1. Ana Sayfa
  2. Seo

Nofollow Nedir, Ne İşe Yarar ? External İle Farkı Nedir?

Nofollow Nedir, Ne İşe Yarar ? External İle Farkı Nedir?
1

İnternet sitelerinin sayısı arttıkça, buna paralel olarak spam da arttı. Backlink kazanarak daha iyi konuma gelme, daha fazla hit kazanma hırsı ile yayılan spam, sadece spama maruz kalan websiteleri için değil, algoritmasını etkileyen Google için de rahatsızlık verici hale geldi. Bu nedenle, 2005’li yılların başında Google site sahiplerine yeni bir yöntem getirdi : “rel=nofollow”. Daha sonra diğer arama motorları tarafından da desteklenen bu etiket sistemi ile, artık websiteler, dış bağlantılarından dolayı zarar görmüyor. Aralarında Wordpress’in de bulunduğu pek çok sistem de artık bu etiket sistemini destekliyor. Artık bu sistemlerde yorumlara eklenen linkler otomatik nofollow etiketi alıyor. (Ya da daha sonradan çıkan “rel=ugc” etiketi ile, buna da başka yazıda değineceğiz)

Peki nedir “nofollow” hangi mantıkla çalışır ? Bu etiketin çalışma mantığı ve ne işe yaradığı hakkında pek çok farklı değerlendirme var. “Nofollow” etiketinin ne olduğunu, ne olmadığını açıklayarak anlatmak istedim.

Bu İçerikte Okuyacaklarınız :

 Nofollow Ne İşe Yaramaz?

χ rel=”nofollow” = “Bu linki görmezden gel, gitme, gezme” : Bu bilgi yanlıştır.  ( Bunu yapan “nofollow” değil “noindex” dir.)

χ rel=”nofollow” = Sitenin Google’da yükselmesini sağlamaz : Bu bilgi yanlıştır. Sizin prnizi karşı siteye aktarmaz evet, ancak karşı siteye bir olumsuz etki yaratmaz.

χ rel=”nofollow” = Bağlantı verilen siteyi olumsuz etkiler : Bu bilgi yanlıştır. Yukarıda açıkladım.

“nofollow” etiketi, link için değil sadece pagerank değeri için bir görmezden gelmedir. Google o linki takip eder, karşı siteyi indeksler, ancak sizin backlink gücünüzü oraya aktarmaz.

 Nofollow Ne İşe Yarar?

Şimdi gelelim “nofollow” etiketi için doğru bilgilere:

Bu bağlantıyı önermiyorum, backlink gücümü (PR değerimi) oraya aktarma demektir.

 Yani Google gözünde bir otorite karkısı sağlamaz

Arama motorlarındaki konumu etkiler, eğer alakalı bir sayfadan giden link ise, nofollow da olsa Google değer verebilir.

Hiti artırır, çünkü ziyaretçiler sonuçta tıklayacaktır.

 

Peki bu ne demek oluyor ? Görüldüğü gibi “nofollow” backlinkler, söylendiği gibi faydasız değildir. PR değerimize herhangi bir etkisi olmaz lakin backlink kazanılan sitenin durumuna göre Google’da üst sıralara çıkmamız konusunda  fayda sağlayabilir, hitimizi artırır.

 

rel=”external” ile rel=”nofollow” arasındaki Fark Nedir?

rel=”nofollow” , az önce de bahsettiğimiz gibi, “bu siteye bağlantı verilmiş ancak kefil değiim” demektir.

rel “external” , ise sadece “bu bağlantı site dışı bağlantıdır” demektir ve dofollow bir etikettir

rel “external nofollow” ise , “bu bağlantı kefil olmadığım bir dış bağlantıdır” demektir.

 

Teşekkürler, bol backlinkli günler :)

 

İlginizi Çekebilir

Yorum Yap

Yorumlar (1)

  1. Serdar Sezen 11 yıl önce

    Aykut bey öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum. İnsanlar okudukları, fakat doğru okuyup anlayıp anlattıkları şeyleri görünce mutlu oluyorum. R10 sitesinde nofollow, dofollow hakkında tam net bilgiye sahip olan arkadaşlar yok malesef. Bundan dolayı tanıtım yazılarında bu durumu anlatırken göbeğimizin çatladığını söyleyebilirim. Bende kendi bloğumda nofollow dofollow hakkında ufak net bir bilgi paylaşmak istiyorum örnek olarak ta sizleri önerebilirim. Tekrardan google’ın algoritmik yazılarını doğru okuyup kaleme aldığınız için teşekkür ediyor aynı görüşte olduğumuz içinde mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir