Webmaster 10 kez görüntülendi. 0

Kalıcı İçerik Nasıl Yazılır?

Geleceğin pazarlama tekniklerinde içeriklerin çok büyük bir önemi olduğunu söyleyebiliriz. Pazarlama uzmanları da artık bu durum yavaş yavaş kabul etmiş durumdadır. Yalnız burada bilinmesi gereken; içerik oluşturmanın herkes tarafından yapılabilecek bir işlem olmadığıdır.

İçerik yazarlarının hepsi yazdıkları içeriklerin eskimemesini ve akıllardan çıkmamasını ister. Bu başarıyı elde etmek ise içerik oluşturucuları için en zor noktalardan birisidir. Sadece bir içerik oluşturmak ve düzenli bir tanıtım gerçekleştirmek bu konuda yeterli olmaz diyebiliriz.

Hedef Kitle Seçimi Ve Bu Kitlenin Geçiciliği

İçerik oluşturma evresinde kontrol altında tutmanız gereken bazı noktalar vardır. İlk olarak içerik oluşturacağınız alanı kontrol ederek bu alanın size faydası olup olmayacağını bilmeniz gerekiyor. Bu evrede farklı analiz araçlarını kullanarak belli bir içerik türünün veya sadece belirli alanlarda kullanılan içeriklerin sıkça aranıp aranmadığını görebilirsiniz. Bir konunun aranma hacminin yüksek olması o konunun aktif bir şekilde kullanıcılar tarafından takip edileceğini gösterir.

Kullanacağınız analiz araçları sizlere belirli bir alandaki en iyi içerikleri kontrol etme imkanı da verir. Size bir tavsiye verecek olursak; seçeceğiniz alanda içerikler sürekli yeniliyorsa o alandan uzak durmalısınız. Çünkü bu alanda sürekli güncel ve kalıcı içerikler üretmeniz ilk etapta çok zor olacaktır. Stratejik bir şekilde ilerlemeye ve kalıcı içerikler oluşturmaya dikkat etmelisiniz.

icerik-e1507855172896 Kalıcı İçerik Nasıl Yazılır?

İçerik ve Kullanıcı Uygunluğu

İçerik üretimi sırasında üretilen içeriğin markayı tam olarak yansıtması çok önemlidir. Oluşturacağınız içerik mutlaka markanızdan ve gösterilen faaliyet alanından belirli izler taşımalıdır. Örneğin bir matbaa firmasıysanız ve blogunuzda temizlik ürünleri anlatılıyorsa okuyucularınız bu durumda sitenizi bir daha ziyaret etmeyebilir.

İçeriğin Paylaşım Şekli

Bir içerik sosyal ağlarda paylaşılıyorsa okuyan kişilerin o içerikten hoşlandığını ve gerçekten hedeflenene ulaşıldığını söyleyebiliriz. Yani siz içeriğinizle okuyucu etkilemiş ve onlarla bir iletişim kurabilmişsiniz demektir. Duygusal olarak okuyucu yazılan içerikten etkilendiyse o içerik paylaşılacak ve daha büyük kitlelere yayılacaktır. Bunun aksi durumunda ise okuyucu büyük ihtimalle paylaş butonunu görmeyerek yoluna devam eder.

İçerik oluşturduğunuz zaman içeriklerinizden faydalanan kişilerle iletişim haline kalabilmek için okuyucuya gerçekten ilgi çekici düzeyde içerikler paylaşmalısınız. İçeriklerinizle okuyucu etkilemeli ve daha fazlasını isteme yoluna itmelisiniz. Bu sayede yazdığınız içerikler kullanıcı tarafından paylaşılacaktır. Eğer bu konuda gerçekten başarılı olduysanız basit bir okuyucunuz bile sadık bir takipçiye dönüşebilir. İçeriklerinizin daha fazla kitleye ulaşması için elinizdeki kitleye değer vermelisiniz.



Bir Cevap Yazın