Her cüce önündeki kendiden kısa diğer cüceleri görebilirken, arkasındaki kendinden uzunları göremiyor. Dev her cücenin kafasına, rastgele şekilde siyah veya beyaz bir şapka koyacak ve ilk olarak en uzun cüceden başlayacak şekilde, cüceye kafasındaki şapkanın rengini soracak. Eğer cüce doğru cevap veremezse dev, cüceyi öldürecek. Her cüce arkasındakinin verdiği cevabı duyabilecek ama öldürülüp öldürülmediğini bilemeyecek. Yani doğru mu bildi, yoksa bilemedi mi hiç fikri olmayacak. Dev, cücelere bir fırsat tanıyıp, ölümcül oyun başlamadan birbirleriyle konuşamalarına ve bir strateji belirlemelerine izin veriyor. En az sayıda cücenin ölmesi için, cüceler nasıl bir strateji belirlemeli?

    Valve

    Senin şehrinde, pazarlama yapabilmek için en iyi günler hangi günlerdir?

    Sony

    Eğer bir sony ürünü olsaydın, hangisi olurdun?

    Deloitte

    Yüzyüze tanışmadığın hangi üç insana hayranlık duyuyorsun? Neden?

    AIG

    Bir belirsizlikle karşılaştığında, nasıl üstünden gelirsin? Adım adım açıkla

    Hess

    En sevdiğin renk?

    PEPSICO

    İnsanlardan daha büyük bir güce inanıyor musun?

    Electronic Arts

    Kariyerindeki en büyük hayal kırıklığı nedir?

    MTD

    Zorlu hava şartlarında çalışacağını bilmek, sana nasıl hissettiriyor?

    Tesla Motors

    8 yaşındaki bir çocuğa dinamometreyi nasıl anlatırsın?

    MasterCard

    Bir çalışanın başka bir çalışanın kötü kokmasıyla alakalı şikayette bulunda, durumu nasıl çözerdin?

    St. Jude Medical

    Rögar kapakları neden yuvarlaktır?

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 682 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Maaşlar hakkındaki rivayetler, ofis fotoğrafları, prestiji… bunlar insanların Google’da çalışmayı istemesi için sadece bir kaç sebep.  Google’da çalışmayı isteyen çok ? Peki Google’da çalışmak için aranan kriterler? Bir iş görüşmesinde Google neler sorar? Jonathan Rosenberg ile Eric Schmidt’in birlikte yazdığı ve Google’ı anlattığı “Google Nasıl Çalışır?” kitabında bu ilgi konusunda merakları gidermek için iş mülakatlarında sorduğu sorulara da yer vermektedirler.

    Kitaptaki anılardan biri Google’ın kurucularından Sergey Brin’in, kendisini işe alırken ona, “Bana bilmediğim, karmaşık bir şey öğretebilir misin?” diye sorduğunu belirten Rosenberg, Sergey Brin’e kar, maliyet ve gelir fonksiyonlarını kapsayan bir ekonomi yasasını anlattığını belirtiyor.

    Sergey Brin’in sıkıldığını ve dikkatinin dağıldığını gören Rosenberg, başarısız olduğunu düşündüğünü belirtiyor ancak burada Sergey Brin’in ifade etmeye çalıştığı şeyin konuştuğun kişiye göre ilginç bir şeyler anlatılmasının gerekliliğini dile getiriyor. Rosenberg’in anlattıkları her ne kadar Brin’in bilmediği bir konu olsa da onun ilgisini çekmemiş, hatta ona sıkıcı gelmişti.

    Rosenberg, daha sonra, eşiyle tanışmalarını da örnekler arasında kullanarak, kadınlara kur yapma teknikleri üzerine bildiklerini anlattığını belirtiyor. Verdiği örnekler ve konuyla Brin’in dikkatini çekmeyi başaran Rosenberg, kendini doğru ve etkin bir şekilde ifade etme yetisine, kişinin dikkatini çekecek konuyu seçme kabiliyetine sahip olduğu için işe alındığını yazmış.

    Rosenberg’in bu anısından başka, işte internet dünyasında dilden dile dolaşan  Google’ın, iş görüşmelerinde adaylara sorduğu  bazı ilginç sorular:

    • “Veritabanı” kavramını 8 yaşındaki yeğeninize 3 cümlede nasıl anlatırsınız?
    • Bir ülkede aileler sadece erkek çocuk sahibi olmak istiyor. Kızları olursa çocuk yapmaya devam ediyorlar. Erkek olursa çocuk yapmayı bırakıyorlar. Ülkede erkeklerin kızlara oranı nedir?
    • Eşit boyda 8 topunuz var ancak bir tanesi diğerlerinden daha ağır. Bir terazi ve 2 kez tartma hakkıyla ağır olanı nasıl bulursunuz?
    • Akreple yelkovan günde kaç kere üst üste gelir?
    • Seattle’daki tüm camları temizlemek için kaç para istersin?

    Nazlı Alan, sosyalmedya.co

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 533 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • ABD menşeli global istatistik ve marketing araştırma firması olan Nielsen tarafından yapılan araştırmaya göre, ABD’de en çok kullanılan mobil uygulamaları aşağıda listeledik. Liste gösteriyor ki, internet ve teknoloji devleri Google, Facebook ve Apple, mobil uygulama sektöründe de otoritelerini korumaktadır. Google 5, Facebook 3, Apple ise 2 uygulama ile listede yer alıyor.

     

     

    En Çok Kullanılan Mobil Uygulamalar
    Sıra Uygulama Tekil Kullanıcı
    1 Facebook 126.702.000,00
    2 Youtube 97.627.000,00
    3 Facebook Messenger 96.444.000,00
    4 Google Search 95.041.000,00
    5 Google Play 89.708.000,00
    6 Google Maps 87.782.000,00
    7 Gmail 75.105.000,00
    8 İnstagram 55.413.000,00
    9 Apple Music 54.550.000,00
    10 Apple Maps 46.406.000,00

     

    ABD’de en çok kullanılan mobil işletim sistemleri

    Android      : %52,6

    Apple IOS   : %42,7

    Windows    :  %2,8

    Blackberry  : %0,7

    Global Web İndeks tarafından yapılan araştırmalara göre, Türkiye’deki aktif kullanıcılara göre en popüler uygulamaların kullanım yüzdelerini aşağıda görebilirsiniz:

    Facebook %58

    Google Maps  %51

    Youtube %48

    Whatsup %46

    Facebook Messenger %42

    Twitter %36

    Google plus %33

    İnstagram %32

    Foursquare %26

    Skype %26

     

     

     

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 535 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Başta arama motorları tarafından sunulan site yönetici araçları olmak üzere, sitemizin fiziki ve istatistiki durumunu kontrol edebileceğimiz pek çok araç bulunmaktadır. Bu yazımda, bu araçların kullanılmasının öneminden ve Google Web Master Tools (Web Yöneticisi Araçları) hakkında bilgi vereceğim.

    Bu araçlar neden önemlidir?

    Sitelerimizin amacı, sosyal sorumluluk, paylaşım yada maddi kazanç amaçlı belli kitlelere ulaşmaktır. Bu kitlelere ulaşmak için, reklam, sosyal medya, arama motorları gibi çeşitli seçenekler mevcuttur. Bu seçeneklerden en etkili ve organik olanı da arama motorlarıdır. Bu nedenle, biz webmasterlar sitemizi arama motorları sıralamasında üst sıralara çıkarmayı hedefleriz. Bunun için de, sitemizin istatistiki ve fiziki anlamda iyi durumda olması gerekmektedir.

    Bu araçlara nasıl ulaşacağız ?

    Arama motorları, bu kontrollleri yapmamız, sitemizin sağlık durumu hakkında bilgi almamız ve verilen öneriler doğrultusunda site yapımızı iyileştirmemiz için bize araçlar sunar. Bunlardan en çok kullanılanı, en doğru verileri paylaşan da kuşkusuz Google Web Yöneticisi Araçları’dır. Bunun dışında, Bing webmaster tools, Yandex site yönetici araçları, Alexa tools başta olmak üzre çeşitli arama alternatifler de bulunmaktadır.

    Google Webmaster Tools Nedir?

    Web Yöneticisi Araçları, Google arama motorunun webmaster dünyasına sunduğu önemli ürünlerden birisidir. Sitemizin sağlık durumunu öğrenebileceğimiz, hangi ilaçları nasıl alacağımıza dair reçetelerin olduğu sitemiz için bir klinik diyebiliriz.

    Google Webmaster Tools Ne İşe Yarar ?

    Sitemizin, hit, indeks, arama sonuçları, anahtar kelime, html hataları, vb. her türlü güncel istatistiki verilerine ve sağlık durumu kontrol edebiliriz.

    Neden Önemlidir?

    Sitemizi analiz etmek için pek çok siteye ve site analiz programlarına başvururuz. Sitemizin  istatistiki ve fiziksel durumunu en iyi Google site yöneticisi araçlarından öğrenebiliriz. Bu aracı kullanmak, güncel olarak takip etmek, sitemiz ile alakalı tüm olumsuzluklara en kısa zamanda müdahele etmemizi sağlar. Sağlıklı bir seo için bu gereklidir. Amacımız sitemizin Google’da üst sıralarda olması değil mi ? Merakımız da acaba neyimiz eksik değil mi ? Eee, işte Google bunları söylüyor bize zaten. Bize kalan tek şey, onun sunduğu bilgi ve verileri doğru yorumlamak ve bunun ışığında sitemize müdahele etmek.

    Google Webmaster Tools ( Site Yönetici Araçları) bize ne imkanlar sunuyor?

    Arama Görünümü :  Veri işaretleyici ile aramalardaki görünümü iyileştirmemizi sağlar. Veri işaretleyici nedir : https://support.google.com/webmasters/topic/2692946?hl=tr&ref_topic=21997

    Arama Trafiği : Google aramalarına göre sitemizin detaylı istatistikleri burdadır. Aramalara göre, gösterim, tıklama ve sıra durumunu, sitemize gelen bağlantıları, site dahili bağlantılarını, varsa manuel spam işlemlerini buradan detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz.

    Google Dizini: Sitemize ait anahtar kelime analizlerini görebilir, istediğimiz url yi Google arama sonuçlarından kaldırabiliriz.

    Yapılandırılmış veri istatistiklerini görmemizi sağlar. Sitemizdeki Html hatalarımızı gösterir ve tavsiyelerde bulunur. Site bağlantıları aracı ile istediğimiz url lerin arama sonuçlarındaki sıralaması düşürmemizi sağlar.

    Tarama : Sitemizdeki web ve mobil sürümler için tarama (url)hatalarını, dönemsel istatistiklerini, robots.txt durumunu gösterir. Sitemap eklememize ve sitemap durumunu ve istatistiklerini görmemize olanak sağlar.

    Laboratvuar:  İstenilen bağlantının Google önizlemesi yapılabilir, sitenize özel arama motoru oluşturabilir, doğrulanmış yazar istatistiklerini görebilirsiniz.

    Ayrıca, Google Web Yöneticisi Araçları ile, sitenizdeki adres değişikliklerini bildirebilir, yeniden değerlendirme isteği gönderebilir, yukarıda sayılan pek çok istatistiği tablo olarak indirebilirsiniz.

     

    İyi bloglamalar.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.474 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hakan kamış

Teşekkürler çok işime yaradı.
  • Merhaba değerli webmasterlar. Bugün başlığımız pek çoğumuzun seo adına kapısını çaldığı “sosyal link borsası”na değineceğim. Aslında bu yazıyı uzun zamandır yazmak istiyordum ancak, birileri bu işlerden ekmek kazanıyor “boş ver !” diyerekten yazmadım. Bir webmaster sitesinde gördüğüm bir konu yine sinirlerimi tepeme çıkardı. Yine mağdur olmuş, haklı olarak parasının boşa gittiğini söyleyen, üstelik sitesinin geldiği durumdan ötürü, ” Paramla rezil oldum” diyen bir arkadaşımız. Öfkem yinelendi. Az önce traş olurken parmağımı kestim  :/  Kanlı kanlı yazıyorum 😛 Biraz güç olacak ama olsun, 9 parmak hala sağlam 🙂 Yine de yazım hatası olursa affola, iyi okumalar…

     

    Sosyal Link Nedir ?

    Sosyal link, imleme, blog backlink, profil backlink, .edu, .gov backlink, wiki tanıtım, ziyaretçi defteri backlink, sözlük tanıtımı, forum tanıtımı, video backlink, dizin başvurusu, pingleme, whois, paravan blog, vb. backlink çalışmalarının webmaster dünyasında kabul gördüğü ismidir.

    Peki bu borsada bize sunulan paket çalışmalarının seo üzerine etkisi nedir ? Bu soruya cevap vermeden önce Google web yönergelerine kısacık göz atalım.

    Google bize diyor ki 3 ana kriterim var ve siteni bunlara göre değerlendireceğim :

    • Tasarım ve içerik yönergeleri
    • Teknik yönergeler
    • Kalite yönergeleri

    Kalite yönergelerinin temel ilkelerinden birisi der ki : Buyrun buradan

    Google amca özetle bize diyor ki, hileli yollarla, arama motorlarındaki sıralamanızı iyileştirmek adına pagerank aktaran bağlantılar almayın.

    Arkadaşlar seo adı kısa kendisi çok geniş ve derin bir kavramdır. Başarılı olmak için, Google yönergelerinden sapmayarak çok farklı stratejiler geliştirmek gerekir. Ancak ilk etapta başarısız olmamak adına Google amcanın öğütlerini dinlemek bile yeterlidir.

    Şunu asla unutmayın: Google’ u kandıramazsınız, er ya da geç fark eder. Sizler zeki, bilge olabilirsiniz estafullah. Ancak o botların arka planında, en az sizin kadar zeki ve sizin ayak uydurmaya çalıştığınız algoritmaları bizzat kodlayan beyinler var. Yani Google’a bir bot diye ile bakarsanız zararlı çıkarsınız. Bu nedenle, kalıcı bir başarı yakalamak istiyorsanız her şeyi kitabına göre yapın.

    Peki sosyal linklerin bize getirisi nedir: Sitemizle, içeriği ile uzaktan yakından alakası olmayan, bizimki gibi binlerce siteye link vererek çöplüğe dönüşmüş sitelerden kayda değer olmayan bağlantılar.

    “İyi ama ben .edu, .gov backlink alıyorum”

    diyenleri duydum…

    Evet :  subdomain.siteadi.edu.tr/a/b/c/d/tanitim.html gibi, Googleda indeks dahi görmemiş, alakasız, kandırıcı bir bağlantı.

    Yahu arkadaş, hakikaten bi bak aldığın o kaliteli backlinklere, kaç tanesi indekslenmiş ?

    Oralardan kaç hit gelmiş ?

    Neyse size kızamam, aynı hataları bizlerde yaptık vakti zamanında. Paramız yandı, sitelerimiz yandı, canımız yandı. Akıllandık!

    Bir de güzel güzel raporlar sunulur iş sonunda. 3-5 günlük. Bir tane 1-2 aylık rapor sunan var mı ? Yok. Sunamaz da! Neden? Çünkü 3-5 günde gelen hitler, hayli hazırdaki hitinizi de alıp götürecek. Sıralamalarda, belki de bir daha toparlayamacak kadar gerileyeceksiniz. Bahane de hazır hani :” Benim verdiğim talimatlara uymadın.”

    Evet bu piyasanın kralı ile çalıştım. Siteme en çok zarar veren de o olmuştu.

    Bir düz mantık geliştirelim. Madem bu kadar basit. Siz olsanız onca insanın 3-5 kuruş için (evet bu paketler oldukça ucuz iddaa edilen başarıya göre) milletin ağız kokusunu çeker misiniz? Ben olsam çekmem. Açarım 5-10 site, getirirm ilk sıraya, gelsin hitler, gelsin tıklamalar, gelsin paralar. Ne uğraşıcam. Demek ki “bu işler öyle olmuyormuş!”

    Ayrıca, siz Google’u, 1 saatte kazandığınız backlinklerin doğal ve kaliteli olduğuna inanacak kadar saf mı sandınız ? Böyle bir şey mümkün mü Normal şartlar altında ? Siteniz durdu durdu, birden bire binlerce backlink kazandı 🙂 Bunun doğal olmadığını en az sizin kadar Google amca da biliyıor 🙂

    Amacım kimsenin ekmeğine taş atmak değil. Sosyal link borsasını da çok iyi bilirim. Tekrar ediyorum; çok zaman ve para kaybettim de diyebilirim bu tecrübeleri edinirken. En çok referansı olan adamlar ile çalıştım vakt-i zamanında. Ancak bu tür backlink çalışmaları zaman ve para kaybından öte  değil. Ayrıca sitenize geri dönüşü olmayan zararlar verir. Bir hileli çalışma ile kaybettiğinz pozisyona, uzun uğraşlar sonucunda –o da belki- geri gelebilirsiniz. Gerek sitemizin, gerek Türk webmaster dünyasının kalitesini korumak adına, bu tür çalışmalar yaptırmayın. Belki birilerinin işleri baltalanıyor ama, onlar onca emek harcanan siteleri ne olduğu, ne sonuçlar doğurduğu hakkında en ufak bilgisi olmadığı, ya da olduğu halde yaptığı çalışmalar ile baltalıyor zaten, yapacak birşey yok!

    Peki ne yapalım ?

    Çok basit, Google yönergelerini okumakla başlayın. Sitenizi önce bu yönergelere göre hazırlayın. Webmaster forumlarında, seo bloglarında, yüzlerce faydalı seo makaleleri var, okumakla başlayın. Öğrendiğiniz ve işe yararlığına dair referansı olan her bilgiyi sitenize de uygulayın. Özgün içerik girmeyi ihmal etmeyin. Özgün içerik derken, şu konuma da göz atın : http://aykutozdemir.com.tr/wordpress/ozguc-icerik-derken.html

    Sitenize backlink kasmayın. Faydalı içerikler girin, insanlar beğensin, tartışsın, paylaşsın. Doğal backlinkleriniz oluşacaktır zaten bu şekilde. Bunun dışında, içeriğiniz ile alakalı ve arama motorları gözünde iyi durumda kaliteli sitelerden, sizi tavsiye eden bağlantılar alabilirsiniz. Ama bu bağlantılar tamamen doğal görünümlü, tavsiye niteliğinde olmalıdır.

    Evet tanıtım yazıları, backlinkler alınacak. Piyasadaki en başarılı seo firmalarından birisinin tanıtımını yaptım. İnşaat Blogu’mda, inşaat sektörünün önde gelen firmalarını tanıtıyorum. Bu profosyonel Seo firmaları birşey biliyor demek ki. Mantık basit, benim sitelerimi Google amca seviyor, güveniyor. Benim verdiğim bağlantıyı da. Çünkü benim sitem, 10larca farklı kategoride,( bunun için de cr*ck de var, ad**lt da var) sitelerin c/p tanıtım yazılarını yayınlayan, Google gözünde 5 para etmeyen site değil. Sanırım yeterince net oldu.

    Devir sosyal medya devri, sadece bizler değil, arama motorları da bunun farkında. Sosyal medyada konuşulan, tartışlan bağlantılara önem veriyor. Açın bir sayfa, sitenize, paravan bloglara değil, o sayfaya kasın. Hile hurda ile değil. Paylaşımla, düzgün reklamlar ile takipçi çekin. Bunlar size doğal ve kalıcı ve de en önemlisi alakalı hitler getirecek.

    Sanırım nasıl backlink sağlanacağını da anlatabildik. Öyleyse ne mutlu bana.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Son kez diyorum,

    spamdan uzak durun

    hile hurdadan uzak durun

    SEOnuz doğal, içeriğiniz özgün ve faydalı, backlinkleriniz kaliteli ve alakalı olsun, cebiniz dolsun.

     

    İyi bloglamalar…


    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
p_ayrac
  • 2.542 kez görüntülendi.
  • 2 Yorum

Son Yorum: Aykut ÖZDEMİR

Dediğim gibi, artışlar hep kısa sürelidir. 2 ay 3 ay. 6 aylık bir yorum gördünüz mü ? Göremezsiniz çünkü içinde…
  • Merhaba değerli okurlarım,

    Bu yazımda “özgün içerik” kavramına değineceğim. Özgün içerik, hepimizin bildiği gibi c/p olmayan, kendi fikir ve cümlelerimiz ile derlenmiş yazılardır, daha doğrusu öyle olması gerekmektedir. Uzun yıllardır makale borsasındayım bende, çeşitli sitelerim için makale tedarik ediyorum. Sonuçta bende de on parmak var, her siteye kendim yetişemem ya 🙂 Karşıma “özgün” adı altında öyle makaleler geliyor ki… Biraz bu konuya değinmek istedim, bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek adına.

    Arkadaşlar, sağdan soldan 1 er cümle alınarak, bazı eş anlamlı kelimeler değiştirilerek oluşturulmuş, anlam bütünlüğü olmayan sözde makaleler, okuyan insana, hiç bir şey katmayan %100 özgün kelime torbaları, anahtar kelimeler ile doldurulmuş 1 gram bilgi içermeyen yazılar demek değildir özgün yazı. O devir kapandı, makale özgünleştirici parmaklar da , programlar da bitti.Sırf botların gözünde farklı görünüyor diye, ilk okul öğrencilerine yazdırdığınız kurgu ve anlam bütünlüğünden eser olmayan makaleler çöplük oldu.

    özgün-içerik-150x150 Özgüç İçerik Derken ?Google bir motor değil, Google en az bizim kadar düşünebilen yüzlerce, binlerce beynin ürünü. Google çok net bir şekilde diyor ki : “Bana değil, insanlara!” Yukarıda saydığım makaleler ile, sitenize girdiği gibi çıkan takipçileriniz olur bir süre, daha sonra onlar da olmaz. Belki backlink, anahtar kelime vs. bir yerlere gelir siteniz -ki oda eskidendi, artık mantıksız bir şekilde yürütülen backlink borsası da sert bir darbe yedi – ancak geldiği gibi gider, bir daha da gelemez oralara.

    Makale yazarı seçerken özen gösterin. 5 lira değil 10 lira verin, ancak ortaya, ziyaretçilerin aradığını bulabileceği, ilgiyle okuyacağı, hatta beğenip paylaşacağı makaleler çıkarsın. Ancak o zaman siteniz  gerçek ve kalıcı başarıyı elde eder. Yazarını seçerken mutlaka referanslarını inceleyin, yazmış olduğu yazılar yeterince doyurucu mu bakın. Mümkünse yayınlanmış yazı örnekleri isteyin, bu yazıların istatistiklerini inceleyin, okunmuş mu, paylaşılmış mı, insanlar konu altında tartışmış mı ? Yani bu yazılar siteye birşeyler katmış mı? Ziyaretçilerin ilgisini çekebilmiş mi ? Daha sonra bu makalelerinizi büyük bir özgüvenle yayınlayın, hatta sosyal medyada paylaşın, devir sosyal medya devri! İşe yarar yazılarınız paylaşılacak, size organik hitler ve haklı ve kalıcı kazançlar getirecek.

    Sonuç olarak, paket paket satılan işe yaramaz makalelerin devri çoktan geçti, Google hergün, bir önceki günden daha akıllı, insanlara ne sunacağıını hergün daha iyi ayırt edebiliyor. Vaktinizi ve paranızı boşa harcamayın, bunlar değerli şeyler.

     

    İyi bloglamalar…

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
p_ayrac
  • 1.786 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: asaf hakkı hoca

özgün içerik çok önemli olmaya başladı artık
  • FeedBurner bilinçli blog yazarlarının kesinlikle kullandığı bir imleme uygulamasıdır. FeedBurner günümüzde, tüm özelliklerini web sitesi sahiplerine ücretsiz olarak sunmaktadır. 2007 yılından yani Google tarafından alınmadan önce FeedBurner’da tüm erişimleri sağlamak için ücretler ödenmesi gerekiyordu. Google bünyesine katıldıktan sonra daha kullanışlı hale gelen FeedBurner aynı zamanda tüm erişimlerini de ücretsiz hale getirdi. FeedBurner tam olarak blog yazılarının ve ilgili RSS beslemelerinin imlemesini sağlar. Ayrıca FeedBurner ziyaretçileri Google Hesaplarıyla birlikte bloga abone olmasını da sağlamaktadır.

     

    FeedBurner’ın, Google bünyesinde bir uygulama olması, FeedBurner’ı sadece Google hesabı olanların kullanmasına izin verir. Yani FeedBurner’ı kullanmak isteyen webmaster’ların Google hesapları olmalıdır. FeedBurner ile tüm platformlardaki blog siteleri için imleme yapılabilmektedir. WordPress ve Blogger tabanlı bloglar başta olmak üzere tüm bloglar için FeedBurner kullanılabilmektedir. Ayrıca FeedBurner’a kullanıcılar çok sayıda blog da ekleyebilmektedir. FeedBurner bu noktada hiçbir kısıtlama koymamıştır.

     

    FEEDBURNER’a NASIL ÜYE OLABİLİRİM ?

