• Web sayfaları üzerinde tarama hataları belirli dönemlerde ciddi sıralama düşüşlerine sebebiyet vermektedir. Sıralama esnasında yer alan düşüşleri sonrasında site içlerinde trafik kayıpları ortaya çıkmaktadır. Web sayfaları üzerine yönelik ortaya çıkan tarama problemleri Google’ın başarılı bir tarama gerçekleştirmediği ya da HTTP hata raporu veren internet adresinin URL’leri hakkında bilgi vermesine neden olmaktadır.  Tarama esnasında ortaya çıkan hata raporunda iki ana bölüm yer almaktadır. Genel hatları ile tarama hataları raporu kısımları;

     

    Site Hataları: Yer alan raporun internet adresi hataları bölümünde son 90 gün aralığında Googlebot’un siteye erişimini engelleyen tüm sorunlar ortaya çıkarılmaktadır.

     

    URL Hataları: Ortaya çıkan raporun URL hataları kısmında ise Google’ın masaüstü ya da telefon sayfalarını taradığı aşama içerisinde ortaya çıkan spesifik hatalar olarak adlandırılabilir. URL hataları kısmında bulunan her bölüm Google siteleri içerisinde erişim sağlayabilmek için kullanmış olduğu farklı mekanizmalara denk gelmektedir. Listelenmiş olan tüm hatalar ise tarama yaptığınız sayfaya ilişkin olduğunun unutulmaması gerekmektedir.

    Hataların Oluşma Nedenleri

     

    Kaliteli ile beraber iyi çalışan bir internet adresinde tarama hataları rapor kısmında site hataları bölümünde herhangi bir hata yer almaması gerekmektedir. Google site ile beraber ilgili önemli bir miktarda hata bulunması durumunda sitenin koşullarına bakmadan bir ileti yollanarak sitenin hatalı olduğu sizlere bildirilmektedir. Bunun yanında birçok site iyi bir çalışma yapılmaktadır. Tarama hataları adresinde sayesinde site ile ilgili hata durumları ortaya çıkarılmaktadır. İnternet adresinde çıkan hataları bölümünün üç hata türü arasından her birinin yanında hızlı durum kodu yer almaktadır. Ortaya çıkarılan durum kodları ise DNS, Sunucu bağlantısı ve robots. txt olarak adlandırılabilir.

     

       tarama-hatalaritarama-hatalari-2

     

    Yüksek Hata Problemi

     

    İnternet siteleri içerisinde DNS, Sunucu bağlantısı ile beraber robots. txt kategorilerinden herhangi bir yerde %100 hata bulunması halinde siteniz devre dışı kalmaktadır. Site içerisinde %100 hata çıkmasının nedenleri arasında;

     

    —İnternet adresinde belirli bir bölüme ait izin durumlarının değiştirilip değiştirilmediği kontrol edilmesi gerekir.

    —Web sayfanız yeni düzenlenmişse harici olarak çalıştırılan bağlantıların çalışıp çalışmadığı kontrol edilmesi gerekir.

    —Yeni komut dosyalarını doğru bir şekilde inceleyerek bozuk şekilde çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.

    —Dizin durumunun mevcut olduğundan ve silinmediğinden emin olmalısınız.

    —Site içerisinde bu nedenlerden oluşan hata bulunmuyorsa hata geçici bir hata olarak bulunabilir. Sitede geçici problemlerden oluşan hatalar sorun oluşturmamaktadır.

     

    Site içerisinde %100’den az hata yer alması halinde bu durumun geçici olacağını unutmamanız gerekmektedir. Fakat %100’den düşük hataların ortaya çıkması sitenizin aşırı yüklü olduğunu da belirtebilmektedir. İyi şekilde oluşturulmuş sitelerde hata yer almamaktadır.

     

     

    URL Sorunlarından Kurtulma

     

     

    İnternet adreslerinde 404 hataları normal hata olarak adlandırılır. Fakat başka sayfalar aracılığı ile bağlantı verilen önemli internet adresleri, eskiden site haritası içerisinde bulunup ancak şu an silinmiş olan URL’ler ile beraber artık sitenizde yer almayan URL’leri kontrol etmeniz son derece önemli bir konudur. Bu URL’ler aracılığı ile başka kişiler ve Google sayfası sizin verilerinize erişme imkânına ulaşabilmektedir. Site haritanızı periyodik şekilde güncelleyerek eski URL’leri silmelisiniz. Eski kodların yerine daha yeni site haritaları eklemiş kullanıcıların eski site haritasının silip silmediğinden emin olunması gerekir. Yönlendirme koşullarınız ve URL’leriniz ardışık durumdaysa Google sırayı takip etmekte zorlanabilir. Bu yüzden atlamaların sayısının düşük tutulması son derece önemlidir.

     

    Tarama Hatası Ne Demektir

     

     

    Tarama problemleri, web sitelerinin belli sayfalarında ya da tamamında arama motoru ile beraber ulaşılamaması halidir. Ortaya çıkan bu hatalar genel olarak Server (500) hataları ile 404 Not found hataları olarak kendisini belirtmektedir. Server hatası ise web sayfalarının alındığı serverdeki herhangi bir problemden dolayı meydana gelmektedir.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 225 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • SEO, arama motoru optimizasyonu yani arama motorlarında ulaşılan sonuçların iyileştirilmesi, sizin öne çıkarılmanız amacıyla yapılan çalışmaların tamamına verilen isimdir. Bu nedenle arama motorlarının yani büyük bir oranda Google arama motorunun kriterlerine göre düzenlenen çalışmalardan oluşmaktadır. En iyi SEO firmaları, Google tarafından gerçekleştirilen değişiklikleri ve yenilikleri dikkate alan, algoritmalardaki değişiklikleri sürekli olarak takip eden ve inceleyen, analiz eden firmalardır. Çünkü bu işte başarılı bir sonuç elde etmenin anahtarı, kullanıcılarına en iyi deneyimi sunmayı hedefleyen Google’ın stratejisini ve buna uygun olarak gerçekleştirdiği çalışmaları takip etmek olacaktır. SEO çalışması hakkında ayrıntılı bilgi almak için: http://www.seouzmani.info/seo-calismasi-yaptirmak-istiyorum/ bağlantısını takip edebilirsiniz.

    Başarılı SEO firmaları tarafından belirlenen stratejiler çerçevesinde yapılan çalışmaların özgün ve uygun olmasının yanı sıra, doğal ve gerçeğe uygun şekilde yapılmış olan çalışmalar olması da önemlidir. Örneğin sosyal medya imlemeleri yapılırken, adınızdan hiç bahsedilmezken birden yüzlerce, binlerce, onbinlerce kez adınızdan bahsedilmesi, sitenize link verilmesi normal olmayacaktır. Aynı şekilde başka sitelerden alınan backlinklerin de doğal görünümlü ve gerçeğe uygun olduğu düşünülebilecek linkleri kapsayacak şekilde hazırlanması, inşa edilmesi gerekir. Başarılı SEO Firmaları hakkında bilgi almak için tıklayın.

    Diğer bir konu da çalışmalar sırasında kullanılan içeriklerin SEO uyumlu olmasına dikkat edilmesidir. Örneğin SEO uyumlu makale üretebilen yazarlardan yardım alınmalı, onların ürettiği içerikler kullanılmalıdır. Aslında SEO uyumlu içerikler üretmek de çok zor değildir. Başlık etiketlerinin kullanımı, görsellerin isimlendirilmesi, title ve description yani etiket ve açıklama kısımlarının dikkatli bir şekilde hazırlanması gerekecektir. Tabi ki makaleler ve diğer içerikler özgün ve aynı zamanda dikkat çekici metinler, içerikler şeklinde hazırlanmalıdır. İleri düzey e-ticaret SEO hizmeti almak için http://www.seouzmani.info/bugun-kullanabileceginiz-5-e-ticaret-seo-ipucu/ bağlantısını inceleyebilirsiniz.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 335 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: Metro Tesisat

Yanlış seo çalışmaları büyük sıkıntı yaratabiliyor o yüzden düzgün seo yapılmalıdır.


  • Bu kısaltmalar kafa karıştırıyor değil mi? SEO’yu anladık ta bu diğerleri ne oluyor? SEO’yu hallettik de diğerleri mi kaldı? Şimdi bunlar da nerden çıktı vs. gibi sorular görüyorum 🙂 Bu soruları görünce, söz konusu kavramları kısaca açıklama ihtiyacı duydum.

    SEO aslında hepimizin bildiği üzere, Search Engine Optimization, yani Arama Motoru Optimizasyonu. Kısaca açıklaması siteleri başta Google olmak üzere arama motorlarına sevdirmek için site içi ( tema optimizasyonu, site içi link inşaatı, etiketlemeler vs.) ve site dışı (backlink gibi) seo çalışmalarını kapsayan bir çalışma sistemidir. SEO çalışma sisteminiz ne kadar sağlamsa, arama motorlarındaki sonuçlardaki yeriniz o kadar öndedir. Bu da sitenizin seçkinliğini artıracak en değerli anahtardır.

    Peki ya SEM? Search Engine Marketing, yani Arama Motoru Pazarlaması.  Yani Adwords, Bing ads vb.  SEO çalışmaları uzun vadede, SEM çalışmaları ise daha kısa vadede sonuçlar elde etmenize yarar. Buna çok yatırımla kısa vadeli kazanç, daha az yatırımla daha uzun vadede kazanç gözüyle de bakabilirsiniz. SEM olmazsa olur mu? Olmaz, tek başına SEO yeterli midir? Hayır, SEO ile SEM bir bütündür ve rakiplerinize karşı esas başarı ancak bu ikisi sistematik bir şekilde harmanlandığında gerçekleşir.

    SMO Nedir ? Social Media Optimization, Türkçesi Sosyal Medya Optimizasyonu. Sosyal medya, günümüz web sektörünün lokomotifleri olmuştur, devir sosyal medya devri diye boşuna demiyoruz. Bu da SEO kadar SMO’yu da önemli hale getirmiştir. SEO ve SEM’i anladıkta SMO için neler yapıcaz dediğinizi hissediyorum.

    • Öncelikle siteleriniz için tüm popüler sosyal ağlarda hesap açınız.
    • Bu hesapları birbirine bağlayınız ki bir paylaştıgınız otomatik hepsine gitsin.
    • Hootsuite gibi sosyal medya paylaşımınıza fayda sağlayacak araçlar edininiz.
    • Düzenli olarak bağlantılarınızı sosyal ağlarda paylaşınız.
    • Paylaşım yaparken insanların ilgisini çekecek görsel medyalar ile destekleyiniz
    • İnsanları da paylaşmaya teşvik ediniz
    • Hashtag gibi günümüz sosyal ağ etiketleme sistemlerini kullanınız

    Son kavramımız SMM, Social Media Marketing, yani Sosyal Medya Pazarlaması. SMO-SMM arasındaki ilişki, SEO-SEM arasındaki ilişki ile aynı. SMM de Facebook Ads gibi sosyal ağ reklam araçlarını kapsamaktadır.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Bol kazançlar

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 676 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hamza demir

Çok güzel bir derleme teşekkürler
  • Merhaba

    Hala insanların, onbinlerce, yüzbinlerce çöp backlink için çabaladıklarını görünce bu yazıyı yazmak istedim. Ben de vakti zamanında gümüş, altın, platin paket başlıkları altında, penguen uyumlu, bilmem ne uyumlu diye satılan, bomb paket, uçuran paket, bilmem ne paketlerden aldım. Ne oldu?

    2-3 gün hitlerde artış oldu.

    1 hafta geçmeden herşey normale döndü.

    1 ay sonra arama motorlarındaki sıralamalarım geriledi.

    Birkaç ay sonra, “O eski halimden eser yok şimdi” dedim. Herşey daha kötü oldu. Bir daha da eski halime dönemedim. Dönmk için, zamanıdna kolaya kaçıp aytırdığım paranın onlarca katını yatırmam lazım belki de.

    Aradan 1 sene geçti, şimdi bakıyorum da, o linklerden eser kalmamış. .edu sayfalar çoktan silinmiş, yorum, profil, makale backlinkleri kaybolmuş, sözlük, wiki tanıtımlarından eser yok, para mı? arkadaş çoktan harcadı, helal hoş olsun.

    Bir zamanlar bu taktikler işe yarıyordu, ama artık değil. Bunun için SEO dan çok anlamaya gerek yok, mantıklı düşünmek yeter. Google dediğimiz şey uzaylı değil, 4. boyutta hiç değil, bizim gibi mantıklı düşünen ama bizden çok daha donanımlı ve bilgili insanların bir ürünü. Bizden daha iyi diyorum çünkü bunu yapan bu adamlar yahu, heralde bizden iyi bilecekler. Yani Google’ı kandıramazsınız. çünkü insanları kandıramazsınız. Bu nedenle botlara değil insanlara hitap edin. Hileden hurdadan sakının. O zaman daha kolay kazanırsınız.

    Bırakın binlerce makale tanıtımını, alakasız sitelerden, pr ve indeksine bakıp backlink almayı. Pr nedir, artık ne değeri var? PR5 diye 1. sıraya mı yerleşiyorsunuz? Pr5 olsun link satıyım diyosanız zaten gerek yok aynen devam edin siz. Ama olduğunuz yerde sayarsınız. Ama gerçekten kazanmak, iyi yerlere gelmek istiyorsanız o zaman yaptığınız iş Google tarafından değer görecek, bunun için öncelikle insanlar tarafından değer görecek.

    Özgün, botlara değil insanlara yazılmış, faydalı yazılar yazın. Ben sitenize girdiğimde, aradığım şeyle karşılaşayım. Çat diye kapatmayayım, okuyayım, faydalı bulayım, referans verip paylaşayım.

    Faydasız backlink ve tanıtımlar harcayacağınız parayı, sosyal ağlar oluştrup onlara yatırın, hizmet, ürün, sitenizle alakalı takipçiler artırın. Sosyal medyada kazandığınız her takipçi, yeni içerikleriniz için garanti hit kaynağıdır. Çok basit ve çok mantıklı değil mi ?

    Bir süre sonra göreceksiniz ki, içerikleriniz sosyal medyada paylaşılıyor, tartışılıyor. Sektörünüzdeki bloglar, forumlar size kendiliğinden backlink sağlamaya başlıyor. Siz bir yandan ücretli kaliteli reklamlar sağlarken, ücretsiz kaliteli reklamlar da kendiliğindne oluşuyor. Doğal backlink, doğal hit kazanıyorsunuz. Google ‘da buna değer veriyor.  Artık arama motorları sosyal medyanın gücü ve önemini anladı. Sosyal medyada boş şeyler dönmüyor. İnsanların beğendiği, onayladığı şeyler paylaşılıyor.

    Site yönetici araçlarına girin. Google zaten size şunu şöyle yap diyor. Başlangıç için onlarca seo analiz araçları var. Bunlar ıkullanın. Bir süre bunlar sizi idare edecek. Sonra baktınız kazanıyorsunuz ve işleri daha profesyonel yapmaya karar verdiniz o zaman çöp paketler yerine, bu işi gerçekten profesyonel anlamda yapan, sitenizin içini dışını herşeyiyle ele alan, sektörünüzün durumunu iyi analiz eden, sektörünüze ve size yönelik ciddi çalışmalar yapacak,  sosyal medya çalışmalarına önem veren SEO’cular ile çalışın. Evet belki 40 liraya uçuk paketler satmayacaklar, belki daha uçuk fiyatlar sunacaklar ama, hakkını verecekler.

    Başarılar

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.656 kez görüntülendi.
  • 3 Yorum

Son Yorum: Onder Turan

Merhabalar yaziyi sonuna kadar keyifli bir sekilde okudum, bu makaleden çok faydalandim..Elinize saglik.. Onder
  • SEO sonuçları görmek için ne kadar beklenmelidir? Ünlü köşe yazarlarından Stephan Spencer, bu sorunun basit bir cevabı olmadığını ama SEO zaman çizelgesini etkileyebilecek bazı etmenler olduğunu paylaşmaktadır.
    Siteniz arama motorlarının derin sularında kayıp mı oldu? Belki manüel bir cezaya çarptırıldınız. Belki de rekabet sizi sonuçlarda ve satışlarda saf dışı bıraktı ya da belki de siteyi bu zor durumdan kurtarmak için anlaşılmış bir danışman veya SEO uzmanısınızdır.
    Site sahipleri veya pazarlama yöneticileri için genelde SEO uzmanınızın tavsiyelerine uyarak sitede büyük değişiklikler yaptıktan sonra sıralamanızın veya dönüşüm oranlarınızın niçin ilerlemediğinin (ve hatta çoğu zaman gerilediğinin) sebebini anlamak çoğu zaman çok zor olabilmektedir. Eğer böyle bir durumdaki SEO uzmanıysanız niçin daha hızlı SEO uygulayamadığınızı açıklamada zor zamanlar geçirebilirsiniz.
    Bunun sebebi stratejinizin başarılı olmamasıdır ancak bundan da ziyade “gerçekçi SEO zaman çizelgesi”nin niteliği hakkında SEO uygulayıcınız ve takımınızın geri kalanı arasında bir kopukluk olması  daha gerçekçi ve yüksek olasılıklı bir ihtimaldir. Peki, bu bilgi boşluğunu nasıl doldurmamız gerekli?
    İşte bunun sorunun üstesinden gelebilmeniz için sizinle bazı fikirler paylaşıyor olacağız:
    SEO, Sitenizin Formunu Yükselten Egzersizlerdir
    Optimize Worldwide’ın yazarlarından Matt Morgan geçtiğimiz günlerde SEO’yu antibiyotik almayla betimleyen harika bir makale yayınlamıştır. Bu her ne kadar güzel bir benzetme olsa da hikâyeyi tam anlamıyla anlatmamaktadır.
    SEO, önleyici tedbirler ve sürekli gelişme olduğu kadar mevcut sorunlarında giderilmesidir. SEO ile bir kez kısa vadeli “tedavi” uygularsanız, sitenizin SEO’ya ihtiyacı hiçbir zaman kesilmeyecektir.
    Belki de SEO’nun bir egzersiz rutini olduğunu söylersek daha iyi bir benzetme yapmış olabiliriz. Eğer egzersizlerinizi savsaklamaya başlarsanız (veya tamamen egzersizi bırakırsanız), istediğiniz sonuçları elde edemeyecek veya başarınızın devamını sağlayamayacaksınızdır.
    Elbette bir egzersiz planına başlamadan önce her zaman bir spor antrenörüne danışarak vücudunuza  zarar vermeden neler yapabileceğinizi, hangi aletleri çalışmanız gerektiğini öğrenmeniz gerekmektedir. Bu SEO’nunda ilk işidir; siteyi inceleyerek ne gibi problemler olduğunu ve zaman içerisinde nasıl sağlam, itibarlı sıralamaları elde edebileceğinizi belirlemektir.
    Çok hızlı ilerlemeye çalışıp, hızlı sonuçlar almayı beklemek genellikle sitenize zararı dokunacak “düzeltme” sorunlarıyla karşılaşmanıza neden olacaktır. Tıpkı kısa vadede çok fazla kilo vermenizi sağlayan diyetler gibidir ama unutmayın ki diyeti bıraktıktan sonra hemen aynı kiloyu geri alırsınız (genelde de eskisinden daha fazla kilolu olursunuz) bu da doğrudan vücudunuz için zarar neden olur.
    SEO Karmaşıktır ve Uzun Vadeli Düşünmeyi Gerektirir
    SEO’nun teknik kısımlarının çoğu sorun gidermeye yöneliktir. Gerçek şu ki, bu her zaman sıralamanızın niçin çok değişken olduğunu açıklamak için yeterli değildir. Örneğin daha önceden SEO taktiği olarak kullanılan bir yöntem artık spam olarak değerlendirilebiliniyor olabilir. Bu Google’ın sıralama algoritmasının dışında kaldığı anlamına gelmektedir ki, bu sıralamanızda büyük düşüşler yaşamanıza doğrudan sebep olacaktır. Ayrıca SEO danışmanınızın çabalarının yavaş ama ilerleme gösteriyor olması da bu konuda sorun yaratıyor olabilir.
    SEO ile ilgili birçok değişken olduğunu anlamak ve bilmek çok önemlidir. Danışmanınız veya sizin için çalışan SEO uzmanınız, demode SEO yöntemleri, dizayn, kod ve aklınıza gelen diğer şeyler ile çalışıyor olabilir. Bu yüzden sitenizin denetimini sürekli olarak yaparak bir SEO çalışmasına başlamanız çok mühimdir. Bunu yapmanız, normalde kolaylıkla göremeyeceğiniz ve sitenize ciddi zararlar verebilecek olan sorunları görebilmenize yardımcı olacaktır.
    Artık temelinizi sağlamlaştırdıysanız, sitenizin itibarını yükseltmek için bir eylem planı yapmanız gereklidir. Bazen büyük bir sorunu çözmek için çaba sarf ettiğinizde, sağlam ve istikrarlı bir iyileştirme görmeden önce daha kötü sonuçlar görebilirsiniz.
    Dünyaca ünlü SEO uzmanlarından Alan Bleiweiss bile hemen hemen her projesinde SEO’nun meyve vermesi için ne kadar uzun bir süreye ihtiyacını olduğunu her zaman vurgulamaktadır.
    Alan Bleiweiss bir demecinde; “2013 yılı Ocak ayında SEO’yu uyguladık ve müşterim değişiklikleri hemen uygulamaya başladı. Organik trafik Temmuz 2013’e kadar yavaş yavaş azaldı ve sonra tekrar çıkışa geçti, bir noktadan sonra organik trafik bir çıktı, bir düştü, bir çıktı, bir düştü ve bu süreç bir yıl sonunda trafik patlayana kadar bu şekilde devam etti.
    Site çoğunlukla Panda olmak üzere çeşitli algoritmalara sahipti. Panda son birkaç yılda çok sıkı olan yeni algoritmalar kullanmaya başladı. Bu da bir sitenin sürdürülebilirliği sağlayabilmesi için işleri çok daha zor hale getirmektedir.
    Başka bir kritik konu ise SEO bir kez yapılıp, olduğu gibi bırakılamaz. Siteler, marka itibarı ve güven takviyesinin yanı sıra kendi içerisinde güçlü ve kaliteli sinyallerin devamlı uygulanmasına ihtiyaç duymaktadırlar.”
    gorsel-seo
    Grafikteki web trafiğinden de görebileceğiniz gibi, Google tarafından yapılan algoritmalardaki değişikliklerle organik trafiğin belirli bir dönemde önemli ölçüde düşüşünden dolayı sitede büyük değişiklikler yapılması gerekmiştir.
    Ancak uzun vadede çizelgeye baktığımızda sabırlı olmak ve sürdürülebilinir SEO başarısını yaratmak için doğru müdahaleleri yapmak trafiği tekrar arttırmış ve hatta önceki miktarını da geçmesini sağlamıştır. Alan Bleiweiss müşteriyi bu durum için bilgilendirip hazırlamamış olsaydı, kendisi ve SEO’dan sorumlu ekip arkadaşları site yönetimi ile çok hararetli tartışmalar yaşayabilir hatta işlerine son bile verilebilirdi.
    seo
    SEO Takım Olarak Çaba Sarf Etmeyi Gerektirir
     
    SEO başarısını etkileyen sayısız etmen vardır ve bunların çoğu da diğer ekipler ve bölümlerle yapılacak

    işbirliğine bağlıdır.
     
    Büyük çaplı işlerde genellikle onbinlerce (veya yüzbinlerce, hatta milyonlarca) web sitelerine sık sık bakıyoruz ve bazen beraber çalıştığımız ekipler farklı farklı ülkelerde olabiliyorlar. Ayrıca yapılacak değişikliklerin onaylanması ve uygulanması için de belirli bir aşama vardır. Zamanınızın büyük bir çoğunluğunda hangi değişiklikleri yapacağınızı düşünebilir, yapılacak değişikliklere onay almak veya SEO çalışmasının siteye dâhil edilmesi için beklemek zorunda kalabilirsiniz.
     
    Bu yüzden diğer bölümlerle işbirliği (özellikle bilgi teknolojileri ve sosyal medya bölümleri ile) SEO başarısı için çok önemlidir. SEO sadece anahtar kelimeleri ayarlamak değil, sitenizin tüm stratejisini yönetmektir. Yapılacak işi özellikle de yöneticilerden veya diğer bölümlerden onay almanız gerekiyorsa kesinlikle hafife almamanız gerekmektedir.
    Zamanlama Genellikle Bir Şans Oyunudur
    50 yeni blog içeriği yaratıp, bunların arasından az bir miktarının birçok insan tarafından görülmesini

    ve belki de sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılmasını ve linklenmesini ümit etmek kullanılan etkili bir

    SEO taktiği ile mümkündür.
     
    Sorun şu ki bunun başarısını tahmin etmek uzmanlar için bile son derece zordur. Bu genelde doğru

    içeriği doğru zamanda sunmayla ilgilidir ancak doğru olan zamanı kestirmek imkânsızdır, her an o

    beklenen doğru an olabilir.
    Kitlenizin hangi içeriği isteyebileceğini tahmin etmek için çabalayabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse mevsimsellik (Süper Lig’in yeni sezonun başlamasına yakın futbol ile ilgili içerikler), güncel trendlerden yararlanmak (bu biraz tehlikelidir çünkü trend sonlanırsa her şey için çok geç kalınabilinir) veya insanların paylaşmayı isteyebileceğini düşündüğünüz yeni içerik ve fikirler ortaya koymak.
    YG (Yatırım Getirisi) Daha da Karmaşıklaşıyor
    Google’ın Hummingbird algoritması ve anahtar kelime referans verisinin kaybı (“verilmemektedir”) SEOların kendi eylemlerinin kesin YG’sini ölçmek için işleri daha da zorlaştırmıştır.
    Artık tek bir kelimenin sizin trafiğinize ne kadar etki ettiğini öğrenmek mümkün değildir. Ayrıca Hummingbird, sitenizin hangi kelime için sıralanacağının varyasyonu her zaman direk olarak kontrol edememenizi sağlamaktadır. Bazen bu sitenize gereksiz trafik bile yönlendirebilmektedir.
    Bunun yerine genel hedeflerinize daha çok katkıda bulunan APG’ye bakınız. SEO revizyonunuzun amacı daha çok pozitif çevrimiçi hit mi almak? Siteye daha çok daimi kullanıcı mı çekmek? Dönüşüm oranlarını mı arttırmak? Ölçümlerin sahip olduğu değerler sizin hedeflerinizle ilgili değerlerle doğrudan ilgilidir; bir site için yararlı bilgiler bir başkası için tamamen yararsız olabilir.
    “Görev tamamlama” her zaman önerilen güvenilir bir ölçümdür, bu insanların sizin sitenizi niçin kullandıklarını anlamanızı sağlar, bu sayede artan dönüşümler için sizi belirlemeniz gereken strateji hakkında bilgilendirir. Örneğin siteniz bir ticaret sitesiyle, bu yöntem herkesin sitenize bir şeyler satın almak için gelmediğini ortaya koyacaktır. Bu yöntem şu soruyu cevaplayacaktır “Ziyaretçi sitede yapmak istediği şeyi tamamladı mı?”.
    Örneğin bazı kullanıcılar siteyi daha sonra satın almak için bir ürünü araştırmak için kullanabilirler. Onları mümkün olan en iyi deneyimi vermek için spamden uzak, iyi ve temiz bir yorum sistemiyle birlikte ürününüz orijinal içerikli bir açıklamasını sunun. Kullanıcıların soru sormak için sayfalar arasında dolaşması yerine sorularını direk sorabilecekleri bir forum bile yaratabilirsiniz. Ziyaretçilerin, ürünün sayfasında veya ürün üzerinde daha derinlemesine bilgi veren sayfalarda geçirdikleri zamanı takip edin.
    Görev tamamlama oranları hakkında bazı verileri toplamak SEO planınızın denetimini yaparken size yararlı olabilir. Bunu yapmak için ziyaretçiye ziyaret sebebinin araştırma mı, eğlence mi yoksa bir ürün satın almak mı olduğuna dair çoktan seçmeli sorular veya hatta “Yapmak istediğiniz şeyi yapabildiniz mi?”, “Ziyaretinizden memnun kaldınız mı?” gibi evet ve hayır cevapları isteyen kısa anketler yapın. Bu ölçümleri daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmak için SEO planınızın etkinliğini yorumlamada kullanabilirsiniz.
    Bir SEO Uzmanı Kiraladığınızda / Bir SEO Uzmanıyla Çalışırken Bu Ne Anlama Gelir?
    • 6 ay veya daha kısa bir sürede sizi bir numaraya yerleştirebileceğini iddia eden bir SEOuzmanına asla güvenmeyin. Çok iyi uygulanmış bir SEO stratejisinin faydaları genellikle kendisini en az bir yıldan önce göstermez, özellikle site birçok açıdan yenilenecekse bu süre daha da uzayabilir. Taktikleriniz sizi kısa vadede başarıya ulaştırabilir ama uzun vadede size sağladığı tüm getirileri fazlası ile geri götürecektir.
    • Projenin başında beklentilerle ilgili bir çizelge talep edin ve SEO uygulaması bittikten sonra tekrar bir çizelge talep edin.
    • Sıralamadan ziyade, sizin ticari hedeflerinize odaklanan biri ile çalışın. Sıralamalar yerine organik trafik, satış, görev tamamlama ve benzeri gibi APG’leri arttırmaya çalışın.
    • Kişisel egzersizlerinizde olduğu gibi genelde daha küçük, başarılabilinir ve önünüzde olan hedeflere odaklanın. Bunu yapmak sürekli endişeli bir ruh halinde olup başarısızlığa sürüklenmekten daha iyidir. Tek ve zorlu bir çaba ile SEO uygulamanızda başarıya ulaşmayı denemektense, daha küçük bir hedefe ulaşıp kendi performansınızı görebilir ve bunun ardından en büyük hedefe ulaşmak için tek tek küçük hedeflerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
    • SEO uzmanlarından neyin en hızlı sonucu vereceğini değil, neyin uzun zaman içerisinde sürekliliği sağlayabileceğini sorun.
    • Eylemlere bölünmüş bir zaman çizelgesi kullanın; 2-4 hafta kapsamlı bir site denetimi, 1-2 ay teknik değişiklikler, 2 ay içerik yenileme, 3-4 ay link elde etme çabaları ve benzeri…
    • SEO uzmanlarından açıkça ne yapıldığına dair raporlar isteyin ve saf sıralama ölçümlerinizle birlikte bunun genel büyümenizi nasıl arttıracağını sorun.
    Bu makale kötü uygulanmış SEO’ların size en kısa sürede sonuç vereceğini belirtmemektedir. Korsanların gizli spam linklerini ortadan kaldırmak, sitenin içerisindeki kritik sorunları tespit etme veya manüel cezayı kaldırma gibi iyi bir SEO’nun çok hızlı sonuçlar verebileceği bazı durumlar da vardır.
    Bu makaleden çıkarmanız gereken sonuç, herhangi bir SEO çalışmasına başlamadan önce durumu değerlendirmek için zaman harcamanız, kısa ve uzun vadeli stratejiler geliştirmeniz, SEO’ya devamı eden bir süreç olarak yaklaşmanız, gerçekçi hedefler koymanız ve daha büyük bir ekip ve uygulayıcılar ile zaman çizelgeleri oluşturmanız gerektiğidir.
    Birçok SEO çalışması gerekli zaman ve yatırım hakkında gerçekçi olmayan beklentiler yüzünden başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Sitenizin bunlardan biri olmasına izin vermeyin!
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 726 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Ücretsiz WordPress SEO eklentilerinin en iyisi ise tartışmasız Wp SEO by Yoast adlı eklentidir. Bu eklenti sayesinde siteniz yalnızca SEO bakımından iyileşmeyecek, aynı zamanda bazı eklentileri kullanmanıza da gerek kalmayacak!

    Öncelikle eklentiyi şu adresten indiriyoruz: http://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

    WordPress Eklenti Kurulumu başlıklı yazıda anlatıldığı gibi eklentimizi kurup etkinleştiriyoruz.

    Eklentiyi aktif hale getirdikten sonra sol taraftaki şeritte SEO başlıklı bir sekme görünecek. İşte sitemizin SEO’su bundan böyle o kısma emanet! Ayarlar biraz uzun sürebilir fakat All in One SEO gibi eklentilerden çok daha kaliteli bir alternatif arıyorsanız, o zaman belli bir süreyi gözden çıkarmanız gerekecek…

    Aşağıdaki resimler sırasıyla

    1. Başlangıç Ayarları
    2. Başlıklar & Metalar – Genel
    3. Başlıklar & Metalar – Home
    4. Başlıklar & Metalar – Taksonomiler
    5. Başlıklar & Metalar – Diğer
    6. XML Site Haritaları
    7. Kalıcı Bağlantılar
    8. Dahili Linkler
    9. RSS
    10. Yazı İçi SEO
    11. Yazı İçi SEO – Sayfa Analizi

    ayarlarının nasıl yapılacağını gösteriyor.

    Başlangıç sekmesindeki ayarları aşağıda gördüğünüz gibi yapabilirsiniz. Eğer Alexa, Google ve Bing ile ilgili meta kodlarınız varsa, ilgili bölümlere ekleyebilirsiniz.

    Bir uyarı yapmakta daha yarar var… Bazı durumlarda “Force rewrite titles” kutusunu onaylayınca, kaynak kodlarında iki tane header, description ve etiket bilgis çıkıyor. Birisi eski SEO eklentisinden kalma ayarlar, diğeri de yenisinin ayarları oluyor. Böyle bir durumla karşılaşırsanız, kutudaki onayı kaldırmayı ihmal etmeyin 🙂

    Son olarak

    • Başlıklar & Metalar – Yazı Türleri

    bölümünün ayarlarını da aşağıdaki resme göre yapabilirsiniz

    4-basliklar-metalar-yazi-turleri

     

    Tabi ayarları isterseniz kendinize göre özelleştirebilirsiniz. Bu eklentinin en güzel yanlarından biri de herhangi bir XML sitemap eklentisi daha kullanmanıza gerek bırakmamasıdır. Son derece kaliteli bir XML eklentisine de WordPress SEO by Yoast adlı eklenti ile sahip olacaksınız.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)
p_ayrac
  • 32.557 kez görüntülendi.
  • 3 Yorum

Son Yorum: ers

http://i.hizliresim.com/m1qzJ0.png yoast bu hatayı verıyor sürekli sebebi endir ?
  • Başta arama motorları tarafından sunulan site yönetici araçları olmak üzere, sitemizin fiziki ve istatistiki durumunu kontrol edebileceğimiz pek çok araç bulunmaktadır. Bu yazımda, bu araçların kullanılmasının öneminden ve Google Web Master Tools (Web Yöneticisi Araçları) hakkında bilgi vereceğim.

    Bu araçlar neden önemlidir?

    Sitelerimizin amacı, sosyal sorumluluk, paylaşım yada maddi kazanç amaçlı belli kitlelere ulaşmaktır. Bu kitlelere ulaşmak için, reklam, sosyal medya, arama motorları gibi çeşitli seçenekler mevcuttur. Bu seçeneklerden en etkili ve organik olanı da arama motorlarıdır. Bu nedenle, biz webmasterlar sitemizi arama motorları sıralamasında üst sıralara çıkarmayı hedefleriz. Bunun için de, sitemizin istatistiki ve fiziki anlamda iyi durumda olması gerekmektedir.

    Bu araçlara nasıl ulaşacağız ?

    Arama motorları, bu kontrollleri yapmamız, sitemizin sağlık durumu hakkında bilgi almamız ve verilen öneriler doğrultusunda site yapımızı iyileştirmemiz için bize araçlar sunar. Bunlardan en çok kullanılanı, en doğru verileri paylaşan da kuşkusuz Google Web Yöneticisi Araçları’dır. Bunun dışında, Bing webmaster tools, Yandex site yönetici araçları, Alexa tools başta olmak üzre çeşitli arama alternatifler de bulunmaktadır.

    Google Webmaster Tools Nedir?

    Web Yöneticisi Araçları, Google arama motorunun webmaster dünyasına sunduğu önemli ürünlerden birisidir. Sitemizin sağlık durumunu öğrenebileceğimiz, hangi ilaçları nasıl alacağımıza dair reçetelerin olduğu sitemiz için bir klinik diyebiliriz.

    Google Webmaster Tools Ne İşe Yarar ?

    Sitemizin, hit, indeks, arama sonuçları, anahtar kelime, html hataları, vb. her türlü güncel istatistiki verilerine ve sağlık durumu kontrol edebiliriz.

    Neden Önemlidir?

    Sitemizi analiz etmek için pek çok siteye ve site analiz programlarına başvururuz. Sitemizin  istatistiki ve fiziksel durumunu en iyi Google site yöneticisi araçlarından öğrenebiliriz. Bu aracı kullanmak, güncel olarak takip etmek, sitemiz ile alakalı tüm olumsuzluklara en kısa zamanda müdahele etmemizi sağlar. Sağlıklı bir seo için bu gereklidir. Amacımız sitemizin Google’da üst sıralarda olması değil mi ? Merakımız da acaba neyimiz eksik değil mi ? Eee, işte Google bunları söylüyor bize zaten. Bize kalan tek şey, onun sunduğu bilgi ve verileri doğru yorumlamak ve bunun ışığında sitemize müdahele etmek.

    Google Webmaster Tools ( Site Yönetici Araçları) bize ne imkanlar sunuyor?

    Arama Görünümü :  Veri işaretleyici ile aramalardaki görünümü iyileştirmemizi sağlar. Veri işaretleyici nedir : https://support.google.com/webmasters/topic/2692946?hl=tr&ref_topic=21997

    Arama Trafiği : Google aramalarına göre sitemizin detaylı istatistikleri burdadır. Aramalara göre, gösterim, tıklama ve sıra durumunu, sitemize gelen bağlantıları, site dahili bağlantılarını, varsa manuel spam işlemlerini buradan detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz.

    Google Dizini: Sitemize ait anahtar kelime analizlerini görebilir, istediğimiz url yi Google arama sonuçlarından kaldırabiliriz.

    Yapılandırılmış veri istatistiklerini görmemizi sağlar. Sitemizdeki Html hatalarımızı gösterir ve tavsiyelerde bulunur. Site bağlantıları aracı ile istediğimiz url lerin arama sonuçlarındaki sıralaması düşürmemizi sağlar.

    Tarama : Sitemizdeki web ve mobil sürümler için tarama (url)hatalarını, dönemsel istatistiklerini, robots.txt durumunu gösterir. Sitemap eklememize ve sitemap durumunu ve istatistiklerini görmemize olanak sağlar.

    Laboratvuar:  İstenilen bağlantının Google önizlemesi yapılabilir, sitenize özel arama motoru oluşturabilir, doğrulanmış yazar istatistiklerini görebilirsiniz.

    Ayrıca, Google Web Yöneticisi Araçları ile, sitenizdeki adres değişikliklerini bildirebilir, yeniden değerlendirme isteği gönderebilir, yukarıda sayılan pek çok istatistiği tablo olarak indirebilirsiniz.

     

    İyi bloglamalar.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.436 kez görüntülendi.
  • 1 Yorum

Son Yorum: hakan kamış

Teşekkürler çok işime yaradı.
  • Merhaba arkadaşlar

    Biz webmaster kişilerin en büyük dertlerinden birisi de sitesini güncel tutmak. Yazılım olarak, içerik olarak, grafik olarak bir website her zaman güncel olmalıdır. Aksi takdirde, seo yarışında geri kalır ve gücünü kaybeder.

    Sitenin türüne göre, içerik olarak güncel tutmaya yönelik farklı alternatifler vardır. Site türümüz eğer bir blog ise, pek çok site sahibi, kendisi yazmayı, yazamadığı durumlarda gönüllü ya da bedelli yazar tutmayı seçer. Amaç, güncel makaleler ile, sitemizi canlı tutmak. Ancak, her güncel içerik, sitemiza yarar sağlayacak diye birşey yok.  Bu yazının konusu da tam olarak bu. İçerik eklerken dikkat edeceğimiz bir kaç ufak kriter, o içerikten maksimum verim almamızı sağlayacak.

     

    • Yazılarınızda H etiketlerini kullanın.  H etiketlerinin seo açısından önemini hepimiz biliyoruz, tema ayarları doğru bir şekilde yapıldığında, yazı başlıklarımızda H etiketi hiyerarşisinde yerini alacaktır.

     

    • Yazılarınızı dikkat çekici hale getirin. Yazmış olduğunuz yazı içerisinde farklı renkler, kalınlık, italik, altçizgi gibi alternatifler  kullanmanız  ziyaretçilerinizin ilgisini çekecektir. Hiçkimse boğuk bir yazıyı sonuna kadar okumak istemeyecektir, her ne kadar faydalı içerik de olsa.

     

    • Yazılarınızı görsel öğeler ile destekleyin. Hem okurların, hem de arama motorları için iyi bir hamle olacaktır. Resimleri eklemeden özgünleştirmeyi unutmayın.

     

    • Yazılarınızda site içi linklemeye özen gösterin. Hazırladığınız yazı içerisinden sitenizde bulunan diğer yazılara linkler verin. Ama bunu yapar iken oldukça dikkatli olun. Boş sayfalara ve yazı ile alakasız sayfalara link vermek yarardan çok zarar verecektir. Örneğin yazınızın başlığı ve içeriği Wordress Seo İpuçları ile ilgili ise WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarlarına yönlendirip, o yazınızın da okunmasını sağlayabilirsiniz. Bu hem ziyaretçinin sitede daha fazla kalmasını sağlayacaktır, hem de seo açısından oldukça faydalıdır. Arama motorları site içi linklemeye önem verir. Bu işi, simple tags, seo smart links gibi eklentiler ile de yapabilirsiniz.

     

    • Yazılarınız %100 özgün, %100 yararlı olsun.  Özgün olmayan yazılar Google tarafından pek değerli olmayacaktır. Ayrıca, özgün diye eklediğiniz anlamsız kelime torbaları da pek faydalı olmayacaktır. Yazılarınızın önceliği Google değil, okur olsun. Yazılarınız okunur, tartışılır, paylaşılırsa, arama motorları bunu görecektir. Bu nedenle özgün ve insanlara aradığını veren yazılar yazınız.

     

    • Alakalı etiketler kullanın. Etiketler bir nevi küçük kategorilerdir. Bir etikete tıklandığında, o etiket ile direk alakalı başlıklar çıkmalıdır. Aşırı ve alakasız etiket kullanımından kaçının.

     

    • Title ve description yazı ile alakalı olsun. Yanlış başlık ve açıklamalar ile insanları kandırmaya çalışmayın. Dediğim gibi, ziayretçilere aradığını vermezseniz, arama motorları da size aradığınızı vermeyecektir.

     

    • Unutmadan, yazılarınızın sosyal medyada beğenilip tartışılmasını sağlayın.  Devir sosyal medya devri, arama motorları için de öyle.

     

    İyi bloglamalar 🙂

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 2.885 kez görüntülendi.
  • 5 Yorum

Son Yorum: Gulay Yildirim

Yazınızdan yararlandım. Bazı bölümleri iki kez okudum ve not aldım. Daha dikkatli sayfalar oluştumaya gayret göstererek sonucunu bekliyeceğim. Başarılarınızın devamını…
  • WordPress ile genellikle blog sitesi, haber veya portal sitesi kuranların kullanmakta olduğu, oldukça kullanışlı bir eklenti olan WordPress Seo SearchTerms Tagging eklentisinin kurulumu, ayarlarını ve özelliklerini sizlere aktaracağız.

    WordPress Seo SearchTerms Tagging Nedir?

    Seo SearchTerms Tagging eklentisinin temel özelliği google arama motorunu kullanarak sitenizin sayfalarına gelen kullanıcıların, hangi kelimeleri aratarak geldiğini göstermektedir. SEO için oldukça sağlam bir eklenti olduğunu belirtebileceğimiz Seo SearchTerms Tagging eklentisi ile pek çok farklı şeyi gerçekleştirebilirsiniz. Seo SearchTerms Tagging eklentisinde isterseniz sadece gelen aramaları gösterebilirsiniz, isterseniz de gelen aramaları etiket olarak kaydetmesini sağlayıp konularınızı sürekli güncel tutabilirsiniz.

    WordPress Seo SearchTerms Tagging Kurulumu

    WordPress admin panelinden WordPress Seo SearchTerms Tagging yazarak eklenti dosyalarınızı yükleyebilirsiniz. Daha sonra eklentimizi etkinleştirdikten sonra ayarlar kısmına giderek gerekli olan WordPress Seo SearchTerms Tagging ayarlarını yapacağız.

    WordPress Seo SearchTerms Tagging Ayarları

    Seo SearchTerms TaggingSeo SearchTerms Tagging eklentisinde konu içerisinde kaç adet arama göstereceğinizi seçebilirsiniz. Bizler spam ve ban riskini de belirterek sizlere 5 adet gösterimi önermekteyiz. Diğer ayarlara aşağıdan göz atabilirsiniz;

    ” Text and code for list header ” ; Bu kısımdan gelen aramalar için başlık seçebilirsiniz. Önerilerimiz; Popüler kelimeler, Gelen aramalar, Son aramalar v.b..

    ” Convert Search Terms İnto Links ” ; Bu bölümden gelen aramaların direk konuya mı yönelmesini yoksa arama sayfasına “search” uzantısı ile mi yapmak istediğinizi seçebilirsiniz.

    ” Display Search Counts For Each Search Terms ” ; Bu bölümden sitenize kelimelerden kaç kişinin geldiğini görebilirsiniz.

    ” Save Populer Search Terms As Post Tags ” ; Bu bölümden gelen aramaları etiket olarak kaydedebilir veya etmeyebilirsiniz.

     

    Okuduğunuz için teşekkürler arkadaşlar

    İyi bloglamalar (=

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 1.936 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • Sitemap, tam Türkçe ifadesi ile site haritası, sitenizdeki linkleri bir araya getirerek arama motorlarının sitenizi indekslemesine yardımcı olan bir araçtır. Örneğin bir alışveriş merkezine gittiniz. Girişlerde, hangi katta ne olduğunu ve oraya nasıl ulaşabileceğinizi gösteren tabela ya da dijital ekranlar vardır. Aynı şekilde bir tez inceleyeceksiniz, ilk sayfada tezin içeriğinde neler olduğunu gösteren bir indeks sayfası vardır. Sitemap da, arama motorlarına bu şekilde rehberlik eden bir sistemdir.

    Sitemap sayesinde, tüm url lerinizi arama motorlarına tek bir dosyada gösterebilir, bu linkleri öncelik(priortiy) sırasına göre yüzdeleyebilir, arama motorlarının bu linkleri hangi  aralıkla( gün, hafta, ay, yıl)  ziyaret edeceklerini belirleyebilirsiniz.

    Pek çok sistem, kendine has arama motoru eklentisine sahiptir. Bu yazıda, wordpress sistemi için sitemap eklenti ve ayarlarından söz edeceğim.

    Google XML Sitemaps eklentisi, wordpress sistemlerde sitemap oluşturmanızı, yönetmenizi ve gerekli servislere pinglemenizi sağlayan, kurulum ve kullanımı basit ve alannda en çok tercih edilen eklentidir.  Google XML Sitemaps eklentisini, wordpress eklenti kurulumu konusunda anlatmış olduğum şekilde kurabilirsiniz. Daha sonra admin panelde Ayarlar > Google XML Sitemaps sekmesine tıklayınız. Bu sayfada, sitemap dosyanızı güncelleyebilir, nelerin site haritanıza eklenip eklenmeyeceğini belirleyebilir, öncelik ayarlarınızı yapabilir, site haritanızı arama motorlarına gönderebilirsiniz. Sitemap dosyanıza : http://siteadi.com/sitemap.xml adresinden ulaşabilirsiniz. Örnek ayarlar şu şekildedir :

     

     

    Seo açısından çok önemli olan, arama motorlarına yol göstererek sitenizin daha sağlıklı ve hızlı indeks almasını sağlayacak bu eklentiyi mutlaka kullanmanızı öneriyorum.

    İyi bloglamalar…

     

     

     

     

     

     

     

    Google XML Sitemaps

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
p_ayrac
  • 3.815 kez görüntülendi.
  • Yorum Yok
Henüz yorum yapılmamış.
  • CMS yani İçerik Yönetim Sistemleri kategorisinde, son zamanlarda en çok öne çıkan sistem olan WordPress’i, tercih sebebi yapan etkenlerden biriside, seo uyumlu bir sistem olmasıdır. Ancak, wordpress seo ayarlarını geliştirmek ve siteminizin seo gücünü dolayısıyla arama motoru dostluğunu güçlendirmek için bir takım eklentiler kurmamız gerekmektedir. Bu eklentilerin ne olduğuna, kurulum ve ayarlarının nasıl yapılacağına dair tüm konular, seo kategorimizde mevcuttur. Bu yazıda, bu eklentilerden birisi ve de en önemlisi olan “All in One Seo Pack” adlı eklentiyi ele alacağım.

    Seo nedir?, Neden seo çalışması yapılmalıdır? gibi sorulara artık girmeyeceğim. Seonun önem ve gücünü, webmaster dünyasının yanından geçenler bile bilmektedir. Seo konusunda, wp sistemi için geliştirilmiş pek çok eklenti vardır. Bunların kimisi ücretli, kimisi ücretsiz olarak kullanılabilmektedir. “All in One Seo Pack” ücretsiz eklentiler arasında en çok kullanılan, kullanımı en basit ve en etkili olan eklentidir. Ücretsiz olması onu yetersiz mi yapıyor? Elbette hayır. Pek çok ücretli  seo eklentisinin işlevlerini yerine getirebilen bir eklentidir. Gelelim eklentinin kurulum ve kullanımına;

     

    All in One Seo Pack Kurulumu

    WordPress Eklenti Kurulumu başlıklı yazımda, eklenti nasıl kurulur? sorusuna detaylı cevap verdim. Bu yazımda bahsettiğim yöntemlerden birisini seçerek, eklenti kurulumunu yapabilirsiniz.

     

    All in One Seo Pack Ayarları

    Eklentimizi kurduk ve etkinleştirdik. Şimdi geldi eklenti ayarlarını yapmaya. Admin panelden > Ayarlar> All in One Seo  sekmesine tıkladığımız zaman karşımızda böyle bir ayar sayfası çıkacaktır. Resimde, her bir ayar sekmesi için ayrıntılı açıklama örnekler ile yapılmıştır.

     

     

    Eklenti ayarlarımızı yaptık. Şimdi geldi yazı yazarken bu eklentinin kullanımına.  Yazılar>Yeni Ekle diyelim. Yeni yazı taslağımızı oluşturduğumuz sayfanın altına resimdeki gibi bir bölüm açılacaktır. Bu bölüm ile ilgili yine ayrıntılı bilgi resim üzerinde mevcuttur:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Sitemizin seosunu daha güçlü hale getirmemiz, onu arama motorlarına daha iyi anlatmamız ve arama motorlarında daha iyi yere getirmemiz açısından bu eklentinin kullanılması ve de  doğru kullanılması önemlidir.

    Umarım faydası olmuştur.

    İyi bloglamalar.

     

     

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
p_ayrac
  • 13.924 kez görüntülendi.
  • 27 Yorum

Son Yorum: celil

Çok bilgilendirici ve açıklayıcı bir makale olmuş ağzınıza sağlık.

Bu site Aykut ÖZDEMİR tarafindan kurulmuştur.