    FeedBurner’ı kullanmak için ilk yapmanız gereken feedburner.com adresine giriş yapmaktır. Bu adreste sizi Google hesabı ile yapabileceğiniz bir giriş beklemektedir. Google hesabı mail adresinizi ve şifreniz ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. FeedBurner bir Google hizmeti olduğu için hiç endişelenmeden girişinizi yapabilirsiniz. Siteye giriş yaparken, sitenin İngilizce olması dikkatinizi çekecektir. Tam da düşündüğünüz gibi FeedBurner tamamen İngilizce. Ancak Feedburner başlangıç seviyedeki İngilizce bilgisine sahip olanlar tarafından bile kullanılabilir.

     

    FEEDBURNER’a BLOGUMU NASIL EKLEYEBİLİRİM ?

    feedburner-kayıt-300x46 Feedburner İmleme ve Abonelik Sistemi

    Google hesabıyla giriş yaptıktan sonra sizi basit bir arayüz ile FeedBurner beklemektedir. FeedBurner, belki de Google uygulamaları içerisinde en basit arayüze ve kullanıma sahip uygulamadır. Buradan sitenizi FeedBurner’a kaydetmek için yukarıdaki bölümde bulunan boşluğu blog adresinizi girmelisiniz. ”Burn a feed right this instant” yazan bölümün altındaki boşluğa blog adresiniz girdikten sonra ”Next” butonuna basmalısınız. Bu butonun yanında bulunan ”I am a podcaster!” seçeneğini eğer podcast yayın yapıyorsanız doldurarak ”Next” demelisiniz. Podcast Nedir ?

    Ardından karşınıza ”Welcome! Let us burn a feed for you” başlıklı yukarıdaki ekran gelecektir. Bu ekranda imleme adı ve imleme adresi ile ilgili bilgileri değiştirebilir, yenileyebilirsiniz. Bu alanları doldurduktan sonra ”Next” butonunu bir kaç kez daha basarak bilgi ekranlarını geçebilirsiniz. İki tane arka arkaya sayfa gelecektir ve bunlar sadece bilgi içeriklidir. Yani direk geçebilirsiniz.

    feedburner-abonelik-263x300 Feedburner İmleme ve Abonelik Sistemi

    FEEDBURNER PANEL KULLANIMI

    feedburner-panel-300x152 Feedburner İmleme ve Abonelik Sistemi

    Üç adımda kayıt işlemini tamamladıktan sonra FeedBurner paneliniz açılacaktır. Panelin üst bölümünde bulunan Analyze sekmesi ile RSS aboneleriniz ile ilgili tüm istatistiklere ulaşabilirsiniz. Analyze kategorisi View yani izlenme ve Sevices yani hizmetler diye ikiye ayrılmaktadır. Bunları sol tarafta görebilirsiniz. View bölümünde bulunan Subscribers yardımı ile abonelerinize, Item Use yardımı ile abonelerinizin siteniz içerisindeki istatistiklerine, Map Overlay ile abonelerinizin coğrafi bölgelere göre harita üzerinde dağılımına ve Uncommon Uses ile de sitenizin yaygın kullanım alanlarına erişebilirsiniz. Services bölümünde bulunan Configure Stats ile istatistik yapılandırmalarınızı gerçekleştirebilirsiniz.

    feedburner-panel-2-300x187 Feedburner İmleme ve Abonelik Sistemi

    FeedBurner panelinizde en çok kullanacağınız kategorilerden birisi de Publicize kategorisidir. Publicize ziyaretçilerinizin sitenize abone olabilmesini sağlar. Bu kategoride bulunan kodlar sayesinde sitenize ziyaretçilerin abone olabileceği alanlar oluşturabilir ve abone sayınız hakkında sitenize bilgi aktaran kodlar bulabilirsiniz. İlk olarak siteye abone olunabilmesi için gerekli kodu bulalım. Publicize kategorisinin sol tarafında bulunan Services bölümünde Email Subscriptions alanına girin. Burada Active adlı bir buton olacak. Bu butona tıkladığınızda FeedBurner, siteniz için bir HTML kodu verecek. Bunu sitenizde istediğiniz yere ekleyebilirsiniz. Kodu eklediğinizde sitenizde eklediğiniz ziyaretçilerin abone olabileceği küçük bir alan oluşacaktır. Bu alanda yazan yazılar İngilizcedir. HTML kodunda küçük değişiklikler yaparak bu yazıları Türkçeleştirebilirsiniz.

     

    Paneldeki Publicize bölümü yardımıyla sitenize abone olanların sayacını da ekleyebilirsiniz. Publicize bölümüne tıkladıktan sonra sol tarafta bulunan kategoriler arasında FeedCount diye bir seçenek olacak, ona tıklayın. Ardından karşınıza abone sayınızı gösterecek istatistiklerin görünümünü ayarlamanız için bir ekran gelecek. Farklı renklerde Statik veya Animasyonlu gösterimi seçebilirsiniz. Seçimleriniz yaptıktan sonra ”Active” butonuna tıklayın. Aktif hale getirdikten sonra size HTML kodu verilecektir. Bu kodu sitenizin bir bölümüne ekleyerek istatistiklerinizi sergileyebilirsiniz.

    feedburner-wordpress-300x236 Feedburner İmleme ve Abonelik Sistemi Fedburner hesabınıza giriş yaptığınızda kaydettiğiniz blogların yukarıdaki gibi bir listesi karşınıza çıkacaktır. Bunlar arasından paneline, istatistiklerine ulaşmak istediğiniz blogun üstüne tıklamalısınız. Bu listede de abone sayınıza ilişkin bilgileri görebilirsiniz. Yeni bir blog ekleyeceğiniz de listenin altında bulunan ”Burn a feed right this instant” yazısının bitişiğindeki alana adresinizi yazarak işlemi gerçekleştirebilirsiniz. FeedBurner, blogunuzun eklenmesinden, istatistiklerine, panel kullanımına kadar çok büyük kolaylıklar sunmaktadır. Basit arayüzü ve basit İngilizcesi ile Feedburner, imleme sitelerinin öncüsüdür.

     

    FEEDBURNER’ın FARKLARI NELERDİR ?

    FeedBurner öncelikle Google kalitesiyle hizmet vermektedir. Blogunuz için imleme yapabileceğiniz onlarca uygulama vardır ancak hiçbirisi FeedBurner kadar geniş çaplı ve kaliteli hizmet verememektedir. FeedBurner’ın en büyük farkı Google kalitesidir. Faydaları neler sorusuna gelirsek; FeedBurner blogunuz için bir temel olan abonelik işlemlerini en kolay yoldan yapmanızı sağlar. Sadece Google hesabı ile blogunuza ekleyeceğiniz FeedBurner’ı blogunuza entegre etmek birkaç dakikanızı bile almayabilir. İmleme sistemlerinden en büyük farkı pingleme imkanı sunmasıdır. FeedBurner ile kolayca pingleme yapabilirsiniz. Feedburner’ın en iyi yanı da diğer imleme siteleri gibi reklamlar bulundurmamasıdır. Gerek abone olunurken gerekse istatistikleri siteye aktaran butonlar kullanılırken reklamlara rastlamazsınız. Ayrıca RSS beslemeleriniz ile Adsense üzerinden kazanç da elde edebilirsiniz. Google Analytics ve Adsense’i RSS kullanıcılarınız için entegre ederek kazanç sağlayabilirsiniz.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
p_ayrac
  • 1.826 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • İnternetten para kazanma sanatlarından en güvenilir ve kaliteli yöntem Adsense’dir. Adsense ; tık başı gelir elde edilen sistemlerden, dünyada en çok  kullanılanlardan birisidir. Güvenilir kılan özelliklerinin başında arkasında Google gibi dünya arama motoru devinin olması ve kurallar ve  politika sözleşmesindeki titizliğidir.

    Hesap açabilmek için ve reklamla gelirleri kazanabilmek için kendinize ait bir siteye ihtiyacınız vardır. Site açmak için belirli bir ücret  karşılığında gerekli eklentileri sağlayıp web sayfası oluşturmanız gerektiği gibi aynı zamanda ücretsiz olarak site açabilirsiniz. Ücretsiz site açabilmek için Google’nin alt sayfası olan blogspot, blogger yada başka ücretsiz servis sağlayıcılarından blog açarak başvuru yapabilirsiniz. Diğer ücretsiz servislerden farklı olarak, Google ücretsiz blog servislerini tercih etmeniz, Adsense başvuru onayında size +1 olacaktır 😉

    Ücretsiz blog açmak ve Adsense başvurusu yapabilmek için Google hesabına sahip olmanız gerekmektedir. Google ana sayfasında yer alan ücretsiz Google hesabı oluştur butonuyla kendinize hem Google hesabı, hemde diğer servis sağlayıcılarından yararlanma imkanı yaratabilirsiniz.  Google hesabınıza giriş yaptıktan sonra, ürünler kısmında Adsense ve diğer Google hizmetlerine de kayıt olabilir ve giriş yapabilirsiniz.

    Güvenli ve Kolay Google Adsense Hesabı açmak için aşağıdaki maddeleri dikkate alınız.

    – Google ana sayfasına girerek ilk olarak kendinize bir hesap oluşturun ve doğrulama yapın.

    – Oluşturduğunuz hesaba kullanıcı bilgileri ile giriş yaparak Hesap Ayarları > Ürünler > Blogspot sekmelerini izleyiniz.

    – Blogspottan ücretsiz olarak kendinize istediğiniz alan adıyla ilgili blog oluşturarak kişisel düzenlemelerinizi yapınız.

    – Oluşturduğunuz sitenize günde 1-2 özgün yazı girerek güncelliği ve hit almasını sağlayınız.

    – Daha sonra Google Adsense sayfasından site bilgileriniz ve kullanıcı bilgileriniz vasıtasıyla başvuru yapabilir, onay sürecini bekleyebilirsiniz.

    Not: Yapılan en çok yanlışlardan birisi açtığınız site arama motorları tarafından indexlenmeden ve ziyaretçi grafiği oluşmadan önce yapılan başvurular genellikle içerik yetersizliği nedeniyle reddedilmektedir. Başvuru yapmadan önce siteniz en az 1 hafta yayın hayatında olmalıdır ve içerisinde tavsiyem 10 adet özgün yazı bulunması başvuru sürecini hızlandıracaktır.

    Hangi Siteler Kabul Edilmez!

    • Yetersiz içerik bulunduran
    • Telif hakkı kapsamında içerik bulunduran
    • Crack/Key vb. içerik bulunduran
    • İllegal içerik bulunduran
    • ***** video/fotoğraf bulunduran
    • Sadece giriş sayfası olan

    Siteler ile yapacağınız başvuru, yüksek ihtimal kabul edilmeyecektir. Kabul edilse de, ödeme alamayacaksınız.

    Bol Kazançlar (=

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 1.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.817 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • WordPress ile genellikle blog sitesi, haber veya portal sitesi kuranların kullanmakta olduğu, oldukça kullanışlı bir eklenti olan WordPress Seo SearchTerms Tagging eklentisinin kurulumu, ayarlarını ve özelliklerini sizlere aktaracağız.

    WordPress Seo SearchTerms Tagging Nedir?

    Seo SearchTerms Tagging eklentisinin temel özelliği google arama motorunu kullanarak sitenizin sayfalarına gelen kullanıcıların, hangi kelimeleri aratarak geldiğini göstermektedir. SEO için oldukça sağlam bir eklenti olduğunu belirtebileceğimiz Seo SearchTerms Tagging eklentisi ile pek çok farklı şeyi gerçekleştirebilirsiniz. Seo SearchTerms Tagging eklentisinde isterseniz sadece gelen aramaları gösterebilirsiniz, isterseniz de gelen aramaları etiket olarak kaydetmesini sağlayıp konularınızı sürekli güncel tutabilirsiniz.

    WordPress Seo SearchTerms Tagging Kurulumu

    WordPress admin panelinden WordPress Seo SearchTerms Tagging yazarak eklenti dosyalarınızı yükleyebilirsiniz. Daha sonra eklentimizi etkinleştirdikten sonra ayarlar kısmına giderek gerekli olan WordPress Seo SearchTerms Tagging ayarlarını yapacağız.

    WordPress Seo SearchTerms Tagging Ayarları

    Seo-SearchTerms-Tagging Seo SearchTerms TaggingSeo SearchTerms Tagging eklentisinde konu içerisinde kaç adet arama göstereceğinizi seçebilirsiniz. Bizler spam ve ban riskini de belirterek sizlere 5 adet gösterimi önermekteyiz. Diğer ayarlara aşağıdan göz atabilirsiniz;

    ” Text and code for list header ” ; Bu kısımdan gelen aramalar için başlık seçebilirsiniz. Önerilerimiz; Popüler kelimeler, Gelen aramalar, Son aramalar v.b..

    ” Convert Search Terms İnto Links ” ; Bu bölümden gelen aramaların direk konuya mı yönelmesini yoksa arama sayfasına “search” uzantısı ile mi yapmak istediğinizi seçebilirsiniz.

    ” Display Search Counts For Each Search Terms ” ; Bu bölümden sitenize kelimelerden kaç kişinin geldiğini görebilirsiniz.

    ” Save Populer Search Terms As Post Tags ” ; Bu bölümden gelen aramaları etiket olarak kaydedebilir veya etmeyebilirsiniz.

     

    Okuduğunuz için teşekkürler arkadaşlar

    İyi bloglamalar (=

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.996 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Bir webmasterın en büyük amacı kuşkusuz ki açmış olduğu sitelerin yüksek ziyaretçi kitlesine ulaşmasını sağlamaktır. Herkes kendi uzman olduğu konularda siteler açar iken sadece yazmış olduğunuz yazılar veya yayınladığınız videolardan değil sitenizde kullandığınız resim galerilerinden de yüksek hitler çekebilirsiniz. Google görsel bağlantılardan hit çekmek konusunda zorlanıyor iseniz aşağıda sizler için oldukça önemli ipuçları bulacak ve uyguladığınızda ne kadar faydalı olduğunu göreceksiniz.

    Özellikle moda, sağlık ve duvar kağıdı siteleri için görsel aramalardan alınan hitler önem kazanır iken bizde sizlere Google görsellerden hit çekme yöntemleri hakkında püf noktaları bildireceğiniz. Google görsellerden hit çekmek istiyor iseniz öncelikle resimler için hazırlanmış bir site haritanızın olması gerekmektedir. Normal yazılarınızın site haritası, resimleri listelemez iken görsel aramalardan hit çekmek istiyor iseniz resimlerinizi Google’ın okuması ve ön planda çıkartması için bu site haritasına ihtiyacınız olacak. WordPress kullananlar resim haritası için Google İmage Sitemap eklentisini kullanabilirsiniz.

    Google görsellerden hit çekme yöntemlerinden bir diğeri ise resimlerinizin seo uyumlu olmasıdır. Peki seo uyumlu resim nasıl olmalı? İnternet sitenize eklediğiniz özgün yazıların önemi ne kadar fazla ise resimlerin de özgün olması o kadar önemlidir. Özgün resimler bulamıyor iseniz bulduğunuz resimlerin boyutlarını değiştirebilir ve resimlere site adresinizi yerleştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra resimleri sitenize ekler iken resim açıklaması ve resim alt metni kullanmanız resimlerinizin daha üst sıralarda çıkmasını sağlayacaktır.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 2.6/5 (5 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 4 votes)
p_ayrac
  • 2.649 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: Furkan LEBA

Elinize sağlık güzel bir makale olmuş ancak biraz daha genişletilebilir.

Bu site Aykut ÖZDEMİR tarafindan kurulmuştur